Pagina 1 van 1

Geplaatst: zo 24 apr 2011, 01:06

door Bart van Dessel
Vandaag gehoopt onze family-Range Rover klaar te hebben, wat we eraan gedaan hebben is vrij uniek, complete restauratie, van 4 auto's 1 mooie gemaakt, teveel om op te noemen. In ieder geval, wat we nog moesten doen is o.a. kachelunit monteren en aansluiten en diverse interieur delen monteren zoals nieuwe hemel, deurpanelen, vloerbedekking. Maar toen we eindelijk klaar waren bleef de kachelmotor alleen maar in de hoogste stand blazen, draadjes op de schuifschakelaars verwisselen hielp niets, zelfs als deze draden eraf waren bleef de kachelmotor op volle toeren draaien, de zekering van de binnenverlichting was doorgebrand, maar op contact-aan bleef toch de binnenverlichting aan. Ik heb de kabelboom visueel bekeken maar kan niets vinden. Ergens maakt ie sluiting of zit er wat verkeerd aangesloten. Ik heb lang gezocht maar tot nu toe niets gevonden. Het is een '86 met oud type 2 standen blazer. Gelukkig was de barbeque lekker en gezellig, morgenvroeg merken we wel de uitwerking van Bavaria....maar dit probleem krijg ik niet uit m'n kop. En het zat al tegen met een slingerende poulie op m'n Disco tdi....

Gr, Bart



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25/04/2011 20:36 door Bart van Dessel.

Re: Geplaatst: zo 24 apr 2011, 04:01

door Rickske
kop op bart, de mijne mankeerd ook t een en ander aan, maar met wat kleine probleempjes kan je alsnog lekker rijden. Natuurlijk wel zaak electra even uit te zoeken. Kapotte zekering maar toch spanning over de lampjes is niet goed. Had je de kabelboom ook uit een andere wagen verhuisd?

Re: Geplaatst: zo 24 apr 2011, 10:10

door roony
Ach Bart,

ik herken het probleem even logisch nadenken en afstand nemen en je hebt het zo gevonden.

Succes,

Roony

Re: Geplaatst: zo 24 apr 2011, 10:48

door Lucas van Lierop
Balen Bart, maar het is mooi weer en je bent er bijna. Ik heb momenteel nog steeds stapels onderdelen...

Heel veel succes!
Groet Lucas

Re: Geplaatst: zo 24 apr 2011, 11:06

door Matt
Helaas ken ik het gevoel....

Gister werd het tijd om de distributie riem te vervangen van mijn 200tdi.
Ga ik beginnen blijkt mijn radiator lek te zijn en echt wel op, dus nu opzoek naar een andere.
Ga ik verder met kijken is mijn diesel tank ook lek............(is nog wel dicht te krijgen).

Aanhouder wint zullen we maar zeggen.
Vandaag maar even die distributie afmaken en dan zie ik wel weer verder.

succes.

Gr Matt

Re: Geplaatst: zo 24 apr 2011, 12:23

door Bart van Dessel
Hier een hele rits foto's van het begin en verloop van de restauratie/ombouw: [www.mijnalbum.nl] En zo stond de RRC er gisteren bij, in principe klaar voor apk, verder nog wat kleinenafwerkingsdetails. Lijst van werkzaamheden is héél erg lang.
[www.mijnalbum.nl] Nu dus dit electrisch probleem waar we nog niet mee klaar zijn........deze week en volgende week hebben we vakantie, m'n zoontjes van 5 en 7 verheugen zich al weken om met de nieuwe rangerover op vakantie te gaan. M'n vriendin heeft niks met auto's, ze is dolblij als ie klaar is, krijgt zij wat meer aandacht.

