Pagina 1 van 1
Stuurbekrachtiging vullen/ontluchten 110
Geplaatst: wo 13 jul 2011, 00:20
door laro
Hoi,ik wil van de week mijn stuurbekrachtiging gaan vullen en ontluchten,hoe kan ik het beste te werk gaan en welke ATF olie kan er in, type D ?
Re: Stuurbekrachtiging vullen/ontluchten 110
Geplaatst: wo 13 jul 2011, 13:05
door G-men
Exacte specs kun je in de handleiding terugvinde. Volgens mij is het gewone ATF, zoals je overal kunt kopen.
Bij de vroege 110's is het een eitje. Voor even wielen van de grond. (klein stukje !)
Ontluchten is niet echt nodig. systeem afvullen en motor starten en stationair laten lopen.
Geef de pomp een 20 seconden om druk op te bouwen en dan stuur even 1-2 maal van uiterst links naar rechts, tot deze soepel en zonder schokken beweegt. Dan komt de lucht in het tankje terrecht. Motor uitschakelen en reservoir bijvullen.
Op het stuurhuis zit ook nog een ontluchtingsschroefje; bij een volledig nieuw systeem kun je die eventueel even opendraaien bij het vullen, zodat het grootste deel van de lucht eruit is. Heb dat zelf overigens nooit gebruikt.
Na ontluchten even checken of het stuur schokvrij draait en stukje rijden. Na de rit even checken dat er geen schuimvorming meer in het tankje komt.
Gerrit
Re: Stuurbekrachtiging vullen/ontluchten 110
Geplaatst: wo 13 jul 2011, 17:02
door arthur verhalle
Let bij het ontluchten wel op dat er een aanzienlijke druk op je systeem staat....... Dus: voorzichtig het nippeltje losdraaien en de (dop-)sleutel erop houden dat, zodra het begint te vloeien (spuiten...) je kan dichtdraaien.
Arthur