Pagina 1 van 1

V8 Verdeler paddock

Geplaatst: zo 31 jul 2011, 23:16
door TVR
Iemand ervaring met de elektronische ontsteking van Paddock? (merk, kwaliteit afwerking etc?)

klikklikklik paddocks site


Dit omdat ik nu een elektronische ontsteking heb met het losse kastje erbij (onder bobine) (85er) die het niet meer doet, dus ik moet iets anders hebben!


Groet, Tom

Re: V8 Verdeler paddock

Geplaatst: zo 31 jul 2011, 23:29
door Bart van Dessel
Ik heb evt. nog van die kastjes onder de bobine, € 20,- p.stuk, die Paddocks ontstekingen heb ik nog niets goeds over gelezen.

groetjes, bart

Re: V8 Verdeler paddock

Geplaatst: zo 31 jul 2011, 23:40
door TVR
Zijn de ontstekingen met losse kastjes dan wel betrouwbaar? (of kan je beter de latere hebben met kastje erop?)

Groet Tom

Re: V8 Verdeler paddock

Geplaatst: zo 31 jul 2011, 23:40
door Henk Bossinade
Uit eigen ervaring ; Vanaf blijven !! .Ik heb deze imitatie Lucas geprobeerd,hij hield het precies 200 km uit.Dit omdat diverse delen elkaar raakten nadat de as nogal wat speling kreeg. Een oude, versleten Lucas is betrouwbaarder en werkt beter,dit omdat bv. ook de vervroegingscurve voor geen meter klopt bij deze ontsteking.De motor gaat in een bepaald toerenbereik pingelen. En zo zijn er nog meer zaken die echt niet kloppen en je wagen alleen maar onbetrouwbaarder maken . Ik heb er een oliepompprime gereedsschapje van gemaakt . Dat is het enige waar hij goed voor is.Maar er zullen ongetwijfeld ook mensen zijn die wel goede(aangeprate)ervaringen hebben,aangezien dit stuk KLIKOinhoud ook door diverse Nederlandse leveranciers verkocht wordt..... Vr gr Henk B.

Re: V8 Verdeler paddock

Geplaatst: zo 31 jul 2011, 23:44
door TVR
Bedankt voor de tip Henk! Dan misschien maar proberen met een ander kastje van Bart.


Groet, Tom

Re: V8 Verdeler paddock

Geplaatst: ma 01 aug 2011, 00:33
door bertil
hoi,

ik heb een elektrische ontsteking gekocht op marktplaats, die deed t eerst niet, module die er bij zat was kapot.
ik heb toen een nieuwe module geregeld(Henk B bedankt) en toen deed t ie het wel.

groet bertil

losse kastjes vaak stuk?

Geplaatst: ma 01 aug 2011, 00:47
door TVR
Hoi Bertil, dus ook het losse kastje? die gaan dus vaak stuk? of sindsdien geen problemen meer?


Groet, Tom

Re: losse kastjes vaak stuk?

Geplaatst: ma 01 aug 2011, 01:34
door Henk Bossinade
Als je een nieuwe (of een gebruikte) ontstekingsmodule monteert op de ontsteking of op de plaat bij de bobine , dan is het zeer belangrijk dat het montagecontactvlak goed schoon is.Tevens moet er een speciale warmtegeleidende pasta tussen module en contactvlak aangebracht worden.Dit om ervoor te zorgen dat de module zijn warmte goed kwijt kan.De pasta wordt bij een nieuwe module geleverd..Vr gr Henk B

Re: losse kastjes vaak stuk?

