Pagina 1 van 1
CAV brandstof pomp
Geplaatst: do 18 aug 2011, 19:03
door Hans
Bij het starten van de motor, duurt het 30 sec voordat ik brandstof krijgt bij mijn verstuivers,Pomp hoort volgens mij druk vast te houden, dus moet minimaal 1 min starten! Als hij eenmaal gedraaid heeft heb ik de gehele dag geen start problemen meer. Wie weet hier een oplossing voor? en heeft er een link voor mij naar een omderdelen tekening voor die pomp. Hans.
Foto-HE7XGDFF.jpg --> mod_embed_images_loadimage('a500afb9696e560b8962b4519715dc36', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-HE7XGDFF.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-HE7XGDFF.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-HE7XGDFF.jpg', '', 14444913, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Re: CAV brandstof pomp
Geplaatst: do 18 aug 2011, 20:17
door Exfietser
Als jij het over een 2,25D hebt. Die moet na 30 seconden gloeien in een slag van de motor lopen. Als ik het zo lees denk ik dat je ergens in je brandstof toevoer een klein lekje hebt. klein genoeg om de diesel er niet uit te laten maar groot genoeg om de lucht er wel in te laten zodat de diesel heel langzaam richting tank terug zakt.
Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt met dat de pomp op druk blijft als de motor uit is. Als je het over de verstuiverleidingen hebt, die zijn alleen maar op druk op het moment dat er gespoten moet worden. In de injectie pomp zitten een soort van kleine zuigertjes die op het juiste moment bekrachtigd worden om diesel in te spuiten. Dat is dus een op de vier slagen. Tijdens de andere drie slagen wordt er een ander zuigertje bekrachtigd. De overige drie zijn dus drukloos. Als de motor niet draait zijn ze dus alle vier drukloos. De brandstofopvoerpomp is een membraanpomp die theoretisch onder druk zou kunnen blijven. Alleen geloof ik niet dat dat gebeurt. De opvoerpomp heeft n.l. nogal wat overcapaciteit die via de retour naar de tanks wordt terug gebracht.
Ik denk dat jou lange starten nodig is om de brandstofopvoerpomp eerst de leegelopen leidingen enzo moet vullen. Als je een deel van je brandstofslangen vervangt door een transparante leiding kun je zien of je leiding inderdaad naar verloop van is leeggelopen.
Arnold.
Re: CAV brandstof pomp
Geplaatst: do 18 aug 2011, 20:36
door Hans
Hallo Arnold, mijn brandstof filter zit boven de motor op het schutbord, en ik zie ook geen lekkage van gasolie onder de wagen.?
Re: CAV brandstof pomp
Geplaatst: do 18 aug 2011, 20:39
door Hans
Bij de LW is het tikken en lopen zonder voorgloeien, hetzelfde militaire blok alleen is die 24volt. Hans.
Re: CAV brandstof pomp
Geplaatst: do 18 aug 2011, 21:04
door bagpiperob
Kan zijn dat een van de klepjes in de brandstofopvoerpomp lek is of niet goed werkt.
Dan ligt er m.a.w. geen diesel op straat maar lekt de brandstof uit de leiding terug de tank in en staat de leiding dus "droog".
Wat zou kunnen verklaren dat het wel even duurt voor de leiding weer vol is en de motor wil starten.
Re: CAV brandstof pomp
Geplaatst: do 18 aug 2011, 21:37
door Exfietser
Ik had ook dit gezegd:
QuoteAls ik het zo lees denk ik dat je ergens in je brandstof toevoer een klein lekje hebt. klein genoeg om de diesel er niet uit te laten maar groot genoeg om de lucht er wel in te laten zodat de diesel heel langzaam richting tank terug zakt.
Plassen diesel zul je dus niet vinden. Het hoeft echt maar een heel erg klein gaatje te zijn om de leidingen leeg te laten lopen. Dat zie je dus echt niet. Het meest waarschijnlijke is dat het probleem ergens bij een aansluiting van de harde kunststof leiding op een wartel ofzo zit. Maar eerste even kijken met een transparante leiding kijken of het ook inderdaad zo is.
Arnold.
Re: CAV brandstof pomp
Geplaatst: do 18 aug 2011, 22:15
door Mud Machine
Of er een lekje zit kun je controleren door voordat je start met de opvoerpomp handmatig even te pompen. Als hij dan wel meteen start zit er inderdaad ergens een heel klein lekje waardoor er lucht de leiding inkan en de brandstof terugloopt naar de tank.
