Pagina 1 van 1

Re: past een disc 300tdi aut in een 109

Geplaatst: do 01 jan 1970, 01:00
door ToyRoverlander
Quote Gepost door: Rogier 88 SIII ()
Datum: 21 juli 2011 18:41

ik wil niet stoken ofzo hoor.... maare ..... das niet origineel natuurlijk grinning smileygrinning smiley Gelukkig niet... kan alleen maar beter worden

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
- Toy-Rover, '65 Series IIa 112" 4deurs softtop
3B 3.4 diesel, H41 4bak, HDJ80 assen, dual E-locked, SOA, 48" voorveren, 5125series 14" Bilsteins rondom, 4:1 Orion tussenbak, 63" chevy achterveren, custom tank, Mitsu TD04L-13T turbo, Saab intercooler, Hellfire Fabworks High-steer, rolbeugel, Crow 4point harnesses. Alu radiator, 2x 24V Spal fans, OBA...En nog wat klein spul....
Rijdend en al! nu nog geluidsisolatie om het zaakje wat stiller te krijgen..

Re: past een disc 300tdi aut in een 109

Geplaatst: do 01 jan 1970, 01:00
door ToyRoverlander
QuoteGepost door: herman-lux ()
Datum: 23 juli 2011 20:59

de vooras is, denk ik, door de permanente 4x4 overbelast.
Nieuwsgierig.......waarom denk je dat?

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
- Toy-Rover, '65 Series IIa 112" 4deurs softtop
3B 3.4 diesel, H41 4bak, HDJ80 assen, dual E-locked, SOA, 48" voorveren, 5125series 14" Bilsteins rondom, 4:1 Orion tussenbak, 63" chevy achterveren, custom tank, Mitsu TD04L-13T turbo, Saab intercooler, Hellfire Fabworks High-steer, rolbeugel, Crow 4point harnesses. Alu radiator, 2x 24V Spal fans, OBA...En nog wat klein spul....
Rijdend en al! nu nog geluidsisolatie om het zaakje wat stiller te krijgen..

Re: past een disc 300tdi aut in een 109

Geplaatst: do 01 jan 1970, 01:00
door ToyRoverlander
QuoteGepost door: AT ()
Datum: 24 juli 2011 18:16

Toy-Rover,
zat nog effe te google kwam ik een stukkie van je tegen over RR assen,
hoe beviel dat?
en zou je het probleem met het omhoogstaande dif kunnen oplossen door het dif te laten zakken en dan de swivelbols te verdraaien? {effe nieuwe gaatjes bore}

AT
Ach, op zich beviel het wel. Vooral de goede remmen waren heel erg fijn. Maar die vooras is echt gewoon irritant. Wat jij voorstelt kan niet, want als je het diff naar beneden draait, en dan de swivels weer omhoog draait om het caster goed te krijgen dan wil de spoorstang recht door het diff heen.... dat gaat dus ook niet werken.

Het lastige is... met permanente 4x4 moeten die hoeken voor de kruiskoppelingen echt goed zijn anders gaat het trillen. Met die RR as krijg je het gewoon niet goed. Of die hoeken zijn echt serieus fout, of het caster is fout. In beide gevallen rijdt het niet fijn. Ik had een compromis, zo dat beide niet optimaal waren. Ik had ik meen 10 graden caster.. Niet echt heel fijn, stuurt retezwaar.
Met inschakelbare 4x4 heb je geen last van trillingen, die as draait maar wat mee. Maar zodra ik hem in 4x4 zette rammelde die as er lustig op los.

Wat hiervoor al eens gezegd is is eigenlijk een hele goede oplossing. Die toyota assen... Heb je schijfremmen, homokineten... EN geen probleem met stuurstangen want die zitten allemaal voor de as, zoals het hoort. Daarbij ligt het diff ook nog eens gewoon plat, dus de hoeken van de kruisjes zijn goed, en het caster ook. Ze zijn niet zo breed, behalve als je net als ik 80series assen pakt...., en ze zijn meteen lekker sterk. Enige manier dat het opvalt is dat je opeens 6gaats wielen hebt.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
- Toy-Rover, '65 Series IIa 112" 4deurs softtop
3B 3.4 diesel, H41 4bak, HDJ80 assen, dual E-locked, SOA, 48" voorveren, 5125series 14" Bilsteins rondom, 4:1 Orion tussenbak, 63" chevy achterveren, custom tank, Mitsu TD04L-13T turbo, Saab intercooler, Hellfire Fabworks High-steer, rolbeugel, Crow 4point harnesses. Alu radiator, 2x 24V Spal fans, OBA...En nog wat klein spul....
Rijdend en al! nu nog geluidsisolatie om het zaakje wat stiller te krijgen..