Geplaatst: ma 01 aug 2011, 02:11
door bertil
hoi,

de ontsteking die ik gekocht heb was werkend uit een range gekomen(was mij verteld)
bij nader onderzoek was dus de module(op e-bay.uk nieuw te koop of 2e hands bij de bekende adresjes) kapot en de vervroeging los gemaakt, of zoiets? dus verdeler opengemaakt en vast gemaakt.
nieuwe(2e handse) module ertussen en nooit meer problemen gehad.
mijn module zit op een soort koeling gebout en zit een eindje bij de verdeler vandaan.

ik zou eerder voor een 2e hands originele verdeler gaan(of 123) dan de verdeler van paddocks.
je moet wel kijken dat de onderkant past.

groet, bertil

Re: V8 Verdeler paddock

Geplaatst: ma 01 aug 2011, 08:55
door Paul Rasch
Beste Tom,

Zo'n model heb ik hier in Nederland gekocht: rampspoed! De eerste deed helemaal niets. Elektronica omgewisseld. Ging even goed, maar na 100km wilde de V8 nog maar max.80 km.
Toen de oude ontsteking met puntjes teruggeplaatst en de V8 liep weer als van ouds.
Rij nu met een 123. Prima. De leverancier heeft het getoonde model teruggenomen.

Groeten Paul Rasch

Re: losse kastjes vaak stuk?

Geplaatst: ma 01 aug 2011, 11:08
door G-men
Over het algemeen zou ik zelfs zeggen dat de externe kastjes betrouwbaarder zijn. juist omdat ze koelribben of een groter kastje hebben; waardoor ze hun warmte beter kwijtraken.
De modules van Lucas zijn zeer gevoelig voor oververhitting, zeker icm een 12v bobine en hoge buitentemperaturen.
Ben zelf heekl tevreden over de module van RPI. Deze bevat ook een automatische aanpassing van het ontstekingstijdstip voor het rijden op LPG./ Benzine,
Goede keus als je het (redelijk) origineel wilt houden en de betsaande verdeler nog in goede staat is.

De module van 123 igniotion is m.i. een nog betere goede oplossing, hangt echter een bijbehorend prijskaartje aan.


Henk Bossinade Schreef:
-------------------------------------------------------
> Als je een nieuwe (of een gebruikte)
> ontstekingsmodule monteert op de ontsteking of op
> de plaat bij de bobine , dan is het zeer
> belangrijk dat het montagecontactvlak goed schoon
> is.Tevens moet er een speciale warmtegeleidende
> pasta tussen module en contactvlak aangebracht
> worden.Dit om ervoor te zorgen dat de module zijn
> warmte goed kwijt kan.De pasta wordt bij een
> nieuwe module geleverd..Vr gr Henk B

Re: V8 Verdeler paddock

Geplaatst: ma 01 aug 2011, 11:15
door Gert Jan B
Overigens: de module die aan het distributie huis kun je erafhalen en de kabels verlengen en dan de module ergens anders plaatsen. Ik heb dit al een paar keer gedaan om deze onsteking te plaatsen in een 110V8. Wel zorgen voor goede massa van het blokje.

Re: V8 Verdeler paddock

Geplaatst: ma 01 aug 2011, 23:52
door Michiel 109 V8
Gert Jan B Schreef:
-------------------------------------------------------
> Overigens: de module die aan het distributie huis
> kun je erafhalen en de kabels verlengen en dan de
> module ergens anders plaatsen.

Dat is eigenlijk wel een heel goed idee. De tropische temperaturen hier in het zuiden zullen niet echt meewerken aan een lange levensduur. Nu wordt die nog 'gekoeld' door de visco fan maar die moet er tzt ook van af en voor een electrische worden vervangen. Waar plaats jij de module dan Gert Jan, ergens naast de bobine?

Greetz,

Michiel


Is dit wat?

Geplaatst: zo 28 aug 2011, 21:17
door TVR
Iemand ervaring met deze verdeler ?


klik klik V8 verdeler nieuw


Ben benieuwd, of is deze van dezelfde kwaliteit als die van paddocks?


Groet, Tom



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28/08/2011 19:18 door TVR.

Re: V8 Verdeler paddock

Geplaatst: zo 28 aug 2011, 22:29
door Phillip
Ik heb verschillende ontstekingen gehad van de 123-ignition. Ik vind dat de beste/

Groet Phillip

www.stage-one.nl
stage-one '81, (officiële kampeerauto)
series III, 109 ambulance '80 (om echt in te kamperen maar geen officiële kampeerauto)

Re: Is dit wat?

