Pagina 1 van 1

Zwarte prut hoofdremcilinder

Geplaatst: do 26 mei 2011, 23:04
door pieter k
Hoi! Toch weer een remmerij-topic
Het volgende is het geval:

- Ik heb geen lekkage meer bij de remmen
- de remmen zijn gesteld nadat ik ze allemaal heb terug gezet
- het pedaal is de eerste keer trappen altijd een beetje zacht en bij de tweede keer goed hard
- het pedaal blijft ook hard
- maar ik heb wel zwarte prut in de hoofdremcilinder.

Na veel browsen begrijp ik dat versleten rubbers in de hoofdremcilinder de boosdoener kan zijn. Interne lekkage.(misschien ook nog slechte slangen)

Kan ik deze rubbers vervangen los bestellen of vervangen, of moet ik dan een nieuwe cilinder komen. Ik kom er
met de onderdelencatalogus niet helemaal uit.

---0oo--- 109 ex defensie rhd 1979 benzine ---oo0---
note.jpg --> mod_embed_images_loadimage('a87c93ee00c1f2a297090ae389e3985f', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fbrutus.kuivenhoven.net%2Fwp-content%2Fuploads%2F2011%2F08%2Fnote.jpg', 'http://brutus.kuivenhoven.net/wp-content/uploads/2011/08/note.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fbrutus.kuivenhoven.net%2Fwp-content%2Fuploads%2F2011%2F08%2Fnote.jpg', '', 14073766, 600, 600, 'Loading image ...', false);

Re: Zwarte prut hoofdremcilinder

Geplaatst: do 26 mei 2011, 23:21
door Exfietser
Het beste is een nieuwe cilinder bestellen. Er bestaan ook revisiesets maar de meeste mensen zijn daar niet echt enthousiast over. Bestel wel een merk cilinder. Van lucas/trw oid. De goedkope hebben soms een levensduur van een week of zo.

De rem moet bij de eerste keer trappen hard zijn en blijven. Anders is het niet goed.

Arnold.

Re: Zwarte prut hoofdremcilinder

Geplaatst: vr 27 mei 2011, 00:00
door JustinvS
En neem als je toch bezig gaat direct de remslangen even mee, scheelt je weer een keer je hele systeem doorspoelen/ontluchten.

Groeten,
Justin

"Rockbell", "Ninety" en "Sheska"
prikhandtekening600x176II.jpg --> mod_embed_images_loadimage('69968cb26dc64c569e8d456d87ef9944', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Flh3.googleusercontent.com%2F-KCEiw2c0Des%2FThsJ4g9hmPI%2FAAAAAAAABMs%2FO3uD7o-3mBw%2Fprikhandtekening600x176II.jpg', 'https://lh3.googleusercontent.com/-KCEiw2c0Des/ThsJ4g9hmPI/AAAAAAAABMs/O3uD7o-3mBw/prikhandtekening600x176II.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Flh3.googleusercontent.com%2F-KCEiw2c0Des%2FThsJ4g9hmPI%2FAAAAAAAABMs%2FO3uD7o-3mBw%2Fprikhandtekening600x176II.jpg', '', 14074067, 600, 600, 'Loading image ...', false);

Re: Zwarte prut hoofdremcilinder

Geplaatst: vr 27 mei 2011, 00:10
door pieter k
Ik had al zo'n donkerbruin vermoeden. En dan toch ook maar die slangen .....
Tis weer even slikken voor de prijs, maar dat ben ik vast en zeker snel vergeten als ik ik goede remmen heb
Bedankt voor jullie reacties!

Re: Zwarte prut hoofdremcilinder

Geplaatst: vr 27 mei 2011, 11:19
door Michiel 109 V8
Persoonlijk zou ik eerst de hoofdremcilinder uit elkaar halen. Als er geen slijtage sporen te zien zijn valt het prima te reviseren als je een beetje handig en voorzichtig bent. En natuurlijk gebruik je voor de revisie alleen originele of oem delen. Een origineel revisiesetje was geloof ik 15 pond voor de mijne. Been there, done that.

