110 V8 1985 Veel gepiep, kleine oorzaak ......
Geplaatst: za 18 jun 2011, 15:50
Eindelijk met de 110 op een korte vakantie naar de Loire!
Nu had ik de laatste maand wel een vreemde piep ergens rechts voor, maar op weg naar het zuiden, op de Champs-Elysees, werd dit wel ergerlijk.
En bij de Loire met de 110 en een rode kop naar de boulangerie, want het gepiep was inmiddels niet meer om aan te horen.
Je denkt dan aan schokbrekers, wiellagers, remblokken en swivel balls.
Teruggekomen, wiel verwijderd en de remblokken gecontroleerd, die er nog geweldig uitzagen, maar ja, zelf gemonteerd en met een ander soort anti tril plaatjes.
Totdat mij oog viel op een steentje dat tussen de remschijf en de beschermingsplaat bleek te zitten.
De beschermingsplaat loopt naar beneden taps naar de remschijf toe.
Als hier een steentje tussen valt, zal die door het slijten er steeds dieper in vast komen te zitten, en door het steeds groter wordend oppervlakte heeft dat een toenemend gepiep als resultaat.
Steentje verwijderd, beschermingsplaat uitgeduwd zodat hij niet meer taps toeloopt, en daarna heerlijk door het Franse land met de 110 zoals het bedoeld is en geen piep, maar alleen de V8 maar gehoord!
de Rode Baron.
Nu had ik de laatste maand wel een vreemde piep ergens rechts voor, maar op weg naar het zuiden, op de Champs-Elysees, werd dit wel ergerlijk.
En bij de Loire met de 110 en een rode kop naar de boulangerie, want het gepiep was inmiddels niet meer om aan te horen.
Je denkt dan aan schokbrekers, wiellagers, remblokken en swivel balls.
Teruggekomen, wiel verwijderd en de remblokken gecontroleerd, die er nog geweldig uitzagen, maar ja, zelf gemonteerd en met een ander soort anti tril plaatjes.
Totdat mij oog viel op een steentje dat tussen de remschijf en de beschermingsplaat bleek te zitten.
De beschermingsplaat loopt naar beneden taps naar de remschijf toe.
Als hier een steentje tussen valt, zal die door het slijten er steeds dieper in vast komen te zitten, en door het steeds groter wordend oppervlakte heeft dat een toenemend gepiep als resultaat.
Steentje verwijderd, beschermingsplaat uitgeduwd zodat hij niet meer taps toeloopt, en daarna heerlijk door het Franse land met de 110 zoals het bedoeld is en geen piep, maar alleen de V8 maar gehoord!
de Rode Baron.