past een disc 300tdi aut in een 109

Geplaatst: wo 20 jul 2011, 19:36
door AT
hallo
ik zit te denken over een volgend project
namelijk een 300tdi met automaat uit een disco in te bouwen in een 109
met behoud van de terug geplaatste front en bladveren

is er iemand die hier ervaring mee heeft?
wat voor aanpassingen en uitdagingen {problemen}
en ja ik weet al, dat dit niet makkelijk is! {maar wel leuk}

Grt
AT

Re: past een disc 300tdi aut in een 109

Geplaatst: wo 20 jul 2011, 22:40
door Exfietser
Ik denk dat je de assen uit de disco ook mee moet nemen. Dan heb je dus de uitdaging om deze assen aan de bladveren vast te zetten.

Je propshafts hebben niet de juiste maat. De bediening van je bak zal op een onhandig rare plek in de wagen komen.

Het wordt ook lastig om de motor met turbo in het vooronder te krijgen denk ik.

Disco assen zijn breder dan series assen. Je zult dus iets van eyebrowes moeten plaatsen.

Als je de disco assen niet meeneemt moet de de vooras voorzien worden van homokineten.

Verder niet zo'n grote uitdaging mischien maar een kompleet nieuwe kabelboom maken is wel mooi om het echt knap te krijgen.

Ik denk dat dat het wel zo'n beetje is.

Arnold.

Re: past een disc 300tdi aut in een 109

Geplaatst: wo 20 jul 2011, 22:45
door Anton (Rumble)
je zal ook enkele dwarsbalken moeten verplaatsen, je heb al een langere bak dan een lt76, maar de automaat en koppelingshuis maken de 300 nog langer. dus alles schuift naar achteren. leuke uitdaging, maar start dan gewoon met een vroege 110 en zet de hut van een 109 daarop, dat geeft veel minder stress.

Re: past een disc 300tdi aut in een 109

Geplaatst: do 21 jul 2011, 01:10
door AT
Tja disco assen is wel leuk heb ik gelijk schijfremmen,
maar kom volgens mij in de knoei met de spoorstang bij de bladveren
en het is een beetje jammer dat ze breder zijn

zijn er voor series assen dan homokineten met bijbehorende steekassen ipv kruiskop.[behalve stage one]

en een 109 body op een vroege 110 blijft toch hetzelfde probleem met lengte blok+bak?
kan je beter een p38 nemen met blok en bak is 108inch
en ik ben voor een beetje lassen niet bang

maar het lijk mij juist leuker om het hele spul in een standaard uitziende 109 te proppen
ps als ik nix doe krijg ik pas stress

Grt
AT

Re: past een disc 300tdi aut in een 109

Geplaatst: do 21 jul 2011, 02:19
door Andrew Colville
Denk wel dat de trommel remmen met 300tdi automaat het zeer zwaar te voordeuren krijgen. ( of wel niet echt een geschikte combinatie)

de 300tdi's worden zelfs in series 1's gebouwd en velen zie je het van buiten af niet aan.

Het kan wel maar vergt wel wat materiaal, en flink wat lezen googelen

Groetjes Andrew

Re: past een disc 300tdi aut in een 109

Geplaatst: do 21 jul 2011, 02:36
door RoLandrover
ik heb net nog een 200tdi net nog gezien op Billing, en in de U.K. rijden er nog zat meer van dergelijke auto's rond.

de 300tdi is net zo makkelijk in te bouwen met als verschil dat deze in de Defenders verder naar voren lag gemonteerd net als in Disco' en RR's.

Met een automaat heb je in ieder geval geen last van een pook op een gekke plaats (los van de H/L al zal dat wel meevallen denk ik)

Propshafts kan je laten samenstellen uit 2 en laten balanceren,..ook geen punt dus. Past misschien de flens van de oude RRC op series difs ? Ik dacht dat het soewieso wel past trouwens. Maar het is zover ik allemaal weet makkelijker met een RHD dan met een stuur voor ons op de goede kant van de auto in verband de stuurinrichting.

