Rembekrachtiger S1
Geplaatst: vr 20 mei 2011, 10:09
Waarde prikkers:
Voor de 1950 S1 overweeg ik om een rembekrachtiger in te bouwen.
In de rebuild zou ik daar nu aan toe zijn. Ik ga de remleidingen leggen en kan daar dus nog alle kanten mee op.
De gemonteerde componenten van het remsysteem zijn nieuw en standaard (hoofd- en wielremcilinders, remvoeringen, veren en trommels).
Het gaat om een enkel remsysteem (één circuit).
Wie heeft ervaring op dit punt.
Een paar vragen:
Standaard zou in het (onbekrachtigde) remsysteem van een SI (en SII) in rust een zekere restdruk blijven. Die restdruk geeft problemen in combinatie met een rembekrachtiger.
Vraag: klopt dit, en zo ja wat daar aan te doen.
Mij wordt geadviseerd om te kiezen voor een 'matige' versterking: 1,9 : 1
Vraag: is dat inderdaad de goede verhouding
Het vacuum. In de S1 ligt de 2L variant van de oorspronkelijke 1,6L kop/zijklepmotor. De motor is volledig gereviseerd en loopt 'top'. Ik ga er vanuit dat deze een prima vacuum levert.
Vraag: heeft iemand ervaring of dit vacuum voldoende is?
Vraag: waar dit het beste af te tappen: inlaatspruitstuk maar waar. Maakt het in verband met condens, vervuiling e.d. uit of je de aansluiting onder, boven of horizontaal maakt?
Waar plaats ik de rembekrachtiger. Heeft iemand een voorbeeld dat ik kan komen bewonderen of een foto?
Wellicht te overvloede: waarom een rembekrachtiger. Eigenlijk alleen om de benodigde pedaaldruk te verlagen. De voor onze tijd erg grote pedaaldruk en dat voelt met mijn voeten niet comfortabel.
Ik doe het dus niet om beter te remmen. Mijn ervaring is dat als het onbekrachtigde systeem goed werkt de te halen vertraging prima is.
Graag jullie advies.
Paul Rasch, Lekkerkerk
80' 1950 S1
109' 1982, stage one
Voor de 1950 S1 overweeg ik om een rembekrachtiger in te bouwen.
In de rebuild zou ik daar nu aan toe zijn. Ik ga de remleidingen leggen en kan daar dus nog alle kanten mee op.
De gemonteerde componenten van het remsysteem zijn nieuw en standaard (hoofd- en wielremcilinders, remvoeringen, veren en trommels).
Het gaat om een enkel remsysteem (één circuit).
Wie heeft ervaring op dit punt.
Een paar vragen:
Standaard zou in het (onbekrachtigde) remsysteem van een SI (en SII) in rust een zekere restdruk blijven. Die restdruk geeft problemen in combinatie met een rembekrachtiger.
Vraag: klopt dit, en zo ja wat daar aan te doen.
Mij wordt geadviseerd om te kiezen voor een 'matige' versterking: 1,9 : 1
Vraag: is dat inderdaad de goede verhouding
Het vacuum. In de S1 ligt de 2L variant van de oorspronkelijke 1,6L kop/zijklepmotor. De motor is volledig gereviseerd en loopt 'top'. Ik ga er vanuit dat deze een prima vacuum levert.
Vraag: heeft iemand ervaring of dit vacuum voldoende is?
Vraag: waar dit het beste af te tappen: inlaatspruitstuk maar waar. Maakt het in verband met condens, vervuiling e.d. uit of je de aansluiting onder, boven of horizontaal maakt?
Waar plaats ik de rembekrachtiger. Heeft iemand een voorbeeld dat ik kan komen bewonderen of een foto?
Wellicht te overvloede: waarom een rembekrachtiger. Eigenlijk alleen om de benodigde pedaaldruk te verlagen. De voor onze tijd erg grote pedaaldruk en dat voelt met mijn voeten niet comfortabel.
Ik doe het dus niet om beter te remmen. Mijn ervaring is dat als het onbekrachtigde systeem goed werkt de te halen vertraging prima is.
Graag jullie advies.
Paul Rasch, Lekkerkerk
80' 1950 S1
109' 1982, stage one