Pagina 1 van 1
OVERDRIVE
Geplaatst: zo 28 aug 2011, 13:58
door RUUD
IK DENK ER OVER OM EEN OVERDRIVE IN MIJN DEFENDER UIT 86 TE BOUWEN KAN DIT EN WAT SCHIET IK ER MEE OP?
Re: OVERDRIVE
Geplaatst: zo 28 aug 2011, 14:14
door Martin Venix
ik zou eerst eens iets aan je Caps Lock doen
Re: OVERDRIVE
Geplaatst: zo 28 aug 2011, 14:22
door bram-rrc
al je niet weet wat je er mee op schiet, waarom denk je er dan aan
Re: Overdrive
Geplaatst: zo 28 aug 2011, 14:27
door Marc-my-Words
1e het kan.
2e of je er wat mee opschiet hangt van de overige set-up af: wat voor motor, tussenbak, banden, te vervoeren lasten, en natuurlijk ook van je wensenlijstje.
En hoofdletters (behalve zo Nu en dan) is nogal overDRIVEN.
Marc
Re: Overdrive
Geplaatst: zo 28 aug 2011, 18:00
door tijdrovers
een defender uit 86, met 5 versnellingen, heeft normaal gesproken een lt230 tussenbak.
er zijn overdrive's op de markt die op een lt230 passen, onder andere die van GKN.
met een 200/300tdi kun je er wat aan hebben, want je motor hoeft minder toeren te maken bij 100km/u.
ik denk, maar heb geen ervaring, dat je de overdrive kunt gebruiken als een extra versnelling, ik bedoel, dat je nog harder kunt rijden, want dit zal een orginele diesel niet kunnen trekken.
ook met een zware trailer/aanhanger zal hoogstwaarschijnlijk de overdrive TE zijn.
met een 2.5n/a of 2.5 td kun je het helemaal wel vergeten!
Henri
Re: Overdrive
Geplaatst: zo 28 aug 2011, 18:12
door oudijzer
Hi mijn ervaring met GKN is dat als je rond de kerk blijft en niet alles uit het moter vermogen wil halen wat er inzit (200/300TDI) kan je er aan beginnen, in mijn 130 TD5 heeft hij 2x de geest gegeven en bij de 3de keer niet meer gemonteerd de olie word te heet, er was een optie een olie koeler te monteren maar daar ben ik niet meer aan begonnen, maar in de tijd dat de overdrive wel heeft gewerkt vond ik het helemaal top rijden.
Re: Overdrive
Geplaatst: zo 28 aug 2011, 18:38
door Marc-my-Words
Da's ook een beetje wat ik bij de GKN als ervaring heb. Heerlijk, heerlijk (zolang hij het doet) maar kennelijk niet bestand tegen een Td5 en/of gewoon te snel te heet.
D'r is nu een verbeterde Roverdrive - geheel mechanisch bediend en met de tussenbak gedeelde olie (en eventueel een extra ruime dekel op de tussenbak voor meer olie-volume/koeling) - misschien is die wel duurzaam bestand tegen "misbruik" (de oude Roverdrives gingen weer stuk op andere punten).
En als je echt zuinig bent op de GKN dan kan die wel lang mee (ik ken er zo-een).
Marc