Greetz,

Michiel


Re: Zwarte prut hoofdremcilinder

Geplaatst: vr 27 mei 2011, 12:33
door Rickske
inderdaad, als de rest van de hoofdremcilinder in goede staat is, kan je prima met een (merk)revisieset bezig. Maar als die er al 32 jaar op zit, dan zou ik direct een nieuwe bestellen. En inderdaad ook de slangen vervangen, dan heb je dat in iedergeval gehad.

Rickske
14444.jpg --> mod_embed_images_loadimage('5137dac73653c014e74bb198ae269020', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Flandrover.startpagina.nl%2Fsmoelenboek%2Ffotos%2Flandrover%2F14444.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/smoelenboek/fotos/landrover/14444.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Flandrover.startpagina.nl%2Fsmoelenboek%2Ffotos%2Flandrover%2F14444.jpg', '', 14075255, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Uiteraard kan ik strax in 2014 niet voor beiden de belasting ophoesten..
1978 Series3 109 Stawag 2,25Diesel 5brg "Burro"
1979 Range Rover Classic 3,5L V8 LPG "Amarillo"

Re: Zwarte prut hoofdremcilinder

Geplaatst: zo 29 mei 2011, 16:29
door pieter k
Ik twijfel nog een beetje of ik ga reviseren of vernieuwen. Hij is 34 jaar is oud, maar als tie verder goed is dan moet een revisiesetje voldoende zijn.
Ik ga hem er eerst maar eens afhalen... eens kijken wat de schade is en of rubbers alleen misschien voldoende zijn.

IMG_0048.JPG --> mod_embed_images_loadimage('a97c0c3c5186ee97d95900fa7fd1ed61', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Flh5.googleusercontent.com%2F-9Sxuy_A2mvw%2FTeI1UWbpMQI%2FAAAAAAAAB9k%2FFY1OmXmBkfI%2FIMG_0048.JPG', 'https://lh5.googleusercontent.com/-9Sxuy_A2mvw/TeI1UWbpMQI/AAAAAAAAB9k/FY1OmXmBkfI/IMG_0048.JPG', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Flh5.googleusercontent.com%2F-9Sxuy_A2mvw%2FTeI1UWbpMQI%2FAAAAAAAAB9k%2FFY1OmXmBkfI%2FIMG_0048.JPG', '', 14083571, 600, 600, 'Loading image ...', false);
IMG_0049.JPG --> mod_embed_images_loadimage('e40cc32118115cc71a99f1f5c446f5ca', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Flh6.googleusercontent.com%2F-HFn7pEGExz8%2FTeI1U7mI2yI%2FAAAAAAAAB9o%2FoVQqwhr3WcM%2FIMG_0049.JPG', 'https://lh6.googleusercontent.com/-HFn7pEGExz8/TeI1U7mI2yI/AAAAAAAAB9o/oVQqwhr3WcM/IMG_0049.JPG', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Flh6.googleusercontent.com%2F-HFn7pEGExz8%2FTeI1U7mI2yI%2FAAAAAAAAB9o%2FoVQqwhr3WcM%2FIMG_0049.JPG', '', 14083571, 600, 600, 'Loading image ...', false);

Maar ik kan het juiste partnummer weer eens niet vinden en twijfel dus een beetje. Het gaat om RC6096. Volgens andere postings komt geen enkel (ingeslagen) nummer overeen bij paddocks. Bovendien lijkt de vorm van het reservoir ook anders. Als ingeslagen nummer vind ik op die van mij 64677249G, maar dat leidt ook tot niets. Iemand een idee welke ik moet hebben? Op landro lijkt het deze cilinder te zijn

Re: Zwarte prut hoofdremcilinder

Geplaatst: zo 29 mei 2011, 16:47
door JustinvS
Dat is exact dezelfde cilinder die ik in mijn 109 heb.
Ik heb destijds gewoon een nieuwe genuine cilinder bij paddock besteld, ook remslangen, remleiding en alle remcilinders vernieuwd. Remblokken waren nog nieuw. Alles remt nu uitstekend, geen enkele opmerking bij de APK.