Anyway, als je kan lassen en durf hebt kan heel veel natuurlijk zeker weten ook dat!

grtn

RoLandRover

Re: past een disc 300tdi aut in een 109

Geplaatst: do 21 jul 2011, 06:29
door Exfietser
Homokineten en schijremmen conversies bestaan voor de series assen. Wel prijzig. Maar als je dat maakt heb je eht een mooei conversie. Ik heb nu even geen tijd om dit voor je te zoeken maar een paar maanden geleden was er een posting over de homokineten conversie. Even zoeken dus.

Arnold.

Re: past een disc 300tdi aut in een 109

Geplaatst: do 21 jul 2011, 10:08
door Lucas van Lierop
Quote: "ps als ik nix doe krijg ik pas stress"

+1!!

Groet
Lucas-die-ook-lekker-ambitieus-aan-het-lassen-is

Re: past een disc 300tdi aut in een 109

Geplaatst: do 21 jul 2011, 19:52
door Disco
link1
link2

Jo

Re: past een disc 300tdi aut in een 109

Geplaatst: do 21 jul 2011, 20:06
door Exfietser
Yep die bedoelde ik. Ik zou het zelf op deze manier doen. Je krijgt dan een hele mooie series van buitenaf gezien.

Arnold.

Re: past een disc 300tdi aut in een 109

Geplaatst: do 21 jul 2011, 20:40
door ToyRoverlander
Yup.. zoals al hiervoor gezegd is... als je kan lassen en je vind het niet erg om er wat werk aan te hebben is het prima te doen. Cardanassen verlengen/verkorten/balanceren is allemaal geen punt. Je zult misschien wat moeten goochelen met het h/l pookje, die van de automaat kun je plaatsen waar je maar wilt.

Op verscheidende engelse fora heb ik gelezen van mensen die gewoon met series assen rijden met een lt230 en het enige wat je blijkbaar merkt is wat 'slaan' in het stuur bij VOL sturen. Ik zou het gewoon proberen, je kan het altijd later nog veranderen naar homokineten als je er last van hebt.

Succes ermee en veel plezier

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
- Toy-Rover, '65 Series IIa 112" 4deurs softtop
3B 3.4 diesel, H41 4bak, HDJ80 assen, dual E-locked, SOA, 48" voorveren, 5125series 14" Bilsteins rondom, 4:1 Orion tussenbak, 63" chevy achterveren, custom tank, Mitsu TD04L-13T turbo, Saab intercooler, Hellfire Fabworks High-steer, rolbeugel, Crow 4point harnesses. Alu radiator, 2x 24V Spal fans, OBA...En nog wat klein spul....
Rijdend en al! nu nog geluidsisolatie om het zaakje wat stiller te krijgen..

Re: past een disc 300tdi aut in een 109

Geplaatst: do 21 jul 2011, 20:41
door Rogier 88 SIII
ik wil niet stoken ofzo hoor.... maare ..... das niet origineel natuurlijk

1232543966_6_KrdN.jpeg --> mod_embed_images_loadimage('260bafd2bfbfd4ac291f154e01888f42', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2F94.100.121.101%2F1232500001-1232550000%2F1232543901-1232544000%2F1232543966_6_KrdN.jpeg', 'http://94.100.121.101/1232500001-1232550000/1232543901-1232544000/1232543966_6_KrdN.jpeg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2F94.100.121.101%2F1232500001-1232550000%2F1232543901-1232544000%2F1232543966_6_KrdN.jpeg', '', 14331723, 600, 600, 'Loading image ...', false);



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21/07/2011 18:41 door Rogier 88 SIII.

Re: past een disc 300tdi aut in een 109

Geplaatst: do 21 jul 2011, 21:59
door Bart van Dessel
Geen enkele prikker heeft een 100% originele LR. Voor RDW geen probleem, mits alles netjes ingebouwd is.

gr, bart

Re: past een disc 300tdi aut in een 109

Geplaatst: do 21 jul 2011, 22:23
door Rogier 88 SIII
dat was sarcastisch bedoeld ;-) er werdt bij mij al gezeurd over spatbord verbreders

Re: past een disc 300tdi aut in een 109

Geplaatst: vr 22 jul 2011, 00:40
door Lucas van Lierop
Origineel of niet..boeiend! Bouw vooral je droomauto!