Re: Geplaatst: zo 24 apr 2011, 13:01

door disco1992
hey bart,

kop op zeg!
je hebt al zo veel ervaring en komt ook hier weer wel aan uit.

hoe je het morgen ziet na de bavaria weet ik wel :
Foto-8TGWXPYG.jpg --> mod_embed_images_loadimage('1f16e55ed14111b0673fc235f7a0dd8b', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-8TGWXPYG.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-8TGWXPYG.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-8TGWXPYG.jpg', '', 13936357, 600, 600, 'Loading image ...', false);

geniet nou maar eens van het weer en ga lekker rondjes rijden met je zoontjes in het weiland .

gewoon volhouden bart de aanhouder wint !!

sterkte disco1992

Re: Geplaatst: zo 24 apr 2011, 13:24

door Lucas van Lierop
Dat van die vriendin klinkt bekend Bart. Wij hebben nu heel 2011 geen auto trouwens... Da's echt wennen :-(

Maareh zoals Wouter zegt zet 'm op.

Groet
Lucas

Re: Geplaatst: zo 24 apr 2011, 15:00

door paul be
mijn defender stond ook weer twee weken stil, lastig hoor zonder auto zitten. wachten op onderdelen en dan nog tijd krijgen. Alles vanaf de CV-joint was kompleet vastgeroest en af moeten slijpen etc.

gisteren stond het er eindelijk weer nieuw op en heb een flink stuk gereden, genot dus weer en daar doen we het voor

defender 110 300TDi

Re: Geplaatst: zo 24 apr 2011, 15:30

door Benno
Slechte massa ????

Re: Geplaatst: zo 24 apr 2011, 15:34

door Bart van Dessel
Ik heb (leuke) auto's zat dus dat is geen probleem maar een auto waar je al zo lang aan gewerkt hebt en dan zo'n electr. probleem dat je niet kunt vinden is niet leuk. Ik denk dat de kachel er weer uit moet, die kachel hebben we er pas ingezet dus het kan zijn dat het probleem daar ergens zit. Gelukkig kan ik met m'n zoontje van 7 nog lekker ravotten:

Re: Geplaatst: zo 24 apr 2011, 15:35

door Bart van Dessel
slechte massa is goed mogelijk, deze week gaan we op zoek naar het probleem.

gr, Bart

Re: Geplaatst: zo 24 apr 2011, 16:09

door disco1992
helemaal geweldig bart !

hier duurt het nog wel aantal jaartjes voordat ik met zoonlief kan gaan sleutelen / rondjes rijden.

als ik al zoontjes kan maken

disco1992

Re: Geplaatst: zo 24 apr 2011, 16:21

door Stellingwerf-ninety
Whahaha mooi filmpje!! En dan vooral die opmerking op 0:51! Geweldig!

STELLINGWERF90-SMALL.JPG --> mod_embed_images_loadimage('f92dcd55eb72748d5e540808b8f210f5', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fpublic.bay.livefilestore.com%2Fy1pRm0jqu6yy76Uw1dNsWWh-boJFpKJw9S9YOaFWjiiIe6yInHK1fho7HvVnJngRyt3fs4-TqhplwmaYvYn_rYx6Q%2FSTELLINGWERF90-SMALL.JPG%3Fpsid%3D1', 'http://public.bay.livefilestore.com/y1pRm0jqu6yy76Uw1dNsWWh-boJFpKJw9S9YOaFWjiiIe6yInHK1fho7HvVnJngRyt3fs4-TqhplwmaYvYn_rYx6Q/STELLINGWERF90-SMALL.JPG?psid=1', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fpublic.bay.livefilestore.com%2Fy1pRm0jqu6yy76Uw1dNsWWh-boJFpKJw9S9YOaFWjiiIe6yInHK1fho7HvVnJngRyt3fs4-TqhplwmaYvYn_rYx6Q%2FSTELLINGWERF90-SMALL.JPG%3Fpsid%3D1', '', 13936822, 600, 600, 'Loading image ...', false);

Re: Geplaatst: zo 24 apr 2011, 16:55

door Bart van Dessel
Ik hoop niet dat ze zo gek worden als papa, mijn vader heeft heel wat grijze haren van mij gekregen vroeger. Kan ik een boek over schrijven, is wel "in" tegenwoordig, een boek over jezelf schrijven.

