Pagina 1 van 1

militaire laro 90

Geplaatst: ma 29 aug 2011, 01:27
door wimmie79
hallo prikkers.

ik ben aan het kijken voor een militaire 90, rij op dit moment een samurai en aangezien ik net een kleine heb wil ik wat groters.
had op modderpoel al een topic gestart maar even kijken of jullie nog met wat nuttige info kunnen komen.
hier is de link naar t modderpoel topic:[www.modderpoel.nl]

Re: militaire laro 90

Geplaatst: ma 29 aug 2011, 01:53
door Rogier 88 SIII
he ook hier, was net je topic daar aant doorlezen

1232543966_6_KrdN.jpeg --> mod_embed_images_loadimage('d2fad334c5a9a725ace6026631f68d7a', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2F94.100.121.101%2F1232500001-1232550000%2F1232543901-1232544000%2F1232543966_6_KrdN.jpeg', 'http://94.100.121.101/1232500001-1232550000/1232543901-1232544000/1232543966_6_KrdN.jpeg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2F94.100.121.101%2F1232500001-1232550000%2F1232543901-1232544000%2F1232543966_6_KrdN.jpeg', '', 14490340, 600, 600, 'Loading image ...', false);

Re: militaire laro 90

Geplaatst: ma 29 aug 2011, 01:54
door Marc vd K
wimmie79 Schreef:
-------------------------------------------------------
zo als een aantal van jullie ondertussen al weten ben ik aan t kijken voor een engelse leger defender (90)
nou weet ik niet zo heel veel van landrovers af en heb ik ook geen ervaring met auto's importeren dus ik heb genoeg vragen.

bijvoorbeeld, wat zijn nou echt de zwakke punten waar ik op moet letten bij een defender (90)?
Het chassis is een zwak punt en de aandrijflijn(qua tijd en geld
een militaire (90) is 24v, maar hoorde dat niet alles op 24v werkt maar op 12v, hoe zit dat en wat zijn de voor en nadelen?
bij een 24v variant is nagenoeg alles 24v nadelen zijn dat je lampen enzo niet gewoon bij de benzine pomp kunt halen en sommige onderdelen zoals dynamo duurder kunnen zijn of schaars daarnaast is 24v waterdicht en steviger dan burger spul
de motor is een 2.5 na diesel, hoorde dat dit een van de betrouwbaarste blokken zijn van laro,maar ook een vande traagste, is dat zo en wat valt daar aan te doen?
200TDI is het betrouwbaarste blok en ik zou dit dan ook ombouwen. 2.5na is idd niet erg snel en ombouw kosten zijn, als je het zelf doet tweedehands, ongeveer 1500,-?
onderhoud, ben nu een samurai gewend. onderdelen, wat kost t en waar haal ik wat?
www.paddockspares.com en als er spoed bij zit www.landroverspecialist.nl of vis

en natuurlijk alle tips die jullie kunen geven over het importeren.
Neem een specialist mee op het gebied van laro's als leek is het erg riskant dat je bagger koopt in Engeland. En pas heel erg goed op dat het chassis nummer op de cervo en chassis klopt met de papieren

Heb je specifieke vragen kom maar op... ik heb een 24v defensie series en een ingevoerde 110 dus op het meeste kan ik wel antwoord geven
------------------------------------------

Re: militaire laro 90

Geplaatst: ma 29 aug 2011, 01:56
door Gerben tB
Wim

Heb je er al over nagedacht waar je Nikki wilt laten in een 90???? Doe ook even een zoekopdracht naar kinderzitje/maxi cosi ed

Volgens mij zijn de militaire bij Witham allemaal (voor NL begrippen) grijs kenteken.

Re: militaire laro 90

Geplaatst: ma 29 aug 2011, 01:58
door Exfietser
Ze hebben wel leuke statements daar op dat modderpoel:

Quote"Real Trucks Are Built, Not Bought, And Chrome Don't Get Ya Home. "
Maar verder weinig aan toe te voegen. Een 2,5 NA kun je inderdaad zo vervangen door een 200tdi. Dat is een bolt on conversie. Er moet alleen wat gehobby'd worden met de turbo en uitlaat. En overigens ik weet niet hoe het zit met militaire 90 en 110's maar mijn militaire series is echt helemaal 24 volt. Iets dat zeer prettig is in de winter.

P.S. Ik vraag me af of een 90 wel zo geschikt is voor baby's en kleine kinderen. Normale stoelen waar op een juiste veilige manier een maxicosie aan vast maakt zitten er niet in. Ik denk dat je meer kan met een civiele uitvoering of een een 110.

Arnold.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29/08/2011 00:01 door Exfietser.

Re: militaire laro 90

Geplaatst: ma 29 aug 2011, 16:34
door Roy Bruurs
Waarom loopt iedereen nu weer te zeuren over een 200Tdi die 2,5N/A's van witham krijg je ook makkelijk 110km/h op de teller en kan niet zeggen dat die echt traag zijn kan altijd goed mee met het verkeer.

Tja wat is betrouwbaarder denk dat je beter een 2,5N/A kunt hebben dan een 200tdi ivm onderdelen en die auto's die bij witham staan zijn bijna allemaal 12Volt uitvoeringen.

En ik zie dat je de weg hier naartoe hebt gevonden. Top

Re: militaire laro 90

Geplaatst: ma 29 aug 2011, 21:41
door Henk Bossinade
De Vebeg verkoopt ook een hele partij 90's en 110's net over de grens bij Roermond , rechtstreeks van het Britse leger .De inschrijftermijn loopt 20-09 af.Vr gr Henk B.

Re: militaire laro 90

Geplaatst: vr 02 sep 2011, 23:38
door wimmie79
t is niet echt een auto waar dagelijks veel kilometers mee gereden gaat worden.
en het gaat mij er om dat als nikki wat groter is gewoon mee kan in een kinderzitje. (zag trouwens ook al dat voor de maxicosi ook een oplossing is op het middenzitje)

Re: militaire laro 90

Geplaatst: za 03 sep 2011, 11:20
door Marc-my-Words
Tja, als je net uit een Suzuki gestapt bent is alles groot, maar toch zou ik je aanraden nog een tweede keer te denken over een 110 (dan weet je in ieder geval dat je de keuze echt bewust gemaakt hebt).
Een 110 kan bijna alles wat een 90 kan (er zijn zelfs mensen die dat van een 130 zeggen), een 110 rijdt rustiger op de "grote weg" en je hebt gewoon meer ruimte. Ik weet niet of je wat met kamperen hebt ... of met slapen in de auto? Ik ben zelf erg tevreden dat je in een 110 gewoon - dwz met een eenvoudige inrichting - kan slapen zolang je niet al te lang bent - boven de 180 wordt het (aan)passen en meten, maar ook dan moet het kunnen.

En, in ieder geval in Engeland, een 110 is soms zelfs goedkoper als een 90, terwijl er de 110 vaak minder gooi en smijtwerk achter de wielen heeft.

Marc

Re: militaire laro 90

Geplaatst: di 27 sep 2011, 22:00
door dan
hoi,

ben ff nieuwsgierig of je al een mil 90 uit engeland naar nederland gehaald hebt en hoe het in zijn werk ging.

gr Danny