V8 toerental
-
theo bouwman
V8 toerental
Wie kan mij vertellen wat voor toerentallen een v8 maakt, dit in verband met het uitrekenen van de overbrengings verhouding voor de aandrijflijn.
Ik heb een 3.9 EFI in een 110 liggen met ZF en borgwarner. De Borg Warner wil ik vervangen door een LT230 (zie eerdere vragen hierover).
Welke overbrenging zou ik moeten hebben bij 255-85R16 banden?
Ik heb een 3.9 EFI in een 110 liggen met ZF en borgwarner. De Borg Warner wil ik vervangen door een LT230 (zie eerdere vragen hierover).
Welke overbrenging zou ik moeten hebben bij 255-85R16 banden?
-
Bart van Dessel
Re: V8 toerental
Een V8 z'n werkgebied ligt ruwweg tussen de 1500 en 3000 toeren/min. Op de snelweg is een toerental van 2000 tot 2500 het prettigst. Gevoelsmatig heb je een 1.4 bak nodig, 1.2 is met jouw bandenmaat te lang en 1.6 is weer te kort, dan kun je amper op de snelweg rijden, zoveel toeren draait je motor dan,
Gr, bart
Gr, bart
-
theo bouwman
Bart, Ik heb me zelf een bij Vis landrovers op de site, een beetje ingelezen hier en daar, en kom op de zelfde conclusie als jij. In een eerdere posting las ik al het antwoord dat het mogelijk is om een Borg Warner uit te wisselen voor een LT230. Dus nu op zoek naar een LT230 met bedienings meganiek en 1.4 vertraging.
Bedankt voor je antwoord.
PS Wie een complete goede tussenbak weet 1.4 ik ben geintreseerd!!!
Bedankt voor je antwoord.
PS Wie een complete goede tussenbak weet 1.4 ik ben geintreseerd!!!
-
Frank 110V8
Hoi,
Ik had in mijn rrc precies jouw combi maar dan met de 1.2bak, deze heeft dezelde overbrenging als de borgwarner. Daar werd hij wel een beetje traag van. Maar er zat nog geen verse nokkenas in. Denk bij ombouw wel om de voorste aandrijfas en de schakelpook.
Groet Frank
Ik had in mijn rrc precies jouw combi maar dan met de 1.2bak, deze heeft dezelde overbrenging als de borgwarner. Daar werd hij wel een beetje traag van. Maar er zat nog geen verse nokkenas in. Denk bij ombouw wel om de voorste aandrijfas en de schakelpook.
Groet Frank
-
Bart van Dessel
Zorg wel voor het complete bedienings mechaniek van tussenbak, je hebt ook de pook met het voetje nodig dat op de automaat zit geschroeft. Van een '86 tot ça. '89 RRC of van een Disco automaat, die hebben allemaal de LT230 gehad.
gr, bart.
gr, bart.
-
Tom_RRC
Dan borduur ik verder op dit topic...
Ik heb nu een 3.5 met lt77 en ik dacht een 1.2lt230... Maar wil dit vervangen door een verse 3.9 of 4.2.. Enige suggesties qua tussenbak? Ik zat zelf aan een 1:1 ter denken...
Ik heb nu een 3.5 met lt77 en ik dacht een 1.2lt230... Maar wil dit vervangen door een verse 3.9 of 4.2.. Enige suggesties qua tussenbak? Ik zat zelf aan een 1:1 ter denken...
-
Bart van Dessel
1.1 zou ik zeker niet doen, gewoon 1.2 laten. Ik heb het ook een keer gedaan bij een 2 drs RR met snelle 4.2i en 5 bak, maar toch weer snel de 1.2 terug gezet. toerental wordt echt te laag. 180 km/uur op de tomtom is wel effe leuk maar heb liever een RR die vlot accelereert, sneller dan 140 ga je toch niet rijden, levensgevaarlijk met zo'n hok!
gr, Bart
gr, Bart