Re: Geplaatst: zo 24 apr 2011, 17:03

door Bart van Dessel
Ik heb net nog even op m'n gemak gekeken. Heb er even een andere kachel langs gezet maar die doet het wel gewoon goed op stand 0,1 en 2. Vreemd bijverschijnsel: ook zonder dat ie op contact staat werkt de kachel, als ik de zekering van binnenverlichting eruit haal dan stopt ook de kachel. Ik denk dat er ergens een plusje van de binnenverlichting tegen een plusje van de kachel aanzit, ik kan 'm echter nergens vinden. Helaas is de spanningsregelaar kaduuk van de kachel die er nu inzit dus hij zal er toch uit moeten, of ik moet er eentje van een andere kachel uitwendig installeren.

Zoeken zoeken zoeken

Re: Geplaatst: zo 24 apr 2011, 17:06

door Frans Bonnes
Kan het niet zijn dat de binnenverlichting massa maakt via de plus van de kachel, of anderom.

fb

Re: Geplaatst: zo 24 apr 2011, 19:34

door LaRobbie
ik heb begrepen dat jullie in nl de komende maanden nog warm weer hebben dus je hebt nog alle tijd.... poco poco swa

Ik heb precies hetzelfde probleem

Geplaatst: zo 24 apr 2011, 21:18
door Jeroenmini
Hallo Bart,

Na de ombouw van mijn 86 range had ik precies hetzelfde probleem.
Het geval met de kachel ben ik ook nog niet uit, via het electrische schema kom ik er ook niet uit. laat eens horen als je hier wel uit bent ;-)

De zekering van de binnenverlichting knalde er bij mij ook door.
Na wat zoekwerk was een deel van de bekabeling naar de binnen verlichting weg gesmolten. na een avondje solderen deed alles het weer.
Nu net een week geleden weer hetzelfde probleem.

Achter de zekering van de binnen verlichting zitten ook de claxon en de radio. en nog wat...(weet het niet precies uit mijn hoofd)
Je kan gaan uitsluiten door de stekkers van je stuurschakelaars los te maken, ook de stekker naar de kabelboom naar achteren kun je los maken.
Volgens mij gaat het om een paars oranje draad....
Ik zal het nog ff na kijken

Re: Ik heb precies hetzelfde probleem

Geplaatst: zo 24 apr 2011, 22:20
door Bart van Dessel
Dat is wel typisch, hetzelfde probleem.... ik ben er achter gekomen dat de kachelweerstand kapot is, ik ga een nieuwe monteren en de voeding voor de kachel ga ik van een andere zekering afhalen. De "probleemdraden" zijn wit/oranje bij mij. Ik zal de radio en claxon 's controleren, draadjes van de radio liggen nog allemaal los.

gr, Bart

Re: Geplaatst: zo 24 apr 2011, 23:19

door Theo
Heb je foto albun bekeken en zag dat het chassis verduurzaamd is hoe heb je het chassisnummer leesbaar kunnen houden.

Groeten Theo

Re: Ik heb precies hetzelfde probleem

Geplaatst: zo 24 apr 2011, 23:23
door Jeroenmini
Ik ga het ff checken..
Het rare bij mij is dat de kachel voor de ombouw prima werkte.
maar nu alleen hoogste stand.
Heb je een schema?

Gr

Jeroen

schema

Geplaatst: ma 25 apr 2011, 00:09
door Jeroenmini
Volgens het schema is het zekering 11
Die stuurt aan:
interior lights
under bonnet illumination
clock
Headlamp flash
Horns


Er gaat een constante plus (wit) naar de zekering kast.
En vanaf de zekering kast (paars wit) naar de hierboven genoemde verbruikers.