Even aannemen dat er bij jouw opvoerpomp ook een heveltje zit om te ontluchten net als bij 200 en 300Tdi's. Weet niet of dat bij een 2,25D ook zo is.
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18/08/2011 20:15 door Mud Machine.
Re: CAV brandstof pomp
Geplaatst: do 18 aug 2011, 22:15
door Hans
Brandstof opvoerpomp is net nieuw.
Re: CAV brandstof pomp
Geplaatst: do 18 aug 2011, 22:16
door Mud Machine
Dan is er een behoorlijke kans dat de aansluitingen niet helemaal dicht zijn en daar het lekje zit. Speldeprikje is genoeg.
Re: CAV brandstof pomp
Geplaatst: vr 19 aug 2011, 00:39
door Hans
Ga morgen eens proberen voor ik start, de opvoerpomp op te pompen . kijken of hij dan eerder start? Hans.
Re: CAV brandstof pomp
Geplaatst: vr 19 aug 2011, 01:56
door Leo van der Poel
Hey Hans
Bij mij was het de retourleiding waar een heeeeeeeeel klein gaatje inzat, precies na de retourleiding van de verstuivers waar hij naar beneden gaat. Moest ook elke keer dat ik hem startte eerst met de hand diesel oppompen en ontluchten. Dat stukje zit vaak geknikt.
mvrgr
Leo van der Poel
restauratie landrover 109 D ex def
[s835.photobucket.com]
th_SAM_0485.jpg --> mod_embed_images_loadimage('8d997cdb61d4f263d3574109ebdb2da3', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi835.photobucket.com%2Falbums%2Fzz272%2Flvanderpoel%2Fth_SAM_0485.jpg%3Ft%3D1306055220', 'http://i835.photobucket.com/albums/zz272/lvanderpoel/th_SAM_0485.jpg?t=1306055220', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi835.photobucket.com%2Falbums%2Fzz272%2Flvanderpoel%2Fth_SAM_0485.jpg%3Ft%3D1306055220', '', 14447103, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Re: CAV brandstof pomp
Geplaatst: vr 19 aug 2011, 02:07
door h.de.kort13@kpnplanet.nl
hoi
ik heb zelfde probleem gehad
terugslagklep plaatsen in de leiding na je filter en probleem is opgelost.
kost 8 euro bij automaterialen zaak
bij mij zat probleem in lekkende klepjes van je opvoerpomp
Re: CAV brandstof pomp
Geplaatst: vr 19 aug 2011, 11:38
door Mud Machine
Dan kan alsnog het deel voor de terugslagklep leeglopen. Dan start hij wel en grote kans dat hij in de tussentijd voldoende opgevoerd heeft om door te lopen maar je blijft lucht in je systeem houden. Beter is om het lek op te sporen en te verhelpen.
Re: CAV brandstof pomp
Geplaatst: vr 19 aug 2011, 17:42
door Exfietser
Volgens mij is je probleem dan niet opgelost maar omzeilt. Het lijkt me echt handiger om het lek op te sporen en dat te repareren.
Arnold.
Re: CAV brandstof pomp
Geplaatst: vr 19 aug 2011, 18:58
door h.de.kort13@kpnplanet.nl
heren
als een terugslagklepje( van je opvoerpomp) ietwat lekt, heb je geen lekkage naar buiten maar inwendig
hetzelfde als een lekke hartklep
dus geen gat naar buiten oid
de opvoerpomp blijft dan niet op druk staan
terugslagklepje er tussen en probleem solved
al meerdere keren gedaan en altijd 100% resultaat
succes
Re: CAV brandstof pomp
Geplaatst: vr 19 aug 2011, 20:44
door h.de.kort13@kpnplanet.nl
dan moet je je brandstofpompvoerpomp wisselen voor een nieuwe want daarin zit je probleem
en aangezien de brandstofopvoerpompen niet de allerbeste kwaliteit is de oplossing vaak maar van kortere duur.
je kunt ook een terugslagklep zetten net boven je tank ( dus in de aanzuig van je tank m alleen heb je dan kans dat er vuil in je terugslagklep gaat zitten
en alsnog terugloopt.
Re: CAV brandstof pomp
Geplaatst: vr 19 aug 2011, 21:01
door Hans
Heb geprobeerd hem met de opvoerpomp voor het starten op te pompen, geen resultaat. dus als ik het goed begrijpt moet ik een terugslag klep tussen de bezinkselkolf en de opvoerpomp zetten? Hans.