Pagina 1 van 1
Please note,these vehicles are for export outside the EU only
Geplaatst: za 20 aug 2011, 21:03
door Edward
Op zoek naar leuk spul kom ik errug vaak bovenstaand zinnetje tegen. Voorheen vaak bij nieuwe 300 TDI's waarbij ik dat snap omdat ze niet aan de emissie eisen voldoen, maar een Puma?
Wie weet wat het echte verhaal achter deze voertuigen is?
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20/08/2011 19:05 door Edward.
Re: Please note,these vehicles are for export outside the EU onl
Geplaatst: za 20 aug 2011, 22:16
door René de Geeter
Linkje ?????
René
109 serie III StaWag
Re: Please note,these vehicles are for export outside the EU onl
Geplaatst: za 20 aug 2011, 22:20
door internet
Heb je geen internet?
[lmgtfy.com]
Re: Please note,these vehicles are for export outside the EU onl
Geplaatst: za 20 aug 2011, 22:22
door Tux
K heb m voor je
Re: Please note,these vehicles are for export outside the EU onl
Geplaatst: za 20 aug 2011, 22:53
door Erik Vos
Edward wil de betekenis weten denk ik
Re: Please note,these vehicles are for export outside the EU onl
Geplaatst: za 20 aug 2011, 22:56
door Tux
Rene vroeg om een link ter verduidelijking..... En daarna is er iem te lui/betweterig/irritant om heel ff te googlen
Re: Please note,these vehicles are for export outside the EU onl
Geplaatst: za 20 aug 2011, 23:36
door Mud Machine
Waarschijnlijk geen EU typegoedkeuring (dus gemaakt voor andere markt)?
Re: Please note,these vehicles are for export outside the EU onl
Geplaatst: zo 21 aug 2011, 22:59
door G-men (Gargamel)
Staat ook vaak bij Whitham auto's... nieuwe die zo lekker goedkoop zijn...
Het zijn modellen die niet voldoen aan de EU (milieu) eisen.
Je krijgt ze dus niet op kenteken.
Gerrit
Edward Schreef:
-------------------------------------------------------
> Op zoek naar leuk spul kom ik errug vaak
> bovenstaand zinnetje tegen. Voorheen vaak bij
> nieuwe 300 TDI's waarbij ik dat snap omdat ze niet
> aan de emissie eisen voldoen, maar een Puma?
>
> Wie weet wat het echte verhaal achter deze
> voertuigen is?
Re: Please note,these vehicles are for export outside the EU onl
Geplaatst: ma 22 aug 2011, 11:46
door Edward
Dat genoemde auto's een ROW specificatie zullen hebben lijkt me logisch, maar als je die specificaties aanpast zijn ze dan wel in te voeren of mogen zij ze alleen verkopen als ze aantoonbaar de EU uitgaan?
Op papier eerst naar Mozambique exporteren en dan weer terug wordt ook zo'n papieren tijger dat het de moeite niet meer loont.
Niemand die écht van de hoed en de rand weet?
Re: Please note,these vehicles are for export outside the EU onl
Geplaatst: ma 22 aug 2011, 12:22
door Marc-my-Words
Edward Schreef:
-------------------------------------------------------
> Dat genoemde auto's een ROW specificatie zullen
> hebben lijkt me logisch, maar als je die
> specificaties aanpast zijn ze dan wel in te voeren
> of mogen zij ze alleen verkopen als ze aantoonbaar
> de EU uitgaan?
>
> Op papier eerst naar Mozambique exporteren en dan
> weer terug wordt ook zo'n papieren tijger dat het
> de moeite niet meer loont.
>
> Niemand die écht van de hoed en de rand weet?
Buiten de EU ... dan is Noorwegen of IJsland ook goed, of Andorra.
Ik denk echter dat het om uitstoot-cijfers gaat en/of type-goedkeuring, zo las ik dat de software in de Puma's die in Afrika geleverd worden de EGR niet open zet als voorzorg om het inlaattraject schoner te houden (de brandstof is daar niet altijd van EU-kwaliteit).
En als je "foute" connecties hebt dan laat je de auto toch leveren in "verweg", en voor het zo is de container "re-routen", dat schijnt althans DE manier zijn waarop in dubieuzere circuits embargo-goederen zoals wapens hun weg naar om het even waar vinden.
Blijft de vraag of zo'n auto hier goedgekeurd gaat worden (er was een tijd de truuk - zo heb ik begrepen - dat bijv. de Tdi300 in Polen goedgekeurd werden en daarna dus EU-legal waren).
O ja, nog een truukje: laten leveren in een EU-toetreder net voor de toetreding -- Kroatie staat voor zomer 2013 genoemd.
En dan verder: waarom vraag je de "Please Note" leveranciers niet zelf naar het hoe en waarom, en vooral ook naar uitstoot etc.
Marc
Re: Please note,these vehicles are for export outside the EU onl
Geplaatst: do 29 sep 2011, 11:24
door 88serie123
Idd te maken met de uitstoot. Buiten de EU gelden minder strenge regels. Maar je kunt zo'n auto gewoon aanpassen aan de EU eisen. Er waren destijds verschillende mazen. Auto aanpassen en invoeren naar NL. Dan krijg je een tijdelijk kenteken voor de keuring. Dan weer terug naar UK met dat tijdelijk kenteken. Auto komt dan op Engels kenteken, omdat die al in de EU een kenteken heeft.
Re: Please note,these vehicles are for export outside the EU onl
Geplaatst: vr 30 sep 2011, 11:36
door Oscar
Mooie complete set onderdelen om een 86'er 2,5n/a te restaureren..
De uitstoot van de 86'er wordt een stuk milieu vriendelijker..
Oscar
In dienst : SIII 88", One Ten Tithonus, FL2 TD4 hse aut.
Uit dienst: One Ten V8 ex-mod, 110 td5 sw, FL1 td4 sw
www.verroen.org
www.tithonus.org
www.blrc.nl
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 30/09/2011 09:37 door Oscar.