Pagina 1 van 1
Trekhaak 90 / 110
Geplaatst: do 25 aug 2011, 12:54
door Wim Janssen
Is een originele trekhaak voor een 90 hetzelfde als voor een 110? M.a.w. zitten de gaten in de lange chassisbalken, waar de 2 diagonale strippen van de trekhaak vastzitten bij een 90 en een 110 op dezelfde plaats?
Met vriendelijke groeten
Wim Janssen
Land Rover 110 CSW V8 1983 "William"
Land Rover Series II 1959 "The Mrs"
[picasaweb.google.com]
Re: Trekhaak 90 / 110
Geplaatst: do 25 aug 2011, 23:23
door sander "one10"
geen idee wim ?
staat er niet ergens een 90 in de buurt met trekhaak ?
groetjes
sander
110 1984 (2.7diesel Nissan is er uit) 300tdi met r380 en 1:4 tussen bak , proefrit was zeer geslaagd
Re: Trekhaak 90 / 110
Geplaatst: vr 26 aug 2011, 00:13
door 88serie123
Hoi Wim,
De trekhaak van een 90 en 110 zijn verschillend in de lengte van de trekarmen aan het chassis. Tenminste dat is bij de TD5 trekhaken. Je kan ze herkennen aan de lengte van de armen en aan de sticker met het type aanduiding. Zover ik ik weet zitten de gaten bij beiden auto's niet op dezelfde plek.
Mocht je nog een trekhaak zoeken voor een 90, heb ik er nog één liggen.
MVG
Adriaan
Re: Trekhaak 90 / 110
Geplaatst: vr 26 aug 2011, 00:22
door 88serie123
Ik kijk net op paginamarkt en zie daar:
trekhaak voor 110
Re: Trekhaak 90 / 110
Geplaatst: vr 26 aug 2011, 00:24
door Anton (Rumble)
Ik ben denk ik abuis, maar heb volgens mij een trekhaak van een 90 onder mijn 110 gesleuteld. bij de 110 gebruik je de gaten in het chassis voor de schore en bij de 90 zitten er beugels onderaan je chassis met volgens mij twee gaten welke je gebruikt voor de schore.
Re: Trekhaak 90 / 110
Geplaatst: vr 26 aug 2011, 01:35
door Anton (Rumble)
Ik heb eventjes huiswerk gedaan (google) en ben erachter dat trekhaak voor 98 passen op 90 en 110, vanaf 99 apart voor 90 en 110.
lees de site van vis anders even, staat er allemaal vrij duidelijk op.
Re: Trekhaak 90 / 110
Geplaatst: vr 26 aug 2011, 02:08
door Wim Janssen
Heren,
Bedankt voor de antwoorden.
@Adriaan
Zo'n verstelbare heb ik al op mijn 110, maar daar zit geen typegoedkeuring op.
@Anton
Inderdaad heb ik op de site van VIS enige duidelijkheid gekregen over de verschillen.
Ik heb dus zo'n verstelbare zonder typegoedkeuring en nu kon ik een originele trekhaak voor een 90 kopen met typegoedkeuring. Vandaar de vraag of deze ook op mijn 110 past. Maar de haak voor de 90 is al verkocht en ik heb maar besloten om de verstelbare voorlopig maar te laten zitten.
Met vriendelijke groeten
Wim Janssen
Land Rover 110 CSW V8 1983 "William"
Land Rover Series II 1959 "The Mrs"
[picasaweb.google.com]
Re: Trekhaak 90 / 110
Geplaatst: vr 26 aug 2011, 10:37
door Bart van Dessel
Waar heb je die typegoedkeuring voor nodig? Je kunt ook het plaatje omzetten
gr, bart
Re: Trekhaak 90 / 110
Geplaatst: vr 26 aug 2011, 11:01
door Wim Janssen
Bart, omdat ik nog wel eens een gevulde trailer achter de auto heb, zou ik de zaken wel kloppend willen hebben. En een plaatje omzetten is voor mij ook een optie. Zo creatief ben ik wel.
Met vriendelijke groeten
Wim Janssen
Land Rover 110 CSW V8 1983 "William"
Land Rover Series II 1959 "The Mrs"
[picasaweb.google.com]
Re: Trekhaak 90 / 110
Geplaatst: vr 26 aug 2011, 11:58
door Bart van Dessel
Ik zal hier 's een la open trekken....
Re: Trekhaak 90 / 110
Geplaatst: za 27 aug 2011, 00:39
door Maurice Bastings
Hoi Wim,
De plaat waar de kogel op zit, die is bij een 90 en 110 gelijk.
De strippen die van de plaat naar het chassis gaan, zijn bij een 90 nagenoeg recht. Bij een 110 hebben die strippen
op het uiteinde (bij het chassis) een knik. Op 1 van die strippen zit het typegoedkeuringsplaatje.
Groeten,
Maurice Bastings
Defender 110 met 200 Tdi
Defender 127 met 3.5 Tdi
Range Rover Classic V8 EFI
[mauricebastings.jouwweb.nl]