Pagina 1 van 1

Welke achterveren heb ik?

Geplaatst: ma 13 jun 2011, 20:56
door RaRo74
Zijn de afgebeelde veren standaard Bearmach veren?

Veren2.jpg --> mod_embed_images_loadimage('6e753e49e2bdbb6d833b980466dd5c4b', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi1177.photobucket.com%2Falbums%2Fx347%2FRaro74%2FVeren2.jpg', 'http://i1177.photobucket.com/albums/x347/Raro74/Veren2.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi1177.photobucket.com%2Falbums%2Fx347%2FRaro74%2FVeren2.jpg', '', 14145827, 600, 600, 'Loading image ...', false);

Veren1.jpg --> mod_embed_images_loadimage('735eb4a2dcc97782c77ca3d4c8696c3e', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi1177.photobucket.com%2Falbums%2Fx347%2FRaro74%2FVeren1.jpg', 'http://i1177.photobucket.com/albums/x347/Raro74/Veren1.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi1177.photobucket.com%2Falbums%2Fx347%2FRaro74%2FVeren1.jpg', '', 14145827, 600, 600, 'Loading image ...', false);

Asfaltcomfort en terreinbestendigheid zijn uitstekend te noemen in combinatie met Monroe Adventure shocks maar met zware belasting in de kofferbak zoals campingmeuk, gereedschap, vloeistoftanks e.d zakt het al een aardig eindje in waardoor het er minder mooi uitziet. Onbeladen staat mijn RRC er overigens perfect bij zoals het hoort.

Re: Welke achterveren heb ik?

Geplaatst: di 14 jun 2011, 13:56
door bram-rrc
denk het, maar volgens mij zijn die achter 18mm

zou er een setje hd police spec discovery veren opzetten.

of een setje air lift balgen achter, werkt ook mooi.

Re: Welke achterveren heb ik?

Geplaatst: di 14 jun 2011, 14:53
door Bauke110
Volgens mij zie ik onder je auto een Self levelings unit hangen (in het midden van je as) wanneer deze er onder zit zijn de veren vaak wat slaper, en moet die unit er voorzorgen dat de auto op juiste hoogte komt te staan wanneer deze beladen is. Vaak gaan die units kapot of functioneren niet goed. Ik zelf heb die paar maanden terug onder mijn auto uitgehaald.

Gr Bauke

Re: Welke achterveren heb ik?

Geplaatst: di 14 jun 2011, 16:52
door RaRo74
Ja de Air Lift balgen stonden al in bestelling dus ik ga die sowieso maar eens proberen. Maar hoe terreinvaardig is de Air Lift? Kunnen die luchtzakken wel tegen een stootje?

Klopt, de levellaar hangt er nog onder en lijkt nog wel te werken bij normale belading maar bij zware belading levelt ie te weinig.
Hoe is goed te controleren of het levelding nog goed werkt? Is daar een methode voor?

Re: Welke achterveren heb ik?

Geplaatst: di 14 jun 2011, 17:49
door bram-rrc
level unit eronderuit. Heb ik op advies hier ook gedaan.

Kunnen wel tegen een stootje denk ik, maar stomme is dat bij de air lift set die ik er pas onder heb gezet, de kunststof blokken die de onderkant van de luchtbalgen moeten beschermen gewoon los liggen. Was er al eentje kwijt. Vond ik een week later terug bij het tankstation.... denk wat ligt daar nou, bleek van mijn eigen auto te
zijn gevallen en mooi een weekje daar liggen wachten...

Heb ik nu met een tyripje vast gezet. Maar ook het blok wat aan de bovenkant komt zit gewoon los ertussen, en valt naar beneden bij ver opkrikken.
Maar mijn inziens zijn die dingen niet geschikt voor ver uitveren.

Re: Welke achterveren heb ik?

Geplaatst: di 14 jun 2011, 18:35
door RaRo74
Dat is vreemd dat de kunststof blokken los liggen. Hanteer je wel de minimale druk(5 PSI) die Air Lift voorschrijft? En zitten er dan wel het juiste type balgen in?

Vis gebruikt gebruikt namelijk de AS5010 voor de Def. Disco en RRC:
[www.vislandrovers.nl]

Terwijl Paddock de DA5011 voorschrijft voor de RRC:
[www.paddockspares.com]

Ik kan me overigens ook voorstellen wanneer er bijvoorbeeld +2"veren op zitten dat de balgen niet lang genoeg zijn wanneer de veer volledig is uitgerekt.

Re: Welke achterveren heb ik?

Geplaatst: di 14 jun 2011, 19:27
door bram-rrc
idd van paddock...

maar hier ook dezelfde set [britpart.com]

gatenpatroon van die rode schijven onderaan klopte niet. (hartafstand van de twee bouten waarmee de veerschotel vastzit)

Veren zijn standaad hoogte. wel hd.
Alles zit ook goed opgesloten, balten staan 1.5 bar.
Maar als je ver uit veert, dan komt dat spul los te zitten.

