UPDATE: V8+Overdruk Koelsysteem+LPG+Hulp nodig
Geplaatst: wo 20 jul 2011, 10:41
als eerste bedankt voor de vele nuttige reacties.
ik heb een goed bericht. Ik heb de dop van het expansievat eens goed schoongemaakt met wd40 en wat denken jullie.....probleem heeft zich niet meer voorgedaan. ook geen overtollig koelvloeistof in de cola fles.......is het probleem nu opgelost of stel ik het onvermijdelijke uit?!?!?
de slang van het koelsysteem kan ik ook weer inknijpen en de motor loopt in zijn geheel veel soepeler of is dat gewoon het idee?
ik hoop dat ik weer veel blije kilometers kan rijden voordat ik jullie weer nodig heb..
voor nu lijkt het opgelost maar ik hou jullie op de hoogte
Groeten,
Tonnie
Goedemorgen zonder zorgen is het toch?!?!
ik heb er een kopzorg bij gekregen van mijn trouwe rangerover classic 3,5. sinds februari doet hij een beetje vreemd. af en toe stottert de motor dan bokt hij enorm en moet ik flink gassen om weer vermogen te krijgen. dit gebeurde in het begin 1 of 2 keer per 1500 km. het gebeurde meestal op de snelweg na een kleine 50km rijden. verder gebruik ik de auto bijna dagelijks. nu treedt het euvel veel vaker op. na 1 minuut rijden of na 30 km het maakt niet uit.
symptomen:
witte rook uit uitlaat bij starten
keiharde slangen van koelsysteem
veel koelvloeistof uit expansievat
motor goed warm
GEEN verkleuring vloeistof toen jansen een sniffer gebruikte
geen rare drap in oie of koelvloeistof
weet niet of het ook op benzine is rijd altijd lpg
kachel prima geen rare luchtjes binnen (van de kachel dan!)
radiator zou vervangen kunnen worden is aan de buitenkant slecht door roest
ik weet eigenlijk niet goed hoe ik het probleem met omschrijven. in het begin dacht ik dat het alleen optradt met vochtig weer maar dat is niet zo.
ik ben even bij jansen geweest en die begonnen direct over een koppakking en een daaraan verbonden prijskaartje waar je de tranen van in je ogen krijgt (en dan niet van het lachen).
dus voordat er met geld gesmeten gaat worden wil ik alles uitsluiten......iemand??
groeten,
Tonnie
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21/07/2011 22:16 door RRC76.
ik heb een goed bericht. Ik heb de dop van het expansievat eens goed schoongemaakt met wd40 en wat denken jullie.....probleem heeft zich niet meer voorgedaan. ook geen overtollig koelvloeistof in de cola fles.......is het probleem nu opgelost of stel ik het onvermijdelijke uit?!?!?
de slang van het koelsysteem kan ik ook weer inknijpen en de motor loopt in zijn geheel veel soepeler of is dat gewoon het idee?
ik hoop dat ik weer veel blije kilometers kan rijden voordat ik jullie weer nodig heb..
voor nu lijkt het opgelost maar ik hou jullie op de hoogte
Groeten,
Tonnie
Goedemorgen zonder zorgen is het toch?!?!
ik heb er een kopzorg bij gekregen van mijn trouwe rangerover classic 3,5. sinds februari doet hij een beetje vreemd. af en toe stottert de motor dan bokt hij enorm en moet ik flink gassen om weer vermogen te krijgen. dit gebeurde in het begin 1 of 2 keer per 1500 km. het gebeurde meestal op de snelweg na een kleine 50km rijden. verder gebruik ik de auto bijna dagelijks. nu treedt het euvel veel vaker op. na 1 minuut rijden of na 30 km het maakt niet uit.
symptomen:
witte rook uit uitlaat bij starten
keiharde slangen van koelsysteem
veel koelvloeistof uit expansievat
motor goed warm
GEEN verkleuring vloeistof toen jansen een sniffer gebruikte
geen rare drap in oie of koelvloeistof
weet niet of het ook op benzine is rijd altijd lpg
kachel prima geen rare luchtjes binnen (van de kachel dan!)
radiator zou vervangen kunnen worden is aan de buitenkant slecht door roest
ik weet eigenlijk niet goed hoe ik het probleem met omschrijven. in het begin dacht ik dat het alleen optradt met vochtig weer maar dat is niet zo.
ik ben even bij jansen geweest en die begonnen direct over een koppakking en een daaraan verbonden prijskaartje waar je de tranen van in je ogen krijgt (en dan niet van het lachen).
dus voordat er met geld gesmeten gaat worden wil ik alles uitsluiten......iemand??
groeten,
Tonnie
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21/07/2011 22:16 door RRC76.