Pagina 1 van 1

3,5 efi RRC met automaatproblemen(viertraps automaat)

Geplaatst: za 30 apr 2011, 12:10
door Peter Gr
Zal je in de derde versnelling rijdt moet de automaat dan altijd in de derde versnelling blijven
of moet deze als ik zachter ga rijden naar de twee en een terug gaan?

Wie weet dit?

Re: 3,5 efi RRC met automaatproblemen(viertraps automaat)

Geplaatst: za 30 apr 2011, 13:16
door Frans Bonnes
Als hij in zijn drie staat kan hij niet verder dan de drie.
Hij zal dus niet doorschakelen naar de vier.
Hij zal de een en twee dus normaal gebruiken.

fb

Re: 3,5 efi RRC met automaatproblemen(viertraps automaat)

Geplaatst: za 30 apr 2011, 15:17
door Peter Gr
Hoi Frans en anderen,
Mijn automaat is dus niet goed.
Als ik weg rij in de D dan gaat dat met stotteren omdat hij niet schakelt.
Weet iemand misschien waar ik naar moet kijken omdat op te lossen.
Kan het te maken hebben met de pook van de automaat. ( de stand van de pook is niet goed te zien omdat de folie stuk is)

Peter Gr

Re: 3,5 efi RRC met automaatproblemen(viertraps automaat)

Geplaatst: za 30 apr 2011, 15:39
door disco1992
je kan proberen om eerst de olie en het filter eens te vervangen dat wil wel eens helpen.

mocht hij echt kapot zijn kun je kiezen om een goede 2de hands te zoeken maar zal rond de 300 a 400 euro kosten.
je kan hem ook laten reviseren. kost gauw 1000 of meer euro.
heb via via een andresje waar het reviseren rond de 700 a 800 euro kost.

groetjes disco1992

Re: 3,5 efi RRC met automaatproblemen(viertraps automaat)

Geplaatst: ma 02 mei 2011, 12:41
door Arno
Je kan inderdaad beginnen om het Brein te laten reinigen, meestal zijn dan de schakelproblemen wel verholpen, Maar mag ik je deze tip geven de revisie kosten op zichzelf vallen wel mee als je dat vergelijkt met het kopen van een 2de hands bak. Je moet tenslotte toch de BakWissel doen !!!
Bij een 2dehandsbak raad ik je aan toch altijd het Brien/filter te reinigen. Dus met een extra automaten bak zit je snel bij de 500 euro, en een volledige revisie van 700 euro van je eigen automaat weet je ook wat je er weer onder terughangt. De echte kosten zitten in het Garagegeld met de bakwissel.

Groet Arno

Re: 3,5 efi RRC met automaatproblemen(viertraps automaat)

Geplaatst: ma 02 mei 2011, 21:51
door Peter Gr
Ik ga beginnen met reinigen van het filter. (hoeft het filter niet vervangen te worden)
Als de range wat langer rijdt dan zijn de schakelproblemen weg.

Peter Gr

Re: 3,5 efi RRC met automaatproblemen(viertraps automaat)

Geplaatst: di 03 mei 2011, 02:59
door BEN110
reinigen is goed te doen maar vernieuwen is de verstandige keuze ik denk het kleppen blok reinigen de oplossing is van dit probleem
maar vergeet niet dat de vervuiling eigenlijk je koppelingsplaaten zijn en dat revisie vroeger of later nodig zal zijn

Re: 3,5 efi RRC met automaatproblemen(viertraps automaat)

Geplaatst: di 03 mei 2011, 09:20
door bram-rrc
nee, moet je gewoon vervangen

Re: 3,5 efi RRC met automaatproblemen(viertraps automaat)

Geplaatst: di 03 mei 2011, 15:48
door Peter Gr
waar zit het kleppen blok BEN110?
Hoe kan ik deze reinigen?

Peter Gr

Re: 3,5 efi RRC met automaatproblemen(viertraps automaat)

Geplaatst: di 03 mei 2011, 23:42
door tijdrovers
het kleppenblok zit achter het olie filter.

ik heb afgelopen winter de kering moeten vervangen die om de koppelomvormer zit.
na een week de auto te hebben gebruikt wou de bak, als je bak nog koud was, niet schakelen, na een kilometer rijden deed de bak het weer
ik had er toen nieuwe olie met een nieuw filter in zitten.
het kleppenblok zou vuil zijn.
toen heb ik als laatste redmiddel. omdat ik eigenlijk geen zin had weer de bak eronderuit te halen, heb ik de selector in z'n 2 gezet en gewoon een paar kilometer gereden daarna een paar kilometer in z'n 3
en heb deed het weer naar behoren!
heb er geen last meer van gehad.

groet Henri

Re: 3,5 efi RRC met automaatproblemen(viertraps automaat)

Geplaatst: wo 04 mei 2011, 01:36
door Peter Gr
Bedankt tijdrovers voor de tips.
Ik ga de olie en het filter vervangen en kleppenblok reinigen.
En dan maar hopen dat het goed is.
( is de olie hetzelfde als van het stuurhuis, die rode olie )

Peter Gr

Re: 3,5 efi RRC met automaatproblemen(viertraps automaat)

Geplaatst: vr 06 mei 2011, 00:02
door GeraRRCd
Ja, ATF Dexron III olie, wordt gebruikt in stuurhuis en automaat.
Check even in je werkplaatshandboek dan weet je dat je de juiste olien gebruikt.
succes & groet,

Gerard

range%20liggend.jpg --> mod_embed_images_loadimage('955c07198f36416d1e64f62027b076a6', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fdl.dropbox.com%2Fu%2F19667019%2Frange%2520liggend.jpg', 'http://dl.dropbox.com/u/19667019/range%20liggend.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fdl.dropbox.com%2Fu%2F19667019%2Frange%2520liggend.jpg', '', 13985054, 600, 600, 'Loading image ...', false);

Re: 3,5 efi RRC met automaatproblemen(viertraps automaat)

Geplaatst: vr 06 mei 2011, 00:48
door Peter Gr
GeraRRCd bedankt voor de info over de olie voor de automaat.

Peter Gr.