Re: Geplaatst: ma 25 apr 2011, 00:49

door Bart van Dessel
Theo Schreef:
-------------------------------------------------------
> Heb je foto albun bekeken en zag dat het chassis
> verduurzaamd is hoe heb je het chassisnummer
> leesbaar kunnen houden.
>
> Groeten Theo

De verzinkerij heeft daar een speciale hittebestendige pasta overheen gesmeerd, na verzinken kon ik dat er gewoon vanaf krassen en is het nummer weer gewoon leesbaar. Nummer is trouwens een herinslag van RDW dat ik heel oppervlakkig in staat,

gr, Bart

Re: Geplaatst: ma 25 apr 2011, 11:21

door Theo
Je hebt 2 foto's van het het nummer op mijnalbun staan is de 1st het orginele en staat op de 2de foto het nummer na herinslag.

Heb het idee om mijn eigen chassis ook te laten verzinken vandaar de vragen.

Theo

Re: Geplaatst: ma 25 apr 2011, 11:29

door Bart van Dessel
Die foto's zijn op hetzelfde moment gemaakt, dus ze zijn van ná het galvaniseren. Ik had m'n camera wat anders ingesteld omdat ik zo dichtbij moest "knippen". Zo'n chassis verzinken daar gaat een hele operatie omheen, veel werk.

Gr, Bart

Theo Schreef:
-------------------------------------------------------
> Je hebt 2 foto's van het het nummer op mijnalbun
> staan is de 1st het orginele en staat op de 2de
> foto het nummer na herinslag.
>
> Heb het idee om mijn eigen chassis ook te laten
> verzinken vandaar de vragen.
>
> Theo

Re: Geplaatst: ma 25 apr 2011, 14:54

door Theo
Gaat om een redelijk tot goed chassis van 31 jaar welke ik wil gaan verduurzamen.

wat voor bewerkingen moet ik aan denken voor dat het verzinkt kan worden.

mijn chassisnummer is op 3 cijfers na goed te lezen de laatste 3 zijn minder goed zichtbaar hier moet iets aan gedaan worden men heeft dit de laatste keer vermeld op APK formulier wordt herinslag.

is het raadzaam dit voor het verzinken te doen.

Groeten Theo

Re: Geplaatst: ma 25 apr 2011, 16:14

door Bart van Dessel
De officieële manier voor herinslag is via de RDW, ben dan wel héél zeker dat je auto 100% origineel is, er zijn erg veel gevallen bekend van inname kentekenbewijs omdat de auto niet meer "klopt". En dan heb je alleen nog maar een hoopje ijzer. Er zijn nog andere manieren van herinslag maar die kun je maar beter niet bespreken hier. Dat je het chassis gaat verzinken daar zou ik geen melding van maken, beter niks teveel zeggen.

Re: Geplaatst: ma 25 apr 2011, 22:42

door Bart van Dessel
Vandaag alle moed bijeen geraapt en in de RR gedoken, er waren nogal wat draadjes en stekkertjes onder het stuur erbij gezet, alle oude troep eruit gehaald en alles weer opnieuw aangesloten, ik heb er wat klokjes bijgezet, een verwarmde voorruit en een electrisch schuifdak, alles via het originele schema aangesloten, de kachel van een nieuwe weerstand voorzien. En voila!! het is weer in orde, ik ben weer heppie! Iedereen dank voor de emotionele steun

Gr, Bart

Re: Geplaatst: ma 25 apr 2011, 22:55

door Martijn ten Broeke


Foto's Amsterdam-Dakar


Groeten Martijn & Heleen & Pieter & Isabelle
Geen Land Rover meer.......

Foto-SUXGAD6L.jpg --> mod_embed_images_loadimage('db8dd91c8e89757ad78948f4b947a68c', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-SUXGAD6L.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-SUXGAD6L.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-SUXGAD6L.jpg', '', 13941515, 600, 600, 'Loading image ...', false);

Re: Geplaatst: ma 25 apr 2011, 23:17

door Exfietser
QuoteTheo is het raadzaam dit voor het verzinken te doen.
Ja. Identiteits onderzoek en loodjes aan je chassis laten hangen enz.


Verder ga ik er dit opsmeren:

Klik

Arnold.

Re: Geplaatst: di 26 apr 2011, 00:41

door Lucas van Lierop
Heel goed en nu op reis!

Groet Lucas