De link die je naar landro.nl geeft is niet de juiste, dat is de 942 (laatste 3 cijfers), jij hebt een 249. Bij paddock is dat deze (Part No. 90577520G)
Dat lijkt even jammer omdat het de duurste remcilinder is uit het assortiment, maar het remt heel veel beter dan een onbekrachtigde single line cilinder er voor in de plaats zetten
Er is van deze ook een shitpart-knockoff, maar op mijn en ieders advies, gebruik alleen Lucas/Trw/Delphi voor de remmen en koppeling. Anders is de kans op weggegooid geld gewoon te groot.

EDIT: Op landro.nl is het deze

Groeten,
Justin

"Rockbell", "Ninety" en "Sheska"
prikhandtekening600x176II.jpg --> mod_embed_images_loadimage('4351249d315126a07af7546fee43a0f8', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Flh3.googleusercontent.com%2F-KCEiw2c0Des%2FThsJ4g9hmPI%2FAAAAAAAABMs%2FO3uD7o-3mBw%2Fprikhandtekening600x176II.jpg', 'https://lh3.googleusercontent.com/-KCEiw2c0Des/ThsJ4g9hmPI/AAAAAAAABMs/O3uD7o-3mBw/prikhandtekening600x176II.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Flh3.googleusercontent.com%2F-KCEiw2c0Des%2FThsJ4g9hmPI%2FAAAAAAAABMs%2FO3uD7o-3mBw%2Fprikhandtekening600x176II.jpg', '', 14083629, 600, 600, 'Loading image ...', false);



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29/05/2011 14:52 door JustinvS.

Re: Zwarte prut hoofdremcilinder

Geplaatst: ma 30 mei 2011, 19:15
door pieter k
Super! Die partnummers blijven toch nog even een issue bij me. Hetzelfde geldt ook weer bij de slangen. Ook aarvoor moet ik nog even speuren

Maar ik heb besloten een nieuwe master cilinder kopen met slangen. Maar ik zag gisteren een verdacht donker 'spoor' op de remankerplaat bij het rechtervoorwiel. Na wat martelen is de remtrommel eraf en zie ik dat ook die remcilinder lek is. Dus dan daar ook meteen een nieuwe...

Re: Zwarte prut hoofdremcilinder

Geplaatst: ma 30 mei 2011, 20:44
door Exfietser
Is er heel lang gereden met dezelfde remvloeistof er in? Dan krijg je dit soort narigeheid. Het is vervelend om te zeggen maar mischien is het wijsheid om alles te vernieuwen of de onderdelen in elk geval op vooraad te hebben.

Mijn ervaring is dat met ontluchten en vloeistof vervangen de nippels afbreken en er echt niet meer uit te krijgen zijn of vlak na de operatie ineens van alles lekt. Vaak is het al voldoende om de remcilinder helemaal in of uit te laten bewegen. Het gedeelte van de zuiger waarin hij altijd heen een weer gaat is altijd wel schoon. Het gedeelte waar de zuiger niet komt kan geoxideerd zijn. Komt de zuiger daar wel dan beschadigt het beetje oxide(roest) de rubber cups. Het gevolg is lekkage. Die roest of oxide is weer een gevolg van het niet regelmatig verversen van de vloeistof.

Arnold.

Re: Zwarte prut hoofdremcilinder

Geplaatst: ma 30 mei 2011, 21:50
door pieter k
Ik heb mijn 109 een tijdje terug gekocht en is niet heeeeel goed onderhouden heb ik het idee. Dus wat je zegt zou maar zo kunnen kloppen.

