Vraag mbt achtervering auto. Leveled - laag
Geplaatst: di 05 jul 2011, 23:21
Ik heb een 110 uit 86 waarin bij de achtvering een leveller zat. Die was echt kapot, dus eruit gehaald. Nooit een probleem geweest. Maar laatst toen de auto redelijk vol lag viel me op dat de achtkant wel heel ver naar beneden zakte. Zover dat de de achtband zowat achter de wenkbrauw verdween en ik bij een beetje drempel zodra je eraf reed en dus inveerde een bonk hoorde.
Verder reed hij als een oudwetse Amerikaan. Nogal zwabberend.
Dus ik in de parts manual gekeken en toen viel me op dat de schokbrekers voor een leveller versie anders zijn dan die voor een versie die geen leveller heeft. Kan dit de oorzaak zijn? Zal het werkelijk zo eenvoudig zijn als nieuwe schokbrekers bestellen, of zal ik een andere leveller bestellen? Feit is namelijk dat de auto (zonder bagage) wel lekker rijd. Veel minder stug dan mijn andere 110 die heavy duty vering heeft.
Ik dacht eerst aan andere vering, wellicht ophogen, nu weet ik het niet meer. Mar nu zakt hij iig veel en veel te ver in.
Ben benieuwd naar jullie tips en adviezen.
Jan
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05/07/2011 21:23 door Jan Suijkerbuijk.
Verder reed hij als een oudwetse Amerikaan. Nogal zwabberend.
Dus ik in de parts manual gekeken en toen viel me op dat de schokbrekers voor een leveller versie anders zijn dan die voor een versie die geen leveller heeft. Kan dit de oorzaak zijn? Zal het werkelijk zo eenvoudig zijn als nieuwe schokbrekers bestellen, of zal ik een andere leveller bestellen? Feit is namelijk dat de auto (zonder bagage) wel lekker rijd. Veel minder stug dan mijn andere 110 die heavy duty vering heeft.
Ik dacht eerst aan andere vering, wellicht ophogen, nu weet ik het niet meer. Mar nu zakt hij iig veel en veel te ver in.
Ben benieuwd naar jullie tips en adviezen.
Jan
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05/07/2011 21:23 door Jan Suijkerbuijk.