Pagina 1 van 1

Alle contact punten verbranden

Geplaatst: do 28 jul 2011, 13:14
door camelgamer
Beste Heren,

ik ben een aantal weken een draadje gestart met V8 Start niet, heb ook enkele discussie gevolgt omtrend bobine v8

Ik had mijn elecktronische onsteking ( inbouwmodule petronix) opgegeven., deze zou defect zijn, de euro's die ik de afgelopen tijd in de stage one had gestoken gingen ver over mijn budget om een nieuwe aan te schaffen, dus ik koos voor de conventionele contact punten, laten we wel zijn, daare moet hij ook gewoon goed oplopen( generatie reden er op)
Door het geweldige forum, werd ik op de hoogte gestelt dat dit standaard een 9 volt bobine zou moeten zijn en de flamethrower die ik nu had moest vervangen, ook moest er een voorweerstand worden geplaatst.

Ik kon volgens een gerenomeerde landrover garage ook kiezen voor een 12 volt bobine zonder weerstand en + plus 12 v direct vanaf mijn contact sleutel schakelaar.
maw + van het contact op de + bobine en - op de - bobine van de stroomverderler( Lucas).
Dit blijkt een grote mispoes te zijn, ik ben inmiddels aan mijn derde puntjes bezig...goedkoop...duurkoop.
Starten is geen probleem, echter na 500 meter zijn de contact punten hopeloos verbrand!!

Dus deze optie blijkt geen optie te zijn.

Nu is ed classics zover ik kon zien de enige die de petronics verkoopt en is op vakantie....dus kan ik nog even sparen.

Zijn er nog meer tips, ik hoor ze graag,
Groet Henri

Re: Alle contact punten verbranden

Geplaatst: do 28 jul 2011, 14:09
door Benno
Je zit in de basis al verkeerd. Lees jezelf eerst eens in voor je van alles kapot gaat maken en de spullen uiteindelijk de schuld geeft.

Met ontstekingen zijn er meerdere wegen te bewandelen:

ruwweg:

Conventioneel met punten of versterker voor contactpunten. de bobine die je hierna schakelt moet een redelijke weerstand hebben (ca. 1,5 - 4 ohm zijn). Standaard is bij RRC een 9 volt bobine gemonteerd die ook 9 volt krijgt via een geschakelde voeding en een weerstandsdraad. Alleen tijdens het starten komt er even de volle 12 volt op de bobine om de spanningsval van het starten op de accu te compenseren. Hoe lager de weerstand hoe groter de stroom (U=IxR) Die stroom moet volledig over de punten en daarom verbranden ze nu.

Elektronisch: De bobine die je hierna schakelt mag een lage weerstand hebben (< 1,5 ohm) en wordt vaak via 12 volt gevoed. De pulsen van de electr. onsteking sturen de bobine aan. Omdat er geen punten zijn kunnen ze ook niet verbranden

Met een flamethrower bobine zit je al snel met hele lage weerstanden en dus hele hoge stromen in je ontsteking te kijken. Vandaar dat je punten verbranden. Die gerenomeerde garage heeft je dus of niet goed voorgelicht of je hebt zijn verhaal niet begrepen.

Benno


[www.pertronix.com]

Met punten schakel je de 9 volt bobine over de punten naar de nul normaliter.

Re: Alle contact punten verbranden

Geplaatst: do 28 jul 2011, 17:48
door Frank 110V8
Hoi,

Heb jij wel een condensator gemonteerd? Je zou om toch je bobine te behouden ook een velleman transistor ontsteking kunnen monteren kost 15
Euro moet je wel even zelf solderen en dan loopt er nauwelijks meer stroom door je punten. Ik zou alleen je bobine wel vervangen, als die al de ps. tronk 's gesloopt heeft en contactpunten sloopt is er mischien iets mee mis. Volgens mij had paddock ontstekingen in de aanbieding voor 125 euro.

Succe frank

Re: Alle contact punten verbranden

Geplaatst: do 28 jul 2011, 19:48
door G-men (Gargamel)
Henri,

Ik ben even de weg kwijt.....
Volgens mij zijn in het voorafgaande draadje alle mogelijkheden uitgebreid behandeld..... ....
van puntjes tot megajolt systeem.

Daar is ook de condensator al genoemd; maar ik ken puntjes bij een V8 alleen icm een 9v bobine met VSW.....



camelgamer Schreef:
-------------------------------------------------------
> Beste Heren,
>
> ik ben een aantal weken een draadje gestart met V8
> Start niet, heb ook enkele discussie gevolgt
> omtrend bobine v8
>
> Ik had mijn elecktronische onsteking (
> inbouwmodule petronix) opgegeven., deze zou defect
> zijn, de euro's die ik de afgelopen tijd in de
> stage one had gestoken gingen ver over mijn budget
> om een nieuwe aan te schaffen, dus ik koos voor de
> conventionele contact punten, laten we wel zijn,
> daare moet hij ook gewoon goed oplopen( generatie
> reden er op)
> Door het geweldige forum, werd ik op de hoogte
> gestelt dat dit standaard een 9 volt bobine zou
> moeten zijn en de flamethrower die ik nu had moest
> vervangen, ook moest er een voorweerstand worden
> geplaatst.
>
> Ik kon volgens een gerenomeerde landrover garage
> ook kiezen voor een 12 volt bobine zonder
> weerstand en + plus 12 v direct vanaf mijn contact
> sleutel schakelaar.
> maw + van het contact op de + bobine en - op de -
> bobine van de stroomverderler( Lucas).
> Dit blijkt een grote mispoes te zijn, ik ben
> inmiddels aan mijn derde puntjes
> bezig...goedkoop...duurkoop.
> Starten is geen probleem, echter na 500 meter zijn
> de contact punten hopeloos verbrand!!
>
> Dus deze optie blijkt geen optie te zijn.
>
> Nu is ed classics zover ik kon zien de enige die
> de petronics verkoopt en is op vakantie....dus kan
> ik nog even sparen.
>
> Zijn er nog meer tips, ik hoor ze graag,
> Groet Henri

Re: Alle contact punten verbranden

Geplaatst: wo 03 aug 2011, 13:22
door Camelgamer
DAS helemaal waar Gmen,

echter in combinatie met een 12volt bobine moest werken...dus dit wilde ik even checken..want ik kreeg het nier voorelkaar.

bedankt wederom voor alle input

groet henri

Re: Alle contact punten verbranden

Geplaatst: wo 03 aug 2011, 23:31
door G-men (Gargamel)
Succes !!!! Hoop dat het nu lukt en je snel weer kan rijden !

Camelgamer Schreef:
-------------------------------------------------------
> DAS helemaal waar Gmen,
>
> echter in combinatie met een 12volt bobine moest
> werken...dus dit wilde ik even checken..want ik
> kreeg het nier voorelkaar.
>
> bedankt wederom voor alle input
>
> groet henri

Re: Alle contact punten verbranden

Geplaatst: ma 08 aug 2011, 03:14
door Camelgamer
Thanxxxxxxxxx
en ja, hoor de eleck. onsteking module gisteren binnen, vandaag gemonterrd, voorzichtig in de buurt wat rond gereden...zo eind lopen als tie er mee kapt...en op op- benzinemeer dan tevreden...morgen gas proberen....happy me.