Re: Welke achterveren heb ik?

Geplaatst: di 14 jun 2011, 20:03
door RaRo74
Dan zal Vis wel verkeerde info op hun site hebben staan.
Bedankt voor de tip in ieder geval. Dat zal ik de schijven ook maar vastzetten met een Ty-Rap of een paar dotjes kit.

Nog verder tips zoals optimale druk voor op asfalt onbeladen? Beladen? Druk voor in het terrein?

Re: Welke achterveren heb ik?

Geplaatst: di 14 jun 2011, 20:31
door bram-rrc
ligt natuurlijk ook veel aan je veren/schokbrekers.

Ik heb discovery hd police spec veren, icm koni heavy track op de zwaarste stand.
Balgen nu op 2 bar gezet, vriendin gaat morgen met paardentrailer op pad. maar rijd eigenlijk hetzelfde
als 1,5 bar.
Zitten er pas een week onder dus nog beperkte ervaringen. En nog geen terrein gezien. Ziet deze auto
zoiezo erg weinig. beetje greenlanen in England alleen.

Binnenkort met zware autoambulance op pad, hoop dan verschil te merken.

Re: Welke achterveren heb ik?

Geplaatst: di 21 jun 2011, 00:30
door RaRo74
Vorige week de Airlift ingebouwd en inderdaad het gatenpatroon van de rode ronde schijven komt niet overeen met de bevestiging van de veer op de schotel. Geen probleem aangezien ik de gaten in de rode schijven iets geruimd heb met een ronde rasp vijl. Daarna heb ik ze met een paar dotjes kit vastgelijmd op de schotel waardoor ze geen kan op kunnen aangezien ze altijd aangedrukt worden door de balgen.

Inbouwen is overigens zo gepiept en het goed onderstutten van het chassis ter voorbereiding was het meeste werk(assteunen is een afrader omdat die verschuiven wanneer de as zakt).

Nog niet zwaar beladen gereden maar de wagen is op de hoogste druk merkbaar stabieler geworden zonder in te boeten op comfort. Inhalen van vrachtwagens met 140 gaat nu zonder "geschommel" en bochtwerk is aanzienlijk strakker.
Toch gaat de druk weer omlaag naar de minimale druk aangezien ik gelijk al het duikende gevoel op rotondes erg mis

Waarschijnlijk zal ik alleen de druk verhogen bij een zware belading en voor nu is het in ieder geval al een hele goede investering geweest.

Re: Welke achterveren heb ik?

Geplaatst: di 21 jun 2011, 14:23
door northtraveler
Wat kost de air lif voor een range rover?

RaRo74 Schreef:
-------------------------------------------------------
> Vorige week de Airlift ingebouwd en inderdaad het
> gatenpatroon van de rode ronde schijven komt niet
> overeen met de bevestiging van de veer op de
> schotel. Geen probleem aangezien ik de gaten in de
> rode schijven iets geruimd heb met een ronde rasp
> vijl. Daarna heb ik ze met een paar dotjes kit
> vastgelijmd op de schotel waardoor ze geen kan op
> kunnen aangezien ze altijd aangedrukt worden door
> de balgen.
>
> Inbouwen is overigens zo gepiept en het goed
> onderstutten van het chassis ter voorbereiding was
> het meeste werk(assteunen is een afrader omdat die
> verschuiven wanneer de as zakt).
>
> Nog niet zwaar beladen gereden maar de wagen is op
> de hoogste druk merkbaar stabieler geworden zonder
> in te boeten op comfort. Inhalen van vrachtwagens
> met 140 gaat nu zonder "geschommel" en bochtwerk
> is aanzienlijk strakker.
> Toch gaat de druk weer omlaag naar de minimale
> druk aangezien ik gelijk al het duikende gevoel op
> rotondes erg mis
>
> Waarschijnlijk zal ik alleen de druk verhogen bij
> een zware belading en voor nu is het in ieder
> geval al een hele goede investering geweest.

Re: Welke achterveren heb ik?

Geplaatst: di 21 jun 2011, 14:49
door bram-rrc
paddock 89 pond.

(kan je zelf ook opzoeken, staat hierboven waar ze vandaan komen...)

Re: Welke achterveren heb ik?

Geplaatst: di 21 jun 2011, 14:51
door bram-rrc
wat bedoel je met duikende gevoel?

Re: Welke achterveren heb ik?

Geplaatst: di 21 jun 2011, 19:22
door RaRo74
Duikend gevoel is wellicht de verkeerde benaming. Ik bedoel het prettige overhellen van de koets in scherpe bochten en op rotondes. Reden voor mij om een RRC te rijden. In het dagelijkse leven rij ik in een strak afgeveerde laag bij de grond liggende Duitse bak maar voor mijn plezier rij ik in een anti-aerodynamisch blauwe baksteen

Prijs is inderdaad 89 pond + 5 pond verzenden wat op een totaal van €125,- inclusief btw komt.