Stuurbekrachtigingspomp 200Tdi Defender
Geplaatst: wo 13 jul 2011, 23:18
Enige tijd geleden is mijn stuurbekrachtigingspomp van mijn 200Tdi Defender (Geen Disco dus) defect gegaan, bleef stil staan, v-snaartje liep verder rookwolk etc Piepte al een tijdje bij grote stuurbewegingen.
2e hands nieuwe geplaatst, deze lekt inmiddels weer te veel voor de keuring, is dit (tijdelijk) te verhelpen? (deze piept alleen bij "zware belasting" en komt pas na een keer goed heen en weer gestuurd te hebben in "actie"
Daarnaast de vraag: wat kan er allemaal voor zorgen dat dat ding kapot gaat/ gaat lekken?
Ik ben eventueel best bereid een nieuwe te kopen maar dat kreng kost me al snel ongeveer 170 pond/euro en als er dan iets is wat die pomp (bijna) net zo snel kapot maakt..... wordt ik daar niet vrolijk van..
Alvast bedankt voor eventuele zinvolle reacties!
"Pamela"
Series III '88 - 1980 -LHD
&
"Crocky"
Defender 110 200TDI - 1983 - RHD
(Zuid Limburg)
"Leef vandaag alsof deze dag de laatste zou zijn...... "
[www.scoutinglaros.nl]
2e hands nieuwe geplaatst, deze lekt inmiddels weer te veel voor de keuring, is dit (tijdelijk) te verhelpen? (deze piept alleen bij "zware belasting" en komt pas na een keer goed heen en weer gestuurd te hebben in "actie"
Daarnaast de vraag: wat kan er allemaal voor zorgen dat dat ding kapot gaat/ gaat lekken?
Ik ben eventueel best bereid een nieuwe te kopen maar dat kreng kost me al snel ongeveer 170 pond/euro en als er dan iets is wat die pomp (bijna) net zo snel kapot maakt..... wordt ik daar niet vrolijk van..
Alvast bedankt voor eventuele zinvolle reacties!
"Pamela"
Series III '88 - 1980 -LHD
&
"Crocky"
Defender 110 200TDI - 1983 - RHD
(Zuid Limburg)
"Leef vandaag alsof deze dag de laatste zou zijn...... "
[www.scoutinglaros.nl]