allen,
ik kom er even niet uit, met..........de remmen.
na alles te checken en te ontlucht enmet een easybleed op druk, hield ik een pedaal dat slechts na een paar keer trappen druk had. een wiel was lastig af te stellen dus kocht 4 originele remtrommels en nieuwe mintex remschoenen.
nog steeds had ik dit probleem.
als laatste verdachte heb ik de hoofdremcylinder open gemaakt, wat kom ik tegen?
de remcylinder was lek, maar gekker was dat de eerst zuiger die ik er uit trok goed van boring was maar de tweede gewoon los in de boring lag, ruimte op cylinder en boring zeker 1,5 mm. het remcupje is ook veel te klein.
nu wil ik een nieuwe remcylinder bestellen maar snap niet welke, ik denk de 90577520.
het gaat om een 109 stawag uit 1978.
kan iemand dit bevestigen voor mij? heb niet zo,n zin dat straks de nippels weer niet passen etc.
paul
hoofdrem cylinder 109
-
Dennis101
Re: hoofdrem cylinder 109
Als jouw huidige hoofdremcilinder een reservoir heeft die aan een kant met twee schroeven bevestigd is aan de cilinder dan heb je het goede nummer. Bij het latere type hoofdremcilinder met metrische aansluitingen is het reservoir bij elke poort met een spanbus bevestigd.
Mogelijk is jouw huidige hoofdremcilinder samengesteld uit een 109 en een 88 hoofdremcilinder, waardoor het nier werkt.
De hoofdremcilinder voor een 88 met gescheiden systeem heeft namelijk een kleinere boring en de boring is ook getrapt uitgevoerd.
Voor een volgende keer is het gemakkelijker om met een hiervoor geschikte remslangklem remslangen af te klemmen, waardoor je binnen enkele minuten het falende component kunt vinden.
Dennis B
Mogelijk is jouw huidige hoofdremcilinder samengesteld uit een 109 en een 88 hoofdremcilinder, waardoor het nier werkt.
De hoofdremcilinder voor een 88 met gescheiden systeem heeft namelijk een kleinere boring en de boring is ook getrapt uitgevoerd.
Voor een volgende keer is het gemakkelijker om met een hiervoor geschikte remslangklem remslangen af te klemmen, waardoor je binnen enkele minuten het falende component kunt vinden.
Dennis B
-
paulus-109
Re: hoofdrem cylinder 109
daar heb je gelijk in dennis, maar de wetenschap van een wiel waar de afstelling (door te ruime trommel) niet meer te regelen was, is voor mij genoeg alle 4 te vervangen.
dat samenstellen zat ik ook aan te denken, moet wel want de piston ligt gewoon te rammelen.
bedankt voor je hulp, heb inmiddels een trw cylinder besteld.
paul
dat samenstellen zat ik ook aan te denken, moet wel want de piston ligt gewoon te rammelen.
bedankt voor je hulp, heb inmiddels een trw cylinder besteld.
paul