Bobine V8 nattig
Geplaatst: ma 18 jul 2011, 16:07
Beste Prikkers,
Ik ben onderweg met de RRC'88 3.5EFI in italie en had wat problemen met het goed lopen van de motor, met name op Benzine loopt hij niet zo geweldig.
Maar hij hield ook een keer in op de snelweg (beetje haperen, maar daarna liep hij weer gewoon door) op LPG. Ik denk dat het de ontsteking is en heb het even daarna gechecked. Ik merkte daarbij op dat er wat vochtigheid (als hele dunne olie) uit de bobine kwam, niet meer dan een paar druppels, maar toch?
Op benzine wil hij niet echt goed op toeren komen, na ca 3000 tpm houdt de motor wat in en wil niet echt doorgaan met trekken.
Mijn vraag: kennen jullie problemen met de bobine en het olie-achtige/vochtige wat daar kan ontstaan? Ik moet er bij zeggen dat dit alleen een paar keer gebeurd is als het heel warm is (buiten > 35 graden) en onder de motorkap nog wel een stuk warmer.
Gisteren sloeg de motor ook af bij een helling trekken op Benzine (tja, siesta betekent dat je hier soms niet aan LPG kunt komen als je het nodig hebt), dacht misschien dat het ook kan komen omdat de benzine oud is (zit al 2 jaar in de tank), dus vanochtend maar verse benzine erbij gegooid en op lpg verder gereden. Zo zie je maar, er zijn altijd meerdere oorzaken die een probleem kunnen geven. Ik had net voor de vakantie de verdelerkap/rotor en bougiekabels vervangen met Lucas original equipment, liep gelijk een stuk beter en start ook weer direct.
Ik ben benieuwd of jullie dit herkennen. Anders moet ik ergens in Italie een bobine zien op te snorren (regio Fano).
groet, Gerard
Ik ben onderweg met de RRC'88 3.5EFI in italie en had wat problemen met het goed lopen van de motor, met name op Benzine loopt hij niet zo geweldig.
Maar hij hield ook een keer in op de snelweg (beetje haperen, maar daarna liep hij weer gewoon door) op LPG. Ik denk dat het de ontsteking is en heb het even daarna gechecked. Ik merkte daarbij op dat er wat vochtigheid (als hele dunne olie) uit de bobine kwam, niet meer dan een paar druppels, maar toch?
Op benzine wil hij niet echt goed op toeren komen, na ca 3000 tpm houdt de motor wat in en wil niet echt doorgaan met trekken.
Mijn vraag: kennen jullie problemen met de bobine en het olie-achtige/vochtige wat daar kan ontstaan? Ik moet er bij zeggen dat dit alleen een paar keer gebeurd is als het heel warm is (buiten > 35 graden) en onder de motorkap nog wel een stuk warmer.
Gisteren sloeg de motor ook af bij een helling trekken op Benzine (tja, siesta betekent dat je hier soms niet aan LPG kunt komen als je het nodig hebt), dacht misschien dat het ook kan komen omdat de benzine oud is (zit al 2 jaar in de tank), dus vanochtend maar verse benzine erbij gegooid en op lpg verder gereden. Zo zie je maar, er zijn altijd meerdere oorzaken die een probleem kunnen geven. Ik had net voor de vakantie de verdelerkap/rotor en bougiekabels vervangen met Lucas original equipment, liep gelijk een stuk beter en start ook weer direct.
Ik ben benieuwd of jullie dit herkennen. Anders moet ik ergens in Italie een bobine zien op te snorren (regio Fano).
groet, Gerard