ABS pressure switch RRC '95
Geplaatst: di 21 jun 2011, 18:11
Weet iemand de pin-out en de schakelmomenten van de 5-polige (ATE) drukschakelaar die op de Wabco ABS pomp gemonteerd zit?
Ik weet dat er 3 schakelcontacten in zouden moeten zitten en ik vermoed dat er een schakelcontact defect is. Bij het mechanisch induwen van de schakelaar (dus ABS pomp levert druk) kom ik op de volgende constatering:
Niet ingeduwd: pen 1&2 gesloten, pen 3&5 open, pen 1&4 gesloten. Ingeduwd: pen 1&2 open, pen 3&5 gesloten, pen 1&4 gesloten.
Bij het induwen (dus door ABS pomp op druk zetten van het systeem) valt het op dat pen 1&2 iets eerder open gaan dan dat pen 3&5 gesloten worden, dit zou te maken kunnen hebben met het uitschakelen van het ABS lampje, echter pen 1&4 blijven onder alle omstandigheden gesloten.
Zit nu -zoals ik vermoed- onder pen 1&4 mijn derde schakelcontact of maak ik een meetfout met de aansluitingen? (ik weet namelijk niet wat de pin-out is, en onder welke druk welk contact zou moeten in of uitschakelen)
vijrsh.jpg --> mod_embed_images_loadimage('b60bd335a3b0e0e1352eba4fd7aaf2f9', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi55.tinypic.com%2Fvijrsh.jpg', 'http://i55.tinypic.com/vijrsh.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi55.tinypic.com%2Fvijrsh.jpg', '', 14182855, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Ik weet dat er 3 schakelcontacten in zouden moeten zitten en ik vermoed dat er een schakelcontact defect is. Bij het mechanisch induwen van de schakelaar (dus ABS pomp levert druk) kom ik op de volgende constatering:
Niet ingeduwd: pen 1&2 gesloten, pen 3&5 open, pen 1&4 gesloten. Ingeduwd: pen 1&2 open, pen 3&5 gesloten, pen 1&4 gesloten.
Bij het induwen (dus door ABS pomp op druk zetten van het systeem) valt het op dat pen 1&2 iets eerder open gaan dan dat pen 3&5 gesloten worden, dit zou te maken kunnen hebben met het uitschakelen van het ABS lampje, echter pen 1&4 blijven onder alle omstandigheden gesloten.
Zit nu -zoals ik vermoed- onder pen 1&4 mijn derde schakelcontact of maak ik een meetfout met de aansluitingen? (ik weet namelijk niet wat de pin-out is, en onder welke druk welk contact zou moeten in of uitschakelen)
vijrsh.jpg --> mod_embed_images_loadimage('b60bd335a3b0e0e1352eba4fd7aaf2f9', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi55.tinypic.com%2Fvijrsh.jpg', 'http://i55.tinypic.com/vijrsh.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi55.tinypic.com%2Fvijrsh.jpg', '', 14182855, 600, 600, 'Loading image ...', false);