Pagina 1 van 1

vering & schokdemperts RRC??

Geplaatst: ma 22 aug 2011, 12:23
door Arno
Ben op dit ogenblik bezig met een 2 tal Range Rover classics,
1 van deze auto’s zal voornamelijk gebruikt worden voor “On-road”. Toch wil ik jullie hierbij graag advies vragen over de vering en te gebruiken schokbrekers.

Het is een v8, met standaard hoogte en met stabilisator stangen.

Kan ik de oude veren gebruiken?? Stralen en in de zinkspray zetten of is dit een verkeerde bezuiniging??
Kan in de voor veren van een Diesel gebruiken om het rijgedrag “on-road” te verbeteren of wordt deze daardoor onnodig stug??

En wie heeft er ervaring met goede schokbrekers ?? en welke.

Groet, Arno

Re: vering & schokdemperts RRC??

Geplaatst: ma 22 aug 2011, 20:55
door Bart van Dessel
Veren stralen en spuiten is puur weggegooid geld, een nieuw setje kost tussen de 50 en ca. 00 UK pond ex VAT en dan heb je extra stevige, standaard hoogte. Oude veren zijn bijna altijd moe en slap, alhoewel ze onbelast wel de originele hoogte hebben. Ook nieuwe schokbrekers kosten geen drol. Veren van een diesel moet je niet gebruiken want dan gaan de koplampen de maan verlichten.

Gr, bart

Re: vering & schokdemperts RRC??

Geplaatst: di 23 aug 2011, 00:20
door Paul Voortman
Hoi Arno,

Ik heb mijn luchtvering vervangen door spiraalveren die er al de nodige km's op hadden zitten.
Dit gaf weinig comfortverschil.
Daarna de originele schokdempers vervangen door een setje Koni heavy trac.
Daardoor issie veel stugger geworden.
Wel stuurt de auto nu strak door bochten.
Het schijnt dat Bilstein de ideale schokdemper voor een RRC is.
Succes.

groeten Paul

Re: vering & schokdemperts RRC??

Geplaatst: di 23 aug 2011, 11:09
door Robbert RRC LSE
Ik heb zelf lucht vering dus kan over de veren niks zeggen maar ik heb laatst een setje koni schokdempers in Enegeland besteld kost niet de wereld.
Maar vere altijd nieuw kopen zoals bart al zegt kost ook niet de wereld.

Suc6 Robbert