Het feest begon dus met 1 lekke cilinder rechtsachter. Intussen heb ik deze vervangen. Daarna dus de zwarte prut... Nu blijkt dus 1 van de cilinders rechtsvoor dus ook lek te zijn (de onderste). Ik denk dat je gelijk hebt de boel in 1 keer vervangen ... Ik ga eens rekenen wat dat geintje bij Paddy kost

Re: Zwarte prut hoofdremcilinder

Geplaatst: ma 30 mei 2011, 22:20
door Exfietser
Ik had hetzelfde toen ik mijn wagen gekocht had. Als je alles vervangt en kijkt wat het kost is het een uitgave. Maar in vergelijking met een nieuwe wagen valt het ook wel weer mee. Zorg wel dat er absoluut geen andere vetten en oliƫn in contact met je remsysteem komen. Gebruik alleen van dat speciale remmen vet. Hydraulische (rem) vloeistof gaat niet samen mat gewone smeermiddelen. Gewone smeermiddelen tasten de rubberen delen van de remmerij aan. Dan heb je in no time weer prut in je systeem.

Arnold.

edit: typefout



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 30/05/2011 20:21 door Exfietser.

Re: Zwarte prut hoofdremcilinder

Geplaatst: di 31 mei 2011, 15:32
door RoadRocket
en.... blijf ver weg van britprut remcilinders maar investeer in de iets duurdere merk-onderdelen...

robert

blub.jpg --> mod_embed_images_loadimage('d68d28c357b7fd1292b9e8d4cf5bfa20', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.s43.nl%2Flaro%2Fblub.jpg', 'http://www.s43.nl/laro/blub.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.s43.nl%2Flaro%2Fblub.jpg', '', 14091253, 600, 600, 'Loading image ...', false);

SIII 88 2.25 LPG/benzine - 1977
[boesmanblog.wordpress.com]

Re: Zwarte prut hoofdremcilinder

Geplaatst: di 31 mei 2011, 15:39
door WillemJ
Helemaal mee eens Robert! Heb laatst hoofdremcilinder en wielremcilinders (voor) vervangen voor exemplaren van Lucas. Past perfect, remt als een tierelier en geen gezeik met lekkages. Geen geklooi met immi wat betreft de remmen.

Willem

Re: Zwarte prut hoofdremcilinder

Geplaatst: di 31 mei 2011, 17:33
door Corjan
Pieter,

Je schrijft dat je er zwarte prut kwam na het vervangen van je remcilinder achter. Mag ik vragen met welke remvloeistof je het reservoir hebt bijgevuld?

Corjan

109 2,5 N/A Stawag
109 2,25 benzine Pick-Up

MyFile%2031.jpg --> mod_embed_images_loadimage('04b9c1866aad1b2db4ee6ebccbf6f6b4', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Flh6.googleusercontent.com%2F_tHYG1lxxuWs%2FTbcCzxT7U1I%2FAAAAAAAAB8A%2Fn0vCw-Z5I1U%2Fs720%2FMyFile%252031.jpg', 'https://lh6.googleusercontent.com/_tHYG1lxxuWs/TbcCzxT7U1I/AAAAAAAAB8A/n0vCw-Z5I1U/s720/MyFile%2031.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Flh6.googleusercontent.com%2F_tHYG1lxxuWs%2FTbcCzxT7U1I%2FAAAAAAAAB8A%2Fn0vCw-Z5I1U%2Fs720%2FMyFile%252031.jpg', '', 14092000, 600, 600, 'Loading image ...', false);

Re: Zwarte prut hoofdremcilinder

Geplaatst: di 31 mei 2011, 20:44
door pieter k
Het moeten maar goede remcilinders worden had ik bedacht. Dus het wordt zeker geen Brittpart. Zelf heb ik daar geen ervaring mee, maar het is me intussen wel duidelijk geworden

Maar is het normaal dat een ex-defensie 2 cilinders per voorwiel heeft? En welk partnumber is dat dan....?