Groet
Lucas

Re: past een disc 300tdi aut in een 109

Geplaatst: vr 22 jul 2011, 00:40
door Lucas van Lierop
Origineel of niet..boeiend! Bouw vooral je droomauto!

Groet
Lucays

Re: past een disc 300tdi aut in een 109

Geplaatst: vr 22 jul 2011, 00:44
door AT
wat origineel betreft zijn die 2.25D niet zo lekker, ac van o tot 100 soms de zelfde dag nog

ben ik er wel aardig uit denk
eerst nog effe de range afmaken
dus dit zal wel een winter project worden.

kan in die tussen tijd nog even rondkijken en ideeen opdoen.
schijfrem/homokineten conversie leuk maar prijzig.
denk dat ik maar een disco donor opzoek als het zo ver is.
en misschien ook maar de assen proberen pas te krijgen, en dan van een 88 de velgies
{moet nog wel effe meten hoe dat uitkomt}
iemand hier al eens gedaan?

Grt AT
RRC81
RRC86 aut
LW 72

Re: past een disc 300tdi aut in een 109

Geplaatst: vr 22 jul 2011, 08:24
door ToyRoverlander
Quoteen misschien ook maar de assen proberen pas te krijgen, en dan van een 88 de velgies
{moet nog wel effe meten hoe dat uitkomt}
iemand hier al eens gedaan?
Ik had toen RR assen met 109 velgen met 7.50's en die staken net een paar cm uit. Met 88 velgen zal ie of net gelijk liggen met de spatbordranden of net ietsje uitsteken.

Nu steken mijn banden bijna 5cm uit buiten mijn defender verbreders..en nee geen rare offset of spacers.....

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
- Toy-Rover, '65 Series IIa 112" 4deurs softtop
3B 3.4 diesel, H41 4bak, HDJ80 assen, dual E-locked, SOA, 48" voorveren, 5125series 14" Bilsteins rondom, 4:1 Orion tussenbak, 63" chevy achterveren, custom tank, Mitsu TD04L-13T turbo, Saab intercooler, Hellfire Fabworks High-steer, rolbeugel, Crow 4point harnesses. Alu radiator, 2x 24V Spal fans, OBA...En nog wat klein spul....
Rijdend en al! nu nog geluidsisolatie om het zaakje wat stiller te krijgen..

Re: past een disc 300tdi aut in een 109

Geplaatst: vr 22 jul 2011, 11:28
door tijdrovers
dat moet zeker welpassen.

misschien dat inderdaad de tussenbalk achter de versnellingsbak een dikke 10 cm verzet moet worden.
aandrijfassen moet je zelf (laten) maken.
de turbo weet ik niet hoe dat zit.
ik heb de besturing van een toyota lj70 gebruikt. het stuurhuis zit aan de buitenkant van het chassis. mooi klein en schijnen praktisch nooit te lekken.
mooi klein en kompact en stuurbekrachtiging.

ik heb een 3.5 v8 met automaat uit een RR in mijn 88 gebouwd.
met behoud van mijn sII !!! grill. alles past.
ik heb de tussenbalk moeten verzetten. voor de permanente 4x4 heb ik gekozen voor lj70 assen.
deze zijn vele malen sterker dan series assen en zijn net zo breed als series assen.
met het bijkomende voordeel dan je voor remschijven hebt.

ik denk dat een 300tdi in kombi met trommelremmen niet echt optimaal is!

je kunt natuurlijk je orignele assen verbouwen en opleuken door homokoneten, wat volgens mij nog heel wat voeten in aarde heeft, en remschijven.
maar je bent erg duur uit en je hebt nog steeds een zwakke as.

1 nadeel van de toyota assen, de overbrenging is lager dan een series.
ik heb een 1;2 tussenbak en 9.00x16 banden, op die manier rij ik honderd met ongeveer 3000tpm

groet Henri

p.s. ik heb mijn velgen (BJ) verbreed, daarom heb ik verbreders op de spatborden
Foto-6VYTGARO.jpg --> mod_embed_images_loadimage('fd47f1bc825fdba08bb8c4989eaf04ff', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-6VYTGARO.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-6VYTGARO.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-6VYTGARO.jpg', '', 14333688, 600, 600, 'Loading image ...', false);

Re: past een disc 300tdi aut in een 109

Geplaatst: vr 22 jul 2011, 11:33
door Bart van Dessel
Hoi Henry, je kunt nog een 1:1 tussenbak overwegen, die zijn er ook (RRC 3 traps aut.)

gr, Bart

Re: past een disc 300tdi aut in een 109

Geplaatst: vr 22 jul 2011, 12:43
door ToyRoverlander
Ja dat is helemaal mooi ja! Nog veel betere optie.

