feul filter 2,5 na in SIII
Geplaatst: vr 16 sep 2011, 22:33
ik heb een origineel 2,25 dieselfilter in de motorruimte hangen.
vandaag wilde ik het filterelement vervangen en zag ik dat de leidingen nat waren. ik heb geen startproblemen maar had de indruk dat er wat druk op het filter stond. dit bleek ook zo te zijn toen ik het element los draaide.(best veel druk overigens)
boven op het filter zit een banjobout waar de verstuiver retour op zit en de retourleiding van de tank, de retour vn de pomp komt recht in de filterhouder uit.
de banjobout is met een soort prop gesloten aan de onderzijde waardoor er enkel een directe verbinding is van de verstuiverretour naar de tank toe.
ik heb de indruk dat de druk van de opvoerpomp samen met de druk van de retour van de brandstofpomp de overdruk in het filter veroorzaakt.
nu de vraag, moet de banjobout wel dicht zijn aan de onderzijde zodat het filter en de verstuiverretour gescheiden worden van elkaar?
als ik de prop uitboor kan de overdruk weg maar krijg ik dan geen problemen met het aanzuigen van brandstof? (theoretisch zou er dus diesel uit de retour gezogen kunnen worden al dan niet met lucht)
wie weet raad?
bedankt, paul
edit het gaat dus om een 2,5 na blokje
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17/09/2011 13:05 door paulus-109.
vandaag wilde ik het filterelement vervangen en zag ik dat de leidingen nat waren. ik heb geen startproblemen maar had de indruk dat er wat druk op het filter stond. dit bleek ook zo te zijn toen ik het element los draaide.(best veel druk overigens)
boven op het filter zit een banjobout waar de verstuiver retour op zit en de retourleiding van de tank, de retour vn de pomp komt recht in de filterhouder uit.
de banjobout is met een soort prop gesloten aan de onderzijde waardoor er enkel een directe verbinding is van de verstuiverretour naar de tank toe.
ik heb de indruk dat de druk van de opvoerpomp samen met de druk van de retour van de brandstofpomp de overdruk in het filter veroorzaakt.
nu de vraag, moet de banjobout wel dicht zijn aan de onderzijde zodat het filter en de verstuiverretour gescheiden worden van elkaar?
als ik de prop uitboor kan de overdruk weg maar krijg ik dan geen problemen met het aanzuigen van brandstof? (theoretisch zou er dus diesel uit de retour gezogen kunnen worden al dan niet met lucht)
wie weet raad?
bedankt, paul
edit het gaat dus om een 2,5 na blokje
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17/09/2011 13:05 door paulus-109.