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 31/05/2011 19:37 door pieter k.

Re: Zwarte prut hoofdremcilinder

Geplaatst: di 31 mei 2011, 21:03
door RoadRocket
Yep, 109 en latere 88's hebben 2 cilinders per trommel voor... Trommel is ook groter dan de 1-cilinder-uitvoeringen...

Even een partsmanual downloaden en je hebt alle nr's bij de hand...

Re: Zwarte prut hoofdremcilinder

Geplaatst: di 31 mei 2011, 21:10
door JustinvS
Delphi rechts (2 per as)
Delphi links (2 per as)

Lucas rechts (2 per as)
Lucas links (2 per as)

Ik ga er vanuit dat je een 4 cilinder hebt (zoals je zegt, defensie), Delphi is net zo goed als Lucas/TRW

Groeten,
Justin

"Rockbell", "Ninety" en "Sheska"
prikhandtekening600x176II.jpg --> mod_embed_images_loadimage('f62cd8bd2ce41617ad245451357e493f', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Flh3.googleusercontent.com%2F-KCEiw2c0Des%2FThsJ4g9hmPI%2FAAAAAAAABMs%2FO3uD7o-3mBw%2Fprikhandtekening600x176II.jpg', 'https://lh3.googleusercontent.com/-KCEiw2c0Des/ThsJ4g9hmPI/AAAAAAAABMs/O3uD7o-3mBw/prikhandtekening600x176II.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Flh3.googleusercontent.com%2F-KCEiw2c0Des%2FThsJ4g9hmPI%2FAAAAAAAABMs%2FO3uD7o-3mBw%2Fprikhandtekening600x176II.jpg', '', 14092954, 600, 600, 'Loading image ...', false);

Re: Zwarte prut hoofdremcilinder

Geplaatst: di 31 mei 2011, 21:38
door pieter k
Ik heb er dot 3 van Brega bij gevuld.
Tenminste, het was eerst bijvullen maar na het ontluchten is ie daarnadaarmee volledig gevuld / doorgespoeld. Er zit op dit moment dus nagenoeg nog helemaal geen zwarte prut meer in. Maar na wat surfen en klikken hier is dat kwartje pas later gevallen.

@Ik had mijn antwoord bij de verkeerde post gezet...

Re: Zwarte prut hoofdremcilinder

Geplaatst: di 31 mei 2011, 21:41
door pieter k
....mmmmm, ik kwam er al niet uit!
Maar ik heb nu net nog eens goed gekeken in de manual en zie nu "tussen haakjes" een 2 staan
Oftewel twee cilinders per as...
Heel bedankt voor de juiste partnumbers Justin!

Edit: typefout



3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 31/05/2011 20:08 door pieter k.

Re: Zwarte prut hoofdremcilinder

Geplaatst: do 02 jun 2011, 22:21
door pieter k
Nou ... Ik heb de boel los weten te krijgen. Alles wil gaan vernieuwen. Hier en daar is wel een leidinkje gesneuveld, maar die moeten ook maar vernieuwd worden.

Dan die remslangen voor he? In de partmanual kom ik geen pagina tegen voor de voorremmen van een 109" van voor 1980. Als ik wat surf op landro kom ik wel twee slangen tegen voor de voorkant:
- Een 577681, met de opmerking dat deze langere speciaal voor een ex-defensie zijn
- terwijl de RTC5903 voor een gewone 109" is.

Als ik de laatste opzoek in de manual kom ik ik op de single-line uit van types voor 1980. En deze kan ik ook bij paddock kopen. Vraag is dus, kan ik ook met de 'normale' lengte toe bij mijn ex-def, of zijn die dan echt te kort?

