Pagina 1 van 1

turbo OVERDRUK?? part 2

Geplaatst: di 20 sep 2011, 18:00
door noudje
Hallo Allemaal,

In mn vorige draadje aangegeven dat mn slangen los komen van de turbo na een intercooler wissel (orgineel) De slangen heb ik schoongemaakt en de koppelstukken ook. Door Bart werd aangegeven dat mn wastegate eventueel het niet meer deed of vast zou zitten. Na wat gezoek op het net heb ik met een compressor en WD40 de waste gate zien werken. Na een proefrit vliegt de slang er weer af dit gebeurt steeds wel op de zelfde plek weer alles schoongemaakt weer een proefrit en poef weer dr af.
Ik SNAP er NIKS meer van !!!!! De slangen van de turbo heb ik vast gezet met brede slangenklemmen met bout en komen dus nog steeds los. wie o wie weet wat er aan de hand is.

En die mag het zeggen.

Ik hoor graag jullie bevindingen

Grr Noudje

Re: turbo OVERDRUK?? part 2

Geplaatst: di 20 sep 2011, 18:17
door CamperChris
Ontbreekt bij de aansluiting vd nieuwe intercooler mischien toevallig de felsrand/kraag waar de slang met klem achter moet blijven klemmen? of gebruik je een ander soort slangen die veel gladder zijn? Heb je ruimte voor 2 slangklemmen?

gr, CamperChris

2012-08-19%2010.05.47.jpg --> mod_embed_images_loadimage('bb1745564f00d177fedc9e0b2023bf09', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Flh4.googleusercontent.com%2F-fvS5z0esvXA%2FUDXoBCAiTeI%2FAAAAAAAAD_8%2F9IQ07892Py8%2Fs128%2F2012-08-19%252010.05.47.jpg', 'https://lh4.googleusercontent.com/-fvS5z0esvXA/UDXoBCAiTeI/AAAAAAAAD_8/9IQ07892Py8/s128/2012-08-19%2010.05.47.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Flh4.googleusercontent.com%2F-fvS5z0esvXA%2FUDXoBCAiTeI%2FAAAAAAAAD_8%2F9IQ07892Py8%2Fs128%2F2012-08-19%252010.05.47.jpg', '', 14587355, 600, 600, 'Loading image ...', false); 2012-08-18%2007.43.09.jpg --> mod_embed_images_loadimage('dd0dc9c63b88ea0571f6490fe1ea390c', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Flh3.googleusercontent.com%2F-twsbQrrTwCE%2FUDXlCz2Sp0I%2FAAAAAAAAD-Y%2F_04A-2aeab8%2Fs128%2F2012-08-18%252007.43.09.jpg', 'https://lh3.googleusercontent.com/-twsbQrrTwCE/UDXlCz2Sp0I/AAAAAAAAD-Y/_04A-2aeab8/s128/2012-08-18%2007.43.09.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Flh3.googleusercontent.com%2F-twsbQrrTwCE%2FUDXlCz2Sp0I%2FAAAAAAAAD-Y%2F_04A-2aeab8%2Fs128%2F2012-08-18%252007.43.09.jpg', '', 14587355, 600, 600, 'Loading image ...', false);
<u>www.opwielen.nl</u> picasa webalbum Chrisopwielen</u>

Re: turbo OVERDRUK?? part 2

Geplaatst: di 20 sep 2011, 18:27
door noudje
Hoi Chris,

Is een orginele 300 tdi intercooler met vels rand, daar schiet hij ook niet los het is meer richting de turbo..

Ook al 2 slangen klemmen gehad, werd het ook niet . Zat zelf nog te denken aan de actuator alleen heb lucht op het systeem gehad dmv compressor en dit werkte allemaal nu weet ik natuurlijk niet of je hiermee ook de actuator test of hiermee merkt of hij functioneert.


grr noud

Re: turbo OVERDRUK?? part 2

Geplaatst: di 20 sep 2011, 18:44
door Mud Machine
Is de slang naar de actuator wel goed en niet verstopt/lek?
Bij welke druk wordt de actuator bedient (getest met compressor)?

Re: turbo OVERDRUK?? part 2

Geplaatst: di 20 sep 2011, 18:49
door noudje
Slang naar de acutator is goed lekt / vetsopt niet heb er +/- 8bar op gehad nog niet minder das mn volgende stap denk druk compressor omlaag brengen naar 2 bar en weer testen.

grr noudje

Re: turbo OVERDRUK?? part 2

Geplaatst: di 20 sep 2011, 19:01
door noudje
Denk dat ik maar ga kijken voor siliconen slangen met bijbehorende koppel stukken (ouwe slangen zien er goed uit maar ja je wit ut nit) Iemand ervaring met siliconen slangen en eventueel goedkoop adres.??

grr noudje

Re: turbo OVERDRUK?? part 2

Geplaatst: di 20 sep 2011, 21:11
door Benno
Meet nu eerst eens de druk in je spruitstuk. Als die te hoog oploopt zou het kunnen dat daardoor alles loskomt maar dat weet je pas na meten. Zoiezo bouw je dan trouwens wel een beste puist druk op.