De overbrenging van de LJ assen zijn 4.1 :1 neem ik aan? Zoja, dan is ie net wat langer dan van een series (4.7) en waat korter dan de RR/disco assen (3.54). Maar idd met een 1:1 tussenbak erg mooi. Voordeel is dan ook dat de lage gearing NOG lager wordt .

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
- Toy-Rover, '65 Series IIa 112" 4deurs softtop
3B 3.4 diesel, H41 4bak, HDJ80 assen, dual E-locked, SOA, 48" voorveren, 5125series 14" Bilsteins rondom, 4:1 Orion tussenbak, 63" chevy achterveren, custom tank, Mitsu TD04L-13T turbo, Saab intercooler, Hellfire Fabworks High-steer, rolbeugel, Crow 4point harnesses. Alu radiator, 2x 24V Spal fans, OBA...En nog wat klein spul....
Rijdend en al! nu nog geluidsisolatie om het zaakje wat stiller te krijgen..

Re: past een disc 300tdi aut in een 109

Geplaatst: za 23 jul 2011, 00:01
door herman-lux
past!
ik heb een 300 tdi in mijn IIa ambulance, met vijfbak en permanente 4x4 aandrijving.
wel een beetje pas en meetwerk maar het ist mogelijk.
groet
herman

Re: past een disc 300tdi aut in een 109

Geplaatst: za 23 jul 2011, 12:44
door AT
mooi man
heb gelijk een paar vraagjes
heb je alles erin gekregen met het front op de originele plek?
waarvan heb je blok en bak gebruikt?
en heb je je assen moeten aanpassen?

Grt AT

Re: past een disc 300tdi aut in een 109

Geplaatst: za 23 jul 2011, 22:59
door herman-lux
het front staat nu een beetje naar voren omdat ik een probleem met de ladelucht koeler had.
als het probleem opgelost is komt dat ding weer op zijn plaats.
disco kompleet, alleen moest ik een traverse verzetten, de motorophangingen en de tunnel in de auto veranderen.
de assen zijn nog niet aangepast, er zit een salisbury achteras onder en een standaardroveras voor.
de vooras is, denk ik, door de permanente 4x4 overbelast.
ik weet nog niet hoe ik dat op ga lossen. misschien met een rangeroveras of anders met een defenderas met schijfremmen
vanwege het gewicht van de ambulance.

groet
herman

Re: past een disc 300tdi aut in een 109

Geplaatst: zo 24 jul 2011, 20:16
door AT
Toy-Rover,
zat nog effe te google kwam ik een stukkie van je tegen over RR assen,
hoe beviel dat?
en zou je het probleem met het omhoogstaande dif kunnen oplossen door het dif te laten zakken en dan de swivelbols te verdraaien? {effe nieuwe gaatjes bore}

AT

Re: past een disc 300tdi aut in een 109

Geplaatst: zo 24 jul 2011, 20:37
door roony
Herman,

Heb je foto's ik ben ook een dergelijke transplantie van plan.
Mijn idee is om de gehel aandrijflijn incl assen en veerpoten over te zetten.

Groet,

Roony

Re: past een disc 300tdi aut in een 109

Geplaatst: zo 24 jul 2011, 23:36
door herman-lux
vanwege de kruisjes, je merkt het heel goed in de haarspeldbochten hier bij bergop rijden.
dan slaat het het in het stuur als ik gas geef, dat moet ik heel voorzichtig doen.
daarom de gedachtes aan een ombouw naar rangeroveras met schijfremmen
maar dan aangepast voor bladveren.

Re: past een disc 300tdi aut in een 109

Geplaatst: ma 25 jul 2011, 13:05
door herman-lux
ok,

waar vind ik zulke toyota assen, en naar welk model moet ik zoeken?
past dan een landroverdiff daarin of krijg ik die in dezelfde diff. verhouding?

herman

Re: past een disc 300tdi aut in een 109

Geplaatst: ma 25 jul 2011, 19:29
door ToyRoverlander
Je kan op markplaats even rondkijken, of een gevraagd advertentie zetten (zo kwam ik aan mijn 80series assen). Anders weet ik nog wel iemand die wat heeft liggen.

