Pagina 1 van 1

Stuurbekrachtigingspomp 200Tdi Defender

Geplaatst: wo 13 jul 2011, 23:18
door Pamela
Enige tijd geleden is mijn stuurbekrachtigingspomp van mijn 200Tdi Defender (Geen Disco dus) defect gegaan, bleef stil staan, v-snaartje liep verder rookwolk etc Piepte al een tijdje bij grote stuurbewegingen.

2e hands nieuwe geplaatst, deze lekt inmiddels weer te veel voor de keuring, is dit (tijdelijk) te verhelpen? (deze piept alleen bij "zware belasting" en komt pas na een keer goed heen en weer gestuurd te hebben in "actie&quot

Daarnaast de vraag: wat kan er allemaal voor zorgen dat dat ding kapot gaat/ gaat lekken?

Ik ben eventueel best bereid een nieuwe te kopen maar dat kreng kost me al snel ongeveer 170 pond/euro en als er dan iets is wat die pomp (bijna) net zo snel kapot maakt..... wordt ik daar niet vrolijk van..

Alvast bedankt voor eventuele zinvolle reacties!

"Pamela"
Series III '88 - 1980 -LHD

&

"Crocky"
Defender 110 200TDI - 1983 - RHD



(Zuid Limburg)


"Leef vandaag alsof deze dag de laatste zou zijn...... "
[www.scoutinglaros.nl]

Re: Stuurbekrachtigingspomp 200Tdi Defender

Geplaatst: do 14 jul 2011, 02:21
door Franc
Pamela,

Tijdelijk verhelpen kun je doen door er weer een 2e handsje in te zetten

Lekkage is aan de keerring bij de as achter de poelie. Als je wilt weten hoe zo'n ding in elkaar steekt, dan is dit een leuk artikel.
Als je handig bent kun je proberen om Shaun na te doen. Een repair kit kost bijna niks. Maar de flens eraf krijgen ziet er wel lastig uit.

Dat je stuurbekrachtiging het in het begin niet doet zou ook wel eens aan je stuurhuis kunnen liggen, niet de pomp.

Ik zie trouwens net dat je al weet dat er 2 types zijn

Ik heb zelf een Bearmach erin gezet 2 jaar geleden en geen problemen meer gehad. En er zit nogal eens modder aan.

Groeten,
Franc.

Defender 90 '85 RHD, groen met nu een gegalvaniseerd chassis
Range Rover Classic 3.5 V8 '85 LHD, groen