Pagina 1 van 1

2.0 diesel reviseren - bijzonderheden?

Geplaatst: zo 29 mei 2011, 16:01
door Marijn & Simba
Zijn er hier mensen die een 2.0 diesel voor de S1 hebben gereviseerd en waar hierbij vooral op gelet moet worden?

Als dat blok er een beetje snel is (is onderweg uit UK) kunnen we zonder omwegen de S1 gaan aankleden met een originele motor...

Marijn & Simba & Serious

Since I've got my Land Rover, my other car needs therapy.

prikavatar.jpg --> mod_embed_images_loadimage('1970455dcac19c3bb9870976211ce3e4', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi777.photobucket.com%2Falbums%2Fyy53%2Fatmosferic%2FLand%2520Rover%2520-%2520Simba%2Fprikavatar.jpg', 'http://i777.photobucket.com/albums/yy53/atmosferic/Land%20Rover%20-%20Simba/prikavatar.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi777.photobucket.com%2Falbums%2Fyy53%2Fatmosferic%2FLand%2520Rover%2520-%2520Simba%2Fprikavatar.jpg', '', 14083476, 600, 600, 'Loading image ...', false);

Re: 2.0 diesel reviseren - bijzonderheden?

Geplaatst: ma 30 mei 2011, 00:25
door Eric_1
Hoi Marijn

Ik heb een Series 1 met 2 liter diesel. De motor was in de begin jaren 80 gereviseerd echter nooit meer ingebouwd toen wij de auto kochten. De onderdelen voor een 2 liter diesel zijn inmiddels wel lastig te vinden. Zeker de zuigers en liners en de cilinderkop is ook al heel vaak vervangen door de latere 2,25 kop. De 2 Liter koppen staan er bekend om dat ze scheuren. Wat verder nog lastig bleek is de originele brandstofleidingen; retour leidingen; thermostaat etc.

De pomp is ook anders dan een 2,25L pomp. Deze heeft geen vervroeging. Een 2,25L pomp zou wel bruikbaar zijn. Misschien dat er zelfs in Nederland of Belgie onderhand nog eerder iets van te vinden is dan in Engeland. Daar is het onderhand uiterst zeldzaam als je nieuwe onderdelen zoekt.

In iedergeval succes ermee. Ben best benieuwd hoe die van jou gaat lopen. Die van mij loopt goed; trekt goed; start perfect echter als hij trekken moet blijft hij erg zwart roken. Dat heb ik nog steeds niet opgelost gekregen. Zelfs niet met een andere pomp (beide gereviseerd). Hier nog iemand suggesties voor??

Groeten
Eric

Re: 2.0 diesel reviseren - bijzonderheden?

Geplaatst: ma 30 mei 2011, 00:43
door jarne
Is de krukas van een 2 liter diesel niet hetzelfde als van een vroege 2.25 benzine motor (151 motor)? (ik kan het mis hebben!)
Met de serie 2 'original technical publications' CD-rom zou je onderdeel nummers van de 2 liter diesel kunnen vergelijken met die van de vroege 2.25 benzine motoren.
Dunsfold zou misschien onderdelen kunnen hebben, maar zoals Eric al aangeeft moet je wel erg goed zoeken!
Maar ook dat is leuk!

Succes!

Groet, Jarne.