Re: Zwarte prut hoofdremcilinder

Geplaatst: do 02 jun 2011, 23:11
door JustinvS
Ex-MOD (NL leger weet ik niet) zijn verhoogd met militaire/1tons shackles en dan is de standaard remslang wel aan de korte kant. Het kan net wel/net niet. Mijn advies is om te gaan voor de correcte lengte.
Als je dan kijkt naar de prijs van 12 euro per slang, en je hebt er 2 of 3 nodig, zit je al op minimaal 24 euro. Volgens mij is het dan interessant om ze te vervangen voor goodrich braided stainless steel slangen. Dan zit je voor 24 GBP ex. vat aan hoge kwaliteit slangen die 2 inch langer zijn dan standaard, voldoende voor de militaire verhoging. Ik heb mij laten vertellen dat ze beter remmen en van betere kwaliteit zijn dan de gewone remslangen. Ik heb er nog niet veel mee gereden, dus ik kan er nog niet veel over zeggen, maar lijkt het prima.

Om uit te vinden of dit bij jou van toepassing is, kijk dan naar de achterste montage van de voor of achterveren.
flshackle1.jpg --> mod_embed_images_loadimage('774121da4b60cee8e96466a4508440a5', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.thelen.org%2Fblog%2Fwp-content%2Fuploads%2F2010%2F04%2Fflshackle1.jpg', 'http://www.thelen.org/blog/wp-content/uploads/2010/04/flshackle1.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.thelen.org%2Fblog%2Fwp-content%2Fuploads%2F2010%2F04%2Fflshackle1.jpg', '', 14101188, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Dit zijn de 1tons shackles, de normale missen de middelste bout en zijn vanzelfsprekend korter.

Groeten,
Justin

"Rockbell", "Ninety" en "Sheska"
prikhandtekening600x176II.jpg --> mod_embed_images_loadimage('e31bb3da12ddae9dc06138a67c2b0d8e', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Flh3.googleusercontent.com%2F-KCEiw2c0Des%2FThsJ4g9hmPI%2FAAAAAAAABMs%2FO3uD7o-3mBw%2Fprikhandtekening600x176II.jpg', 'https://lh3.googleusercontent.com/-KCEiw2c0Des/ThsJ4g9hmPI/AAAAAAAABMs/O3uD7o-3mBw/prikhandtekening600x176II.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Flh3.googleusercontent.com%2F-KCEiw2c0Des%2FThsJ4g9hmPI%2FAAAAAAAABMs%2FO3uD7o-3mBw%2Fprikhandtekening600x176II.jpg', '', 14101188, 600, 600, 'Loading image ...', false);

Re: Zwarte prut hoofdremcilinder

Geplaatst: vr 03 jun 2011, 00:54
door pieter k
Helemaal duidelijk! Ik heb net even gekeken en die van mij heeft ook van die shackles! Bedankt voor de duidelijke foto. Ik ben al heel erg geholpen met de opmerking dat de 'gewone' slangen wel aan de korte kant zullen zijn. Dat wordt het dus in ieder geval niet! Het worden dan de lange natuurlijk.

Ik ga er even van uit dat de achterslang bij een ex-mod, niet anders of langer is dan anders?

Ik ga even de schade opmaken en de bestelling plaatsen en kijken wat dit allemaal gaat kosten. Als het meevalt zal ik denk ik ook voor de slangen kiezen van Goodrich.

Re: Zwarte prut hoofdremcilinder

Geplaatst: wo 08 jun 2011, 13:55
door pieter k
Nou de boel is binnen! Nieuwe cilinders voor en achter en een nieuwe mastercilinder.
Ook worden (deels) de remleidingen en alle slangen nieuw!
Maar nu het volgende...

Originele cilinders van Lucas wordt nu Delphi. Nu ik de boel binnen heb, zie ik dat de nieuwe geleverd worden zonder ringetjes en moertjes!
En de 'originele' moertjes van de lijken hierop niet te passen! Grrrrrrrrrrrrrr