Je hebt redelijk wat keus in Toyota assen. LJ70 is denk ik het makkelijkste te vinden/het goedkoopst. Deze assen zijn ook lekker smal dus past goed op een Series. (niet te oud model) 40 en 70 Series assen kun je ook pakken. Dit zijn de heavy duty assen, grotere diffs dan de LJ70 assen. LJ70 assen zijn min of meer Hilux assen. De steekassen van beide zijn hetzelfde, alleen het diff van de LandCruiser assen zijn 9.5" en die van de LJ70/Hilux zijn 8". Beide krijg je niet zo gauw stuk en zelfs de 8" diffs zijn sterker dan de Rover diffs.
Assen van een 60Series kan ook, deze zijn wat breder dan van een 40Series.

Even op volgorde zetten voor de duidelijkheid
Smalst: 40 Series, dan 70Series, dan 60Series. Het allerbreedst en sterkst zijn de 80series assen, maar die zijn nog 2" breder dan RR assen..

LR diffs passen er niet in, wil je er ook niet in hebben! Overbrengingen van de Toy diffs zijn over het algemeen 4.1 (Series 4.7, RR 3.54). Aftermarket zijn er giga veel overbrengingen leverbaar voor de Toy assen. Van 3.7 tot 5.29 meen ik. Wel prijzig overigens.

Een 1:1 LT230 met 4.1 diffs is een mooie overbrenging.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
- Toy-Rover, '65 Series IIa 112" 4deurs softtop
3B 3.4 diesel, H41 4bak, HDJ80 assen, dual E-locked, SOA, 48" voorveren, 5125series 14" Bilsteins rondom, 4:1 Orion tussenbak, 63" chevy achterveren, custom tank, Mitsu TD04L-13T turbo, Saab intercooler, Hellfire Fabworks High-steer, rolbeugel, Crow 4point harnesses. Alu radiator, 2x 24V Spal fans, OBA...En nog wat klein spul....
Rijdend en al! nu nog geluidsisolatie om het zaakje wat stiller te krijgen..

Re: past een disc 300tdi aut in een 109

Geplaatst: wo 27 jul 2011, 23:19
door AT
Zat tog nog effe te denken
het heeft mijn voorkeur om LR assen te gebruiken.
{heb je toch al}
zou het mogelijk zijn om de continiu 4wd uit te schaken
naar 2wd zoals bij een series

Grt
AT

Re: past een disc 300tdi aut in een 109

Geplaatst: do 28 jul 2011, 09:33
door ToyRoverlander
Ja dat kan. Ashcroft heeft een setje, voor 150pond ofzo, om van de LT230 een part-time bak te maken.. Kun je gewoon met je Series asjes rond blijven rijden . Hoewel het wel een idee is om er dan 3.54 diffs van een RR/Disco/Def in te zetten anders draait ie wel ERG veel toeren en zuupt ie als een gek. Gelukkig is dat makkelijk om te wisselen en die diffs kosten geen drol.

Dan kun je altijd nog kijken wat je met de remmen doet.. Heystee heeft een setje waarbij je andere swivel housings krijgt waar alles van een Defender op kan aan remmen spul, dus klauwen, schijven (meen dat je ook Def hubs moet gebruiken dan) en de hele rattaplan.
Prijzen weet ik zo niet uit me hoofd..

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
- Toy-Rover, '65 Series IIa 112" 4deurs softtop
3B 3.4 diesel, H41 4bak, HDJ80 assen, dual E-locked, SOA, 48" voorveren, 5125series 14" Bilsteins rondom, 4:1 Orion tussenbak, 63" chevy achterveren, custom tank, Mitsu TD04L-13T turbo, Saab intercooler, Hellfire Fabworks High-steer, rolbeugel, Crow 4point harnesses. Alu radiator, 2x 24V Spal fans, OBA...En nog wat klein spul....
Rijdend en al! nu nog geluidsisolatie om het zaakje wat stiller te krijgen..

Re: past een disc 300tdi aut in een 109

Geplaatst: wo 10 aug 2011, 11:53
door roald
109 stage one V8 vooras kan ook,. dan heb je het in 1 keer kompleet en wordt je niks breder
anders de disco assen gebruiken en er leightweight wielen op zetten dan heb je net geen eyebrows nodig