Landyrally dag 3
Geplaatst: vr 16 sep 2011, 20:57
Aangezien Westfries nog lekker aan het sleutelen is maak ik maar even een berichtje.
Vandaag van het Comomeer naar Val d'Ísere gereden. Het hele comomeer langs, dat gaat niet snel zeg: gemiddeld 40 km per uur max.
Daarna snelweg tot voorbij Aosta, vandaar wederom 2 passen om in de buurt te komen: de Colle St. Carlo 1971m hoog en de Petit St Bernard 2188m hoog.
Bovenop de Carlo gestopt om benzine bij te vullen, Evert maakt de dop van de kan los, kan spuit benzine, wij allebei eronder. Bah benzine smaakt me niet.
Draaien we de dop van de benzinetank los, spuit daar ook benzine uit. Ontluchting blijkt verstopt, verklaart gelijk ons probleem van gisteren.
We staan nog even koffie te drinken naast de auto, loopt plotseling een band leeg, maf. Die vervangen en doorgereden.
Op de camping wilde Evert graag een lekkende vrijloopnaaf repareren en een afgebroken tapeindje van de uitlaat (aan spruitstuk)
Lekkage zo verholpen met wat vloeibare pakking, daarna duikt ie onder de uitlaat, staat 1 van de 2 polen van de supersnelle moderne startmotor in de brand. Gauw geblust met een kan koffie.
Het ding maakt intern kortsluiting en moet dus vervangen worden. Heb nog geen idee hoe en waar we daar aan kunnen komen. Misschien dat Didier van Club des Aigles ons nog kan helpen,'maar die zit nog in het terrein.
Wordt vervolgd
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16/09/2011 19:05 door Cadarn.
Vandaag van het Comomeer naar Val d'Ísere gereden. Het hele comomeer langs, dat gaat niet snel zeg: gemiddeld 40 km per uur max.
Daarna snelweg tot voorbij Aosta, vandaar wederom 2 passen om in de buurt te komen: de Colle St. Carlo 1971m hoog en de Petit St Bernard 2188m hoog.
Bovenop de Carlo gestopt om benzine bij te vullen, Evert maakt de dop van de kan los, kan spuit benzine, wij allebei eronder. Bah benzine smaakt me niet.
Draaien we de dop van de benzinetank los, spuit daar ook benzine uit. Ontluchting blijkt verstopt, verklaart gelijk ons probleem van gisteren.
We staan nog even koffie te drinken naast de auto, loopt plotseling een band leeg, maf. Die vervangen en doorgereden.
Op de camping wilde Evert graag een lekkende vrijloopnaaf repareren en een afgebroken tapeindje van de uitlaat (aan spruitstuk)
Lekkage zo verholpen met wat vloeibare pakking, daarna duikt ie onder de uitlaat, staat 1 van de 2 polen van de supersnelle moderne startmotor in de brand. Gauw geblust met een kan koffie.
Het ding maakt intern kortsluiting en moet dus vervangen worden. Heb nog geen idee hoe en waar we daar aan kunnen komen. Misschien dat Didier van Club des Aigles ons nog kan helpen,'maar die zit nog in het terrein.
Wordt vervolgd
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16/09/2011 19:05 door Cadarn.