Pagina 1 van 1
meerder gastanken onderbouwen onder een 110
Geplaatst: zo 12 jun 2011, 00:22
door Serge B
Ik was van plan om onder een 110 V8 de brandstoftank te vervangen voor een ufo 80 ltr
maar wil graag een grotere actieradius
Is het mogelijk om er nog 2 kleinere tankjes ( 30 ltr ) opzij bij te hangen
heeft iemand hier ervaring mee
ik hoor het graag
Serge
Re: meerder gastanken onderbouwen onder een 110
Geplaatst: zo 12 jun 2011, 01:14
door johan
Meer tanks is geen probleem, mits ze afzonderlijk in- en uitgeschakeld kunnen worden, ieder een eigen niveaumeter hebben en het deksel van de appendagekast door de jongens van de APK verwijderd kan worden.
Re: meerder gastanken onderbouwen onder een 110
Geplaatst: zo 12 jun 2011, 10:09
door Reinoud
Serge,
Geen probleem, ik heb er zelf drie. Twee van 40l tussen de chassisbalken en een van 140l achter de achterbank.Dit geeft mijn 110 v8 een actieradius van 700km !!
Re: meerder gastanken onderbouwen onder een 110
Geplaatst: ma 13 jun 2011, 22:49
door radboud
Meerdere tanks is mogelijk
De vulkant mag gezamelijk zijn de afgaande kant mag ook gezamelijk zijn maar dan moeten er wel terugslagkleppen en geplaatst worden en tevens een afblaas naar buiten.
Dit om te voorkomen dat de 80% vul die alleen zit op de aanvoer wordt ontregeld en 1 van de tanks dus in theorie meer dan 80% zou krijgen . Dit kan bijvoorbeeld door 1 hoger geplaatste tank, of een grote en een kleinere of doordat een van de tanks binnen in de auto en de andere buiten de auto zit. (themperatuur verschillen) de andere optie is zoals Johan zegt! daarbij moet je dus echt overschakelen van de ene naar de andere tank zodat ze niet met elkaar in verbinding staan
Dit is mijns inziens dan ook de meest veilige aangezien ik een afblaas naar buiten van de leidingen ook niet echt lekker vind.
bij uitgeschakelde motor is namelijk de leiding bij de verdamper dicht en door de terugslagklep is hij richting de tank dicht eventuele overdruk moet dan naar buiten worden afgeblazen.
Verder schijnt het zo te zijn dat door de terugslagkleppen er bij bijna lege tank problemen ontstaan bij de druk die nodig is om de verdamper te bereiken (zelf geen ervaring mee) waardoor je de tank in de praktijk niet helemaal leeg kan rijden!
Dus het is mogelijk maar eigenlijk alleen zoals Johan zei door over te schakelen
Radboud