Is het niet zo dat de slang erg strak staat tussen de intercooler en het blok en dat hij door de spanning loskomt. andere optie, delamineren van de slang waardoor de druk niet wegkan maar dat lijkt me erg onwaarschijnlijk omdat dan de motor ook niet goed zal lopen (smoren)

Zomaar siliconenslangen steken zou ik niet doen eerst maar eens kijken wat er aan de hand is.

De wastegat kun je testen door het drukslangetje bovenop de turbo los te maken en hier met de compressor een beetje druk op te zetten. rond de 1 bar zal de wastegate moeten gaan bewegen afhankelijk van het blok. Tdi dacht ik rond de 0,8-1 bar. Max 1,2 bar dacht ik voor je dingen kapot gaat maken.

Succes,

Benno

Re: turbo OVERDRUK?? part 2

Geplaatst: di 20 sep 2011, 21:15
door noudje
Ok Benno zal ik doen ( met die compressor max 1,2 bar) hoe kan je de druk meten op je spruitstuk.?

gr noud ( zal ook ffe googelen)

Re: turbo OVERDRUK?? part 2

Geplaatst: di 20 sep 2011, 21:30
door Eric&Betty Boop
Is de nieuwe intercooler wel open?
Zit er misschien nog iets in de flenzen? Plastic transportdop ofzo?
Bij mijn nieuwe 200tdi intercooler zaten die er niet in maar je weet maar nooit.

Groet.
Eric.

Foto-S36C8XEB.jpg --> mod_embed_images_loadimage('216353596364dc6a7871c33b5c5cdb8f', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-S36C8XEB.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-S36C8XEB.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-S36C8XEB.jpg', '', 14588245, 600, 600, 'Loading image ...', false);
1tonsquash2.gif --> mod_embed_images_loadimage('b75b1febd012ad787701190f7cd19e3e', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Froverlanders.bc.ca%2Froverforum%2Fimages%2Fsmilies%2F1tonsquash2.gif', 'http://roverlanders.bc.ca/roverforum/images/smilies/1tonsquash2.gif', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Froverlanders.bc.ca%2Froverforum%2Fimages%2Fsmilies%2F1tonsquash2.gif', '', 14588245, 600, 600, 'Loading image ...', false);

Re: turbo OVERDRUK?? part 2

Geplaatst: di 20 sep 2011, 22:09
door RoLandrover
Mogelijk een kapotte bewapening draadjes van de slang, zonder lek te zijn of/en een verkeerd gemonteerde slangenklem?


ik zie het als een mogelijk scenario dat de slang zich oppompt en om de buis z'n grip verliest. een kleine beweging van de slang en slangklem - de slang schiet los als de klem naast de verdikking schuift en z'n klemspanning verliest.

de klem goed vast zetten achter de verdikking van het pijpje en er goed voor zorgen dat ie niet bovenop de verdikking aanknelt.

wie weet zoiets dus?

grtn

RoLandRover



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20/09/2011 20:10 door RoLandrover.

Re: turbo OVERDRUK?? part 2

Geplaatst: di 20 sep 2011, 22:16
door bareld
Noud;

Je spreekt over slangen. > meervoud knallen er meer slangen los of eentje?
Je hebt het over "meer richting turbo" wat bedoel je daar mee. De slang van de turbo naar de intercooler aan de turbo kant?

Kun je eens precies aangeven welke slang waar afknapt. (fotootje van de bevestiging?)

Re: turbo OVERDRUK?? part 2

Geplaatst: wo 21 sep 2011, 02:22
door Bart van Dessel
Ik verdenk de actuator, probeer ergens een turbodrukmeter te regelen, dan weet je meer, meten is weten. Als de actuator niet werkt dan loopt je druk enorm op met losvliegende slangen als gevolg.

gr, bart

Re: turbo OVERDRUK?? part 2

Geplaatst: wo 21 sep 2011, 10:42
door noudje
Helaas zal geduld moeten hebben ga weer naar zee voor 4 weken . ( errug jammer geduld hebben)

Als ik terug ben dan zal ik een turbodruk meter regelen en is gaan meten wat de slang betreft die er steeds afklapt is net na de turbo.. Als je de turbo hebt zit er bij mij een 90 graden slang met koppelstuk (deze laat los het koppel stuk komt uit de 90 graden bocht) dan weer een 90 graden bocht die overloopt in een recht stuk...

Ik moet zeggen dat ik het senario van Rolandrover ook kan voor stellen dit omdat als ik flink gas geef de slangen wel iets zie opzwellen???

Maar zoals gezegd als ik terug ben zal ik turbo druk meten en van daaruit verder...

Grr Noudje (we hebben gelukkig internet aan boord haha )