Pagina 1 van 1

rr 3.5 v8 spruitstuk en dynamo vragen

Geplaatst: vr 16 sep 2011, 20:09
door Thijs van Amerongen
Hallo lieden, op een 3.5 v8 '85 (die in een boot gaat) zitten tussen de carb's twee aansluiting. Ik heb begrepen dat er eentje leid naar de radiator of drukvat en die andere een vacuüm is? Zou ik deze aansluiting kunnen gebruiken voor mijn vervroeger aangezien de originele aansluiting op de carb. is afgebroken. (die dop ik wel af met een parkertje). Tevens zit er op het spruitstuk nog een remvacuum bij de ingang van de 2e cilinder kan ik deze afdoppen met een bout? (boot heeft immers geen rem) Weet iemand toevallig de maat? Wil iemand ruilen tegen een dichte bout in ruil voor de originele ingang's bout? Een andere vraag ik heb een nieuwe dynamo en ik heb eigenlijk geen idee hoe ik deze moet aansluiten kan iemand mij iets vertellen hoe ik deze moet aansluiten? Laatste vraag, schuinboven iedere bougie zit een bout met een lasdruppel erop. Wat hadden deze boutgaten voor functie voor dat ze afdopt werden.

--> mod_embed_images_loadimage('dca55f8e259493dda53edb14a0401f50', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.facebook.com%2Fmedia%2Fset%2F%3Fset%3Da.290389607643705.92698.100000180048565%26amp%3Bl%3De769ad1bef%26amp%3Btype%3D1', 'http://www.facebook.com/media/set/?set=a.290389607643705.92698.100000180048565&l=e769ad1bef&type=1', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.facebook.com%2Fmedia%2Fset%2F%3Fset%3Da.290389607643705.92698.100000180048565%26amp%3Bl%3De769ad1bef%26amp%3Btype%3D1', '', 14568453, 600, 600, 'Loading image ...', false);

Ik hoop dat de foto's duidelijk genoeg zijn en voor iedereen te openen.

groeten Thijs

Re: rr 3.5 v8 spruitstuk en dynamo vragen

Geplaatst: vr 16 sep 2011, 20:58
door Thijs van Amerongen
Op die ene ingang of uitgaan tussen de carb's hing trouwens een slangetje met de tekst "Long nut to manifold"

Re: rr 3.5 v8 spruitstuk en dynamo vragen

Geplaatst: vr 16 sep 2011, 22:57
door Wim Janssen
Hallo lieden, op een 3.5 v8 '85 (die in een boot gaat) zitten tussen de carb's twee aansluiting. Ik heb begrepen dat er eentje leid naar de radiator of drukvat en die andere een vacuüm is? Zou ik deze aansluiting kunnen gebruiken voor mijn vervroeger aangezien de originele aansluiting op de carb. is afgebroken. (die dop ik wel af met een parkertje).

Ja, geen probleem. Wel afdoppen als je de ontsteking gaat afstellen want de aansluiting op de carburateur wordt normaal gesproken in stationairloop door de gasklep afgesloten.

Tevens zit er op het spruitstuk nog een remvacuum bij de ingang van de 2e cilinder kan ik deze afdoppen met een bout? (boot heeft immers geen rem)

Ja. geen probleem.

Weet iemand toevallig de maat?

Geen idee.

Een andere vraag ik heb een nieuwe dynamo en ik heb eigenlijk geen idee hoe ik deze moet aansluiten kan iemand mij iets vertellen hoe ik deze moet aansluiten?

Normaal gesproken de dikke draad naar de + van de accu en de dunne draad naar het laadstroomcontrolelampje.

Laatste vraag, schuinboven iedere bougie zit een bout met een lasdruppel erop. Wat hadden deze boutgaten voor functie voor dat ze afdopt werden.

Dit waren waarschijnlijk de leidingen van een EGR systeem.

Met vriendelijke groeten
Wim Janssen

Land Rover 110 CSW V8 1983 "William"
Land Rover Series II 1959 "The Mrs"
[picasaweb.google.com]

Re: rr 3.5 v8 spruitstuk en dynamo vragen

Geplaatst: vr 16 sep 2011, 23:28
door Franc
Thijs,

Die bouten met die lasdruppel zijn waarschijnlijk van het pulsair systeem. Dat was bedoeld om de emissie schoner te maken.
Met behulp van het motornummer kun je wat meer gegevens van je motor achterhalen.

Linkje

Groeten,
Franc.

Defender 90 '85 RHD, groen met nu een gegalvaniseerd chassis
Range Rover Classic 3.5 V8 '85 LHD, groen

Re: rr 3.5 v8 spruitstuk en dynamo vragen

Geplaatst: zo 18 sep 2011, 22:51
door Thijs van Amerongen
Okee super, weet iemand waar je redelijk goedkoop flinke meters stroomdraad op rol kunt krijgen???? En hoeveel kwadraads is gebruikelijk voor startmotor, lampen, metertjes e.d??

Re: rr 3.5 v8 spruitstuk en dynamo vragen

Geplaatst: zo 18 sep 2011, 23:10
door Bart van Dessel
Waar ik regelmatig (en andere prikkers) bestel: [www.rdae.nl]
Als het goed is heb je nu een 9.35 compressieblok uit halverwege de jaren '80, die hadden zo'n raar pulsair systeem om de emissie omlaag te brengen, ik geloof dat ze dat ook (noodgedwongen) voor de Amerikaanse markt hadden ontwikkeld. Ze zijn bij jouw idd afgedopt, enige beste manier om er vanaf te komen. Als je nu nog de originele nokkenas erin hebt zitten dan moet je die 's verwisselen met een 3.9i nokkenas, groot verschil!! De eerste 3.5 9.35 blokken met het pulsair systeem en carburateurs hadden een hele tamme nokkenas.

gr, Bart

Re: rr 3.5 v8 spruitstuk en dynamo vragen

Geplaatst: zo 18 sep 2011, 23:13
door Thijs van Amerongen
Hoeveel verschik in pk's gaat dat uitmaken? Ik heb geen idee hoeveel pk dit blok nu heeft. Heb laatst a.d.h.v. motorcode bouwjaar opgezocht was inderdaad 85' 9.35

Re: rr 3.5 v8 spruitstuk en dynamo vragen

Geplaatst: zo 18 sep 2011, 23:24
door Bart van Dessel
Ik verwacht ongeveer 20 tot 30 pk. Ook de uitlaat veranderen, efi systeem plaatsen met dubbelloops voorpijpen vanaf de spruitstukken. Been there, done it (of zoiets)

Gr, Bart

Re: rr 3.5 v8 spruitstuk en dynamo vragen

Geplaatst: zo 18 sep 2011, 23:30
door Frans Bonnes
En dat allemaal voor een boot???

fb

Re: rr 3.5 v8 spruitstuk en dynamo vragen

Geplaatst: zo 18 sep 2011, 23:33
door Thijs van Amerongen
Heb nu de spruitstukken van een sd1 eronder en die lopen zo zonder demper naar achteren waar op het laatst water geinjecteerd wordt anders vliegt de spiegel in de fik. 20 - 30 pk vind ik inderdaad wel de moeite waard, heb je ervaring met setjes die te koop zijn???

Re: rr 3.5 v8 spruitstuk en dynamo vragen

Geplaatst: zo 18 sep 2011, 23:39
door Thijs van Amerongen
Frans Bonnes Schreef:
-------------------------------------------------------
> En dat allemaal voor een boot???
>
> fb


Wat is er nou mooier dan een lichte v8 in een speedboot?