Geplaatst: zo 28 aug 2011, 23:21
door Henk Bossinade
Is dezelfde als ............. Vr gr HenkB

meerwaarde 123? tov standaard fabrieks unit

Geplaatst: ma 29 aug 2011, 01:08
door TVR
Wij hebben in andere auto's ook 123 ontstekingen, echter is die voor de V8 500 euro, en dat vind ik toch wel erg pittig, en wat krijg je er meer voor tov fabrieks elektronische ontsteking?


Groet Tom

grote foto van MG bedrijf

Geplaatst: ma 29 aug 2011, 01:11
door TVR
Hoi Henk,


Ik twijfelde een beetje aangezien op het vervroeging gedeelte LUCAS staat, hieronder een grotere foto waarop je het kunt zien, misschien kan je kijken of het huis op de dezelfde manier gegoten en afgewerkt is?

42c99a18598abd511d53f1d5083a78d6.jpg --> mod_embed_images_loadimage('ae67fff3fa2b9ea72ef6df6a0f91be36', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mgpartsbenelux.nl%2Fcomponents%2Fcom_virtuemart%2Fshop_image%2Fproduct%2F42c99a18598abd511d53f1d5083a78d6.jpg', 'http://www.mgpartsbenelux.nl/components/com_virtuemart/shop_image/product/42c99a18598abd511d53f1d5083a78d6.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mgpartsbenelux.nl%2Fcomponents%2Fcom_virtuemart%2Fshop_image%2Fproduct%2F42c99a18598abd511d53f1d5083a78d6.jpg', '', 14490210, 600, 600, 'Loading image ...', false);

edit: foto lijkt niet te werken om direct hier neer te zetten, dan hier de link: (even op de foto klikken voor vergroting)
klik klik MG website


Groet, Tom



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28/08/2011 23:13 door TVR.

Re: meerwaarde 123? tov standaard fabrieks unit

Geplaatst: ma 29 aug 2011, 11:10
door Phillip
Wat je er meer voor krijgt is dat de ontsteking programmeerbaar is met je laptop. Je kunt de ideale curve maken (en deze op internet uitwisselen). Je hoeft er dus niet meer aan te draaien.
Verder is het spul onverwoestbaar. De enige keer dat ik iets met een 123 heb gehad was het mijn eigen schuld maar toen heb ik toch nog een nieuwe unit gekregen.

Groet Phillip

www.stage-one.nl
stage-one '81, (officiële kampeerauto)
series III, 109 ambulance '80 (om echt in te kamperen maar geen officiële kampeerauto)

Re: meerwaarde 123? tov standaard fabrieks unit

Geplaatst: ma 29 aug 2011, 12:13
door Bart van Dessel
Kun je het qua verbetering misschien vergelijken met van die moderne setjes? Ik zie er een beetje tegenop om dat spul in te bouwen, een 123 steek je erin, aansluiten, klaar.

gr, bart

Re: grote foto van MG bedrijf

Geplaatst: ma 29 aug 2011, 21:54
door Henk Bossinade
Tom,op de vervroeger hebben ze inderdaad Lucas weten te krijgen.Echter deze vervroeger is net als de rest ook niet goed.De slag die hij maakt is namelijk veel te groot.Ik heb hier thuis nog 1 liggen . Het Lucas en ''made in England'' opschrift is van een andere maat als de orginele en er staat geen Lucas partsnr. op de knobbel aan de achterkant.Als je er een orginele naast legt zie je nog meer verschillen.Niet kopen dat ding. Vr gr Henk B,

Re: grote foto van MG bedrijf

Geplaatst: wo 31 aug 2011, 00:08
door TVR
Hoi Henk,

Bedankt voor de tips, en het overtuigen! haha, ga ik maar voor een goede gebruikte echte oude lucas.



Groet, Tom