ZF overleden, het zat er al aan te komen... maar nu.... graag ju
Geplaatst: di 03 mei 2011, 22:08
EDIT: Ik rij sinds vrijdagavond weer. Ik heb een revisiebak gekocht bij Peter de koning, [dekoningtransmissie.nl] , nadat ik eerder zelf was begonnen aan de revisie. Maar nadat ik de optelsom van benodigde onderdelen had gemaakt zat er maar zo weinig tussen zelf doen en een revisiebak kopen, met garantie overigens, dat de keuze snel was gemaakt. Peter heeft de bak op de A koppeling versterkt met een extra koppelingsplaat. Zo heb je zonder extra aanpassingen een versterkte ZF bak a la de ZF4HP24, een sterkere bak die in de latere D2 modellen werd geleverd.
Voor een ieder die een goed gereviseerde bak wil kopen voor een scherpe prijs, ik kan je dit adres van harte aanbevelen. Hele aardige en kundige man die je met raad en daad bijstaat. Hij gaf me veel bruikbare tips voor de montage, dat was uiteindelijk in een klein dagje gepiept.
Ik ben weer blij dat ik rij, wat een verschil zeg zo'n nieuwe automaat, de D2 reed eigenlijk al heel erg fijn maar dat is nu nog eens met tien stappen verbeterd!! Cu next week op het Prikkersweekend.
Eerder had ik al een posting gewijd aan het bonkige schakelen van de automatische V-bak van mijn D2 TD5 en sinds een week was er ook een extra symptoom bijgekomen, slip in R en heel af en toe slip in D, dus ik wist heel goed dat het eerdaags wel eens over en uit zou kunnen zijn voo de bak van mijn auto.
Nu is mijn vriendin vandaag bijna gestrand met een auto die zo goed als geen aandrijving meer had. Ik heb haar per telefoon naar huis geloodst door haar te vertellen dat ze dan maar handmatig moest schakelen, dat lukte aanvankelijk heel nog even in de 3, maar ook daarin werd de aandrijving steeds minder, uiteindelijk is ze met 10km per uur thuis gekomen.... 2 en 1 durfde ze niet aan..Bij thuiskomst heb het zelf niet meer geprobeerd om te rijden met de auto, eerst snel vervangend vervoer geregeld, (blind een berlingo gekocht die ook nog eens gebracht wordt door de verkoper), maar ga ervan uit dat de bak nu echt overleden is.
Nu was ik vandaag net bezig al uit te zoeken wat ik zou doen met de bak, zelf reviseren of naar Ashcroft rijden voor een swop, ik had ze al gebeld voor informatie. De keus is nu al voor me gemaakt, een ritje naar de UK lukt niet meer dus het wordt zelf reviseren. Dat is een klus die ik nog niet eerder heb gedaan en omdat ik er niet zomaar 'blind' aan wilde beginnen had ik al wat informatie gezocht. Via Ben110 en de foto site van Roony ben ik al heel wat wijzer geworden, maar ik heb nog wat vragen:
1. Is de DIY rebuild kit van Ashcroft, [www.ashcroft-transmissions.co.uk], een aanbeveling? Of moet ik deze hebben, [cgi.ebay.com] ?
2. Heb ik daarmee alles wat ik nodig heb behalve dan een nieuwe koppelomvormer?
3. Waar zou ik een koppelomvormer kunnen kopen?
4. Is het verstandig de oliekoeler en de leidingen ook te vervangen of is de vervuiling, die daar ongetwijfeld ook aanwezig is, te verwijderen?
5. Heeft iemand een handleiding voor me? (Linkje of file)
6. Heeft iemand een voorbeeld voor het maken van een (de)montagesteun?
Alvast bedankt
LR groet,
Boelo
Foto-4WZOB63J.jpg --> mod_embed_images_loadimage('73aab5587f5e470552f0e19eb3eecd96', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-4WZOB63J.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-4WZOB63J.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-4WZOB63J.jpg', '', 13975544, 600, 600, 'Loading image ...', false);
LR 110 CSW V8 1984
RRC V8 1971
7 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05/06/2011 13:30 door Boelo.
Voor een ieder die een goed gereviseerde bak wil kopen voor een scherpe prijs, ik kan je dit adres van harte aanbevelen. Hele aardige en kundige man die je met raad en daad bijstaat. Hij gaf me veel bruikbare tips voor de montage, dat was uiteindelijk in een klein dagje gepiept.
Ik ben weer blij dat ik rij, wat een verschil zeg zo'n nieuwe automaat, de D2 reed eigenlijk al heel erg fijn maar dat is nu nog eens met tien stappen verbeterd!! Cu next week op het Prikkersweekend.
Eerder had ik al een posting gewijd aan het bonkige schakelen van de automatische V-bak van mijn D2 TD5 en sinds een week was er ook een extra symptoom bijgekomen, slip in R en heel af en toe slip in D, dus ik wist heel goed dat het eerdaags wel eens over en uit zou kunnen zijn voo de bak van mijn auto.
Nu is mijn vriendin vandaag bijna gestrand met een auto die zo goed als geen aandrijving meer had. Ik heb haar per telefoon naar huis geloodst door haar te vertellen dat ze dan maar handmatig moest schakelen, dat lukte aanvankelijk heel nog even in de 3, maar ook daarin werd de aandrijving steeds minder, uiteindelijk is ze met 10km per uur thuis gekomen.... 2 en 1 durfde ze niet aan..Bij thuiskomst heb het zelf niet meer geprobeerd om te rijden met de auto, eerst snel vervangend vervoer geregeld, (blind een berlingo gekocht die ook nog eens gebracht wordt door de verkoper), maar ga ervan uit dat de bak nu echt overleden is.
Nu was ik vandaag net bezig al uit te zoeken wat ik zou doen met de bak, zelf reviseren of naar Ashcroft rijden voor een swop, ik had ze al gebeld voor informatie. De keus is nu al voor me gemaakt, een ritje naar de UK lukt niet meer dus het wordt zelf reviseren. Dat is een klus die ik nog niet eerder heb gedaan en omdat ik er niet zomaar 'blind' aan wilde beginnen had ik al wat informatie gezocht. Via Ben110 en de foto site van Roony ben ik al heel wat wijzer geworden, maar ik heb nog wat vragen:
1. Is de DIY rebuild kit van Ashcroft, [www.ashcroft-transmissions.co.uk], een aanbeveling? Of moet ik deze hebben, [cgi.ebay.com] ?
2. Heb ik daarmee alles wat ik nodig heb behalve dan een nieuwe koppelomvormer?
3. Waar zou ik een koppelomvormer kunnen kopen?
4. Is het verstandig de oliekoeler en de leidingen ook te vervangen of is de vervuiling, die daar ongetwijfeld ook aanwezig is, te verwijderen?
5. Heeft iemand een handleiding voor me? (Linkje of file)
6. Heeft iemand een voorbeeld voor het maken van een (de)montagesteun?
Alvast bedankt
LR groet,
Boelo
Foto-4WZOB63J.jpg --> mod_embed_images_loadimage('73aab5587f5e470552f0e19eb3eecd96', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-4WZOB63J.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-4WZOB63J.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-4WZOB63J.jpg', '', 13975544, 600, 600, 'Loading image ...', false);
LR 110 CSW V8 1984
RRC V8 1971
7 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05/06/2011 13:30 door Boelo.