Pagina 1 van 1
Laadbak aanpassingen voor een 130, welke bedrijven?
Geplaatst: di 05 jul 2011, 18:26
door Boelo
Voor een klant van me ben ik op zoek naar antwoorden op de vraag waar hij zijn laadbak kan laten aanpassen (Defender 130) of zelfs bestaande oplossingen kan kopen. Denk aan gelijk maken van de vloer met wielkasten en de ruimte opvullen met een lade en deze op maat laten indelen. Tevens wil hij kijken wat er voor oplossingen zijn om van de grijs kenteken 'bult' op de binnen zijde van de achterklep af te komen. OOk wil hij graag een binnendeur/hek zodat de honden niet gelijk uit de auto vliegen wanneer je de achterklep opent. Iemand tips?
Ik heb al gezien dat Bushwakka voor de 90 en 110 verschillende oplossingen heeft maar voor de 130 ben ik nog niets tegen gekomen. Nu vraag ik me tegelijkertijd af of de laadbak van een 110 niet gelijk is aan die van een 130?
Alvast bedankt.
Groeten Boelo
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05/07/2011 16:27 door Boelo.
Re: Laadbak aanpassingen voor een 130, welke bedrijven?
Geplaatst: di 05 jul 2011, 19:04
door Edward
Laadbak 110HCPU is langer dan die van een 130 HCPU maar verder gelijk. De enige legale manier om van die pukkel af te komen is de wagen om te keuren naar chassis cabine en de bak afneembaar te maken.
Mocht je een op maat interieur willen dan kan ik dat voor je maken. www.AtelierHout.nl
Re: Laadbak aanpassingen voor een 130, welke bedrijven?
Geplaatst: wo 06 jul 2011, 00:16
door Def130 Traveling in Style
Een kennis van mij heeft een stuk van de laadbak afgezaagd. Tot precies boven de achterbalk van het chassis. Daarna de hoekstukjes er weer opnieuw opgepopt en de klep er weer ingehangen. Uiteraard zonder de "pukkel". De pukkel zit erin in verband met de verhouding van de laadruimte voor en achter de achteras. Ik vermoed daarom dat je nog geen eens problemen zult krijgen met de belastingdienst i.v.m. de inrichtingseisen. Je bent dan in ieder geval van die pukkel af en je trekhaak zit nu achter de bak in plaats van onder de laadbak. Voor foto's moet je maar eens zoeken op [www.lrct.nl] en dan onder het kopje Vlagtwedde 2010 en voor een hele mooie duidelijke foto moet je kijken onder het kopje Nollekes 2009. Het gaat om de donkerrode 130 Succes,
Tsjip
05092010189.jpg --> mod_embed_images_loadimage('7af519066f8566636bfa8eaeb13542f2', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Flh5.googleusercontent.com%2F-NouK9NhrWRM%2FTIdWI0uqUoI%2FAAAAAAAAAI8%2F5jN2Ca2kb54%2Fs800%2F05092010189.jpg', 'https://lh5.googleusercontent.com/-NouK9NhrWRM/TIdWI0uqUoI/AAAAAAAAAI8/5jN2Ca2kb54/s800/05092010189.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Flh5.googleusercontent.com%2F-NouK9NhrWRM%2FTIdWI0uqUoI%2FAAAAAAAAAI8%2F5jN2Ca2kb54%2Fs800%2F05092010189.jpg', '', 14253447, 600, 600, 'Loading image ...', false);
2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06/07/2011 16:05 door Def130 Traveling in Style.
Re: Laadbak aanpassingen voor een 130, welke bedrijven?
Geplaatst: wo 06 jul 2011, 14:21
door ton110
Ben zeer geinteresseerd in dit onderwerp maar ken de legale/illegale mogelijkheden van een 130 nog niet zo..
Wat wordt er bedoeld met de "pukkel"achterop een 130? Heeft iemand daar een foto van?
Zoals de kennis het heeft gedaan vind ik er beslist fraai uitzien!
ton110
Re: Laadbak aanpassingen voor een 130, welke bedrijven?
Geplaatst: wo 06 jul 2011, 18:19
door Ron
Staat een mooie groene 127 op MP zonder "pukkel"
Re: Laadbak aanpassingen voor een 130, welke bedrijven?
Geplaatst: wo 06 jul 2011, 22:50
door Boelo
Bedankt voor de reacties!
Eeerste deel van de vraag is opgelost, Edward, ik heb begrepen dat er inmiddels contact is geweest.
Weet iemand waar een binnendeur van gaas te krijgen is?
Groeten Boelo
Re: Laadbak aanpassingen voor een 130, welke bedrijven?
Geplaatst: wo 06 jul 2011, 23:05
door Ruud Lemmens
Hoi,
Vroeger bouwde Terberg dat soort zaken altijd op. Zitten tegenwoordig in Belgié geloof ik.
Kusters Carrosserie in Venlo kan het ook. Charles Feijts in Born (Limburg)
Transport Techniek Delft.
Ikzelf doe geen carrosseriewerkzaamheden, ik lever enkel toebehoren (verlichting en sinds kort "takelbrillen" voor op de achterkant van landrovers), maar die bouw ik zelf niet op.
Groeten, Ruud
Re: Laadbak aanpassingen voor een 130, welke bedrijven?
Geplaatst: di 12 jul 2011, 02:50
door Cadarn
Er is nog een manier om van de pukkel af te komen: er een 133 inch van maken.
Inderdaad een ombouw die Terberg deed. Mijn 130 is zo aangepast. Chassis met 7,5 cm verlengen, je achteras gaat dan naar achteren en je voldoet aan de norm 40% laadvermogen voor de achteras. Dan nog je aandrijfas laten verlengen.
Jaap
Re: Laadbak aanpassingen voor een 130, welke bedrijven?
Geplaatst: di 12 jul 2011, 09:54
door Lucas van Lierop
Dat moet dan 15 cm zijn toch?
Groet
Lucas
Re: Laadbak aanpassingen voor een 130, welke bedrijven?
Geplaatst: di 12 jul 2011, 15:34
door Edward
Lucas van Lierop Schreef:
-------------------------------------------------------
> Dat moet dan 15 cm zijn toch?
>
> Groet
> Lucas
Die overige cm halen ze door de achteras ergens achter in de wielkast te drukken. Ziet er niet uit en de cardanas wordt nóg langer.
Re: Laadbak aanpassingen voor een 130, welke bedrijven?
Geplaatst: di 12 jul 2011, 16:22
door Lucas van Lierop
Ah op die fiets, nee dat lijkt me ook niks. Ik ben zelf met een 123 inch bezig en daarvan vind het bedrijf dat de cardanas evt. gaat aanpassen/maken het al vrij lang. Volgens mij kun je dan beter een tussenlager monteren of niet?
Groet
Lucas
Re: Laadbak aanpassingen voor een 130, welke bedrijven?
Geplaatst: di 12 jul 2011, 23:33
door Madcap
Je zou eigenlijk de tussenbak naar achteren moeten zetten zodat de cardan voor en achter even lang zijn.
Re: Laadbak aanpassingen voor een 130, welke bedrijven?
Geplaatst: di 12 jul 2011, 23:55
door Lucas van Lierop
Dat zou zoveel beter zijn de verdeling is nu net niks een zwabberende achterste cardan en een kort voorste die al vlug een te grote hoek maakt. Amerikanen doen dit wel eens het heet dan divorced transfer case geloof ik, maarja bouw het maar eens...
Groet
Lucas