Pagina 1 van 1
brandstof tank range rover classic vs discovery
Geplaatst: di 19 apr 2011, 18:28
door cris74
goedemiddag,
tijdens het kaal maken van het chassis van mijn range rover classic moest ook de brandstof tank er uit, deze blijkt tot mijn verbazing lek te zijn aan de achterkant (nooit iets van gemerkt). Aangezien het chassis van de donor discovery er nog naast staat zou ik de kunstoftank van de disco willen gebruiken. Deze komt wel iets hoger in het chassis te liggen is hier iemand die dit al eens geprobeerd heeft en zoja wat waren de problemen die men tegen komt.
mvg
cris
P.s. ik ben ook nog opzoek naar en adres voor die plastik brandstof leidingen iemand een idee??
Re: brandstof tank range rover classic vs discovery
Geplaatst: di 19 apr 2011, 18:34
door Bart van Dessel
Ik heb al een paar keer zo'n kunststof tank geplaatst, is niet zo moeilijk, in feite de ophanging van de tank van het Disco chassis kopieëren op het RRC chassis, ik ben er gewoon aan begonnen zonder hulp, je ogen de kost geven. Die flexibele rubber brandstof leidingen koop je bij iedere automaterialenzaak. De originele harde zou ik niet nieuw kopen maar van een sloper af halen, ik heb er nog wel liggen.
Gr, Bart
Re: brandstof tank range rover classic vs discovery
Geplaatst: di 19 apr 2011, 18:52
door cris74
Hoi Bart,
Was de hoogte van de kunstoftank geen probleem of heb je dit gedaan in combinatie met een body lift?
en welke brandstofleidingen heb je gebruikt, die van mijn de disco zijn in iedergeval nu niet meer brukbaar.
mvg
Cris
Re: brandstof tank range rover classic vs discovery
Geplaatst: di 19 apr 2011, 19:03
door Bart van Dessel
Met de hoogte had ik geen problemen, hij past onder een standaard vloer van iedere RRC, mits je dezelfde ophangpunten voor tank gebruikt. Je zou ipv de originele leidingen rubberen brandstofslangen kunnen gebruiken, die zijn ook beter dan de originele harde plastieken, sluiten beter af bij de koppelingen. Ik heb dus zeker geen body lift gebruikt, ben ik ook geen voorstander van.
Gr, Bart
Re: brandstof tank range rover classic vs discovery
Geplaatst: di 19 apr 2011, 19:13
door cris74
Ok Bart bedankt ik begin er donderdag aan daarna kan het chassis naar de verzinker
mvg
Cris
Re: brandstof tank range rover classic vs discovery
Geplaatst: di 19 apr 2011, 19:24
door Bart van Dessel
Als je 'm toch laat verzinken dan zou ik het zeker doen ja, denk je ook aan stabilisatorsteuntjes op het chassis? Ik weet niet welke assen je gaat monteren maar met assen en stabilisatorstangen van een 300 tdi Disco rijdt je auto véél beter!
Re: brandstof tank range rover classic vs discovery
Geplaatst: di 19 apr 2011, 20:40
door cris74
Die heb ik al klaar liggen want ook de assen en stabilisators van de discovery gaan onder de RRC. Ik weet enkel niet hoe ze hier op gaan reageren bij het RDW als ik de auto aanbied om te herkeuren naar diesel. Overigens wat is verstandig om te doen met de remmen?? Het gehele Discovery systeem gebruiken van rempomp tot remmen (dit heeft mijn voorkeur) of het RR idee met de dubbele remslangen vanvoren?
Er staat mij iets van bij dat jij iets gepost hebt over de trailing arms van de disco dat deze niet in de bussen passen van het chassis van de RR. Hoe heb je dit nog opgelost??
mvg
Cris
Re: brandstof tank range rover classic vs discovery
Geplaatst: wo 20 apr 2011, 02:28
door Bart van Dessel
Ik zou bij de keuring geen stabilisatorstangen monteren, dan ziet het er wat klassieker uit. Is het trouwens wel verstandig om met een gegalvaniseerd chassis naar de RDW te gaan voor omkeuring? Zorg in ieder geval dat je van te voren het chassisnummer goed afdekt met een speciale pasta zodat het stukje waar het nummer zit niet verzinkt wordt. Ik heb altijd eerst het blok erin gehangen, omkeuren en dan met het grote werk starten. De hockey sticks heb ik met een grote bandschuur machine op maat gemaakt zodat het ouder type rubber bussen in het chassis passen. Ging bij mij perfect en de auto rijdt inmiddels.
Gr, Bart
Re: brandstof tank range rover classic vs discovery
Geplaatst: wo 20 apr 2011, 21:53
door oudijzer
Hi Cris ik heb aan mijn oude chassis de steunen gelast alles gemonteerd met stangen, 300 tdi ingebouwd koets opnieuw gespoten en zo naar de RDW, met complimenten van betreft de inbouw en aanpassingen, waar ze minder blij mee waren dat de 1 remklauw bleef hangen en de schijven wat aan de dunnen kant waren en het remcontrole lampje op mijn dashboord niet werkte oja en een stuur kogel, ik kon dus nog een keer terug was me er ook niet van bewust dat dit allemaal moets werken voor een ombouw van Benzine naar diesel waar voor ik een afspraak had gemaakt, mijn ervaring is nu,, zorg dat alles goed werkt zo als het bij de apk ook behoort te werken en je zult van de RDW geen probleem ondervinden. succes met je project
Re: brandstof tank range rover classic vs discovery
Geplaatst: wo 20 apr 2011, 22:24
door cris74
Ha bedankt zijn bruikbare tips ik hoop er maar het beste van en doe het nu allemaal goed en probeer met een afgewerkte auto bij het RDW te komen. daarne zien we weer wel de RRC is in iedergeval een nederlander dus daar bekend.
mvg
Cris
Re: brandstof tank range rover classic vs discovery
Geplaatst: wo 20 apr 2011, 23:49
door Bart van Dessel
Oh geen invoerkeuring, dat scheelt. succes,
gr, bart
Re: brandstof tank range rover classic vs discovery
Geplaatst: do 21 apr 2011, 01:03
door Frank 110V8
Over de hokeysticks,
Als je de sticks gebruikt die bij het chassis horen en hier de bussen bi de assen inzet de ij de assen hoeren past alles zonder shuren in elkaar.
Groet Frank
Re: brandstof tank range rover classic vs discovery
Geplaatst: vr 22 apr 2011, 03:01
door cris74
Hoi Frank,
vanaag weer bezig geweest en tot de conclusie gekomen dat dit het makkelijkst is om te doen, ben nog een moment aan het meten geweest om de rubbers van de discovery te laten passen in het RRC chassis maar dit komt niet goed.
Vandaag wel het chassis aangepast op de kunstof brandstof tank van de disco, tevens veel werk gehad om de achterste dwarsbalk op te lappen maar het is gelukt.
mvg
Cris
Re: brandstof tank range rover classic vs discovery
Geplaatst: vr 22 apr 2011, 09:48
door Bart van Dessel
Aan de rubbers moet je niet snijden, in mijn ogen heb je 2 mogelijkheden, hockeysticks aanpassen voor ouder type rubbers (kleiner) of je doet vulringen vóór tussen hockeysticks aansluiting met het as huis. Ik heb voor het eerste gekozen om alles toch wat ruimte en beweging te kunnen geven die het nodig heeft.
gr, Bart