Pagina 1 van 1

motor afgeschreven van m'n Disco 300 tdi? buikpijn!

Geplaatst: di 19 apr 2011, 11:12
door Bart van Dessel
Een jaartje geleden is m'n Discootje 300 tdi prikker-beroemd geworden door de duik in het kanaaltje hier aan 't eind van de straat, heb tot nu toe perfect gereden met het beestje en staat nu op een bejaardenhuis km-stand van 508.000. Omdat een lagertje van de spanrol en van de grote looprol slecht zijn heb ik gisteravond de distributiedeksel verwijderd, daarvoor moest de krukas poulie los, alles ging mooi los en binnen een half uur had ik het deksel eraf. Nu kwam de grote schok! De distributieriem die een jaartje geleden vervangen is blijkt een flink stuk te zijn afgesleten omdat ie naar buiten wil lopen, er blijkt dat er op het onderste tandwiel geen opstaand randje zit, alleen op de spanrol. En de spiebaan van de krukas poelie is flink uitgeslagen, ook de ruimte waar het half-maantje in zit op de krukas is uit gesleten. Ik heb dit bij een 300 tdi nog nooit meegemaakt. Het blok loopt verder perfect en denk eraan om alles toch weer te herstellen, distributie is niet zo'n probleem, met een nieuw tandwiel met randje en een nieuwe distributieset moet het weer in orde zijn. Ik zit alleen met de poelie, hoe moet ik die weer veilig vastzetten? Doorboren en een bout plaatsen? Dit is een bekend probleem bij VAG motoren en die hebben daar speciale setjes voor. Heeft er iemand zo'n zelfde probleem gehad? Ik heb toen een nieuw halve maantje gemonteerd van Paddock, probleem?? Dadelijk komen wat foto's.

Gr, Bart

Re: motor afgeschreven van m'n Disco 300 tdi? buikpijn!

Geplaatst: di 19 apr 2011, 11:49
door Lucas van Lierop
Robert de Rooij had laatst ook zo'n ingeslagen spiebaan in zijn krukas poelie en die was volgens mij niet eens zo oud. Ik hoop dat ie zelf nog even reageert dan kan ie er meer over zeggen.

Groet
Lucas

Re: motor afgeschreven van m'n Disco 300 tdi? buikpijn!

Geplaatst: di 19 apr 2011, 12:04
door Wiel
Wat betreft het lopen van de distributieriem komt helaas vaker voor bij een 300TDi en hebben wij ook gehad, met gevolg dat de riem zo smal werd dat ie brak Bepaalde types(vroegere) 300TDI hebben daar last van, e.e.a. is op de engelse forums te vinden. Om dit tegen te gaan hebben wij de volgende modificatie kit gekocht : STC4095K. Deze bestond uit een heel ander distributiehuis en een ander distributietandwiel op de krukas. Deze had namelijk opstaande randen om het lopen van de riem te voorkomen. Ook bij Landrover is dit probleem bekend en heeft daarom deze modificatie kits verzonnen en op een van de Rave cd's staat ook e.e.a. uitgelegd. Tot nu toe geen problemen meer gehad, toch checken we de riem regelmatig met een kleine camera via de ontluchting.

Gr, Wiel



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19/04/2011 10:05 door Wiel.

Re: motor afgeschreven van m'n Disco 300 tdi? buikpijn!

Geplaatst: di 19 apr 2011, 12:13
door Wiel
Op de engelse forums is best het e.e.a. te vinden, hier een korte beschrijving van een forum:

All early 300Tdi engines suffer from a problem with cambelt (timing belt) failure. This is due to some sort of misalignment in the pulleys and it can be corrected by one of two modification kits which were produced by Land Rover in 1997/98 – which kit you need depends on the vehicle age.

Full details for fitting the kits can be found in a Land Rover Technical Bulletin, number 0008, dated 25 March 1998. If attempting to fit a kit yourself you should read this bulletin first as it contains important fitting information particularly for the option 2 kit which requires some modification to the timing case behind one of the new pulleys. The bulletin is available from RAVE CD’s or via the GTR online technical resource at www.landrovertechinfo.com which is a subcription service.

The general rule of thumb is that any engine up to some time in 1997 may suffer the problem, and that early engines (1994, 95, and 96) will require the “big kit” (option 1), while later affected engines (late 1996 and 1997) will require the “little kit” (option 2).

All VIN numbers referred to in this post are the last eight digits of the full 17 digit vehicle VIN number, e.g. for SALLDHMF7MA123456 the number you will require is MA123456. VIN details can be found on the VIN plate of the vehicle, usually on a plate inside the windscreen, and stamped into the chassis near the steering box.

The cut off point for affected vehicles is:

Discovery – WA748935
Defender – VA129096
RR Classic – MA664120 (after this the 300Tdi Range Rover was discontinued)

After that point the modification was factory fitted to all vehicles and later 300Tdis do not have cambelt problems. The 300Tdi engines remained in production until late 2006 for some export markets with no sign of any cambelt issues.

Parts Information

Kit No 1 is “STC4095K Timing belt repair kit - Option 1” and contains a replacement timing cover, timing belt, crankshaft gear, tensioner, idler, injector pump bracket, side cover, gaskets, dowels and fasteners.

Kit No 2 is “STC4096K Timing belt repair kit - Option 2” and contains just the timing belt, crankshaft gear, tensioner, idler, gaskets and fasteners.


STC4095K – Kit No 1 – is fitted to vehicles in the following VIN ranges:

Discovery: MA081991 (start of 300Tdi production) to TA200000
MA500000 to VA542370
TA700000 to VA711273

Defender: MA939976 (start of 300Tdi production) to VA101256

RR Classic: MA647645 to MA664120

STC4096K – Kit No 2 – is fitted to vehicles in the following VIN ranges:

Discovery VA542371 to VA 558898
VA711274 to WA748935

Defender VA101257 to VA129096

RR Classic Not applicable – RR Classic was out of production by this time

According to the bulletin, when fitting Option 2, an ERR7143 Seal Crankshaft Front should be fitted to vehicles in the following VIN ranges:

Discovery VA548520 to VA558898
VA716697 to WA748935

Defender VA107351 to VA129096

RR Classic Not applicable – RRC out of production

The last information I had suggested that Land Rover no longer supplied the kits as a Genuine Part but I know that as at early 2007, they were still available from Bearmach in the UK under the same part numbers. They may also be available from some other suppliers. I can also say from just having looked at one today that the Bearmach kit comes with a cast crankshaft pulley which is a better and stronger arrangement than the pulley supplied by Land Rover in the original kits – the original type had the lip spot-welded onto the front of the pulley which was prone to failure on occasions.

Checking a vehicle

You can tell whether a vehicle has been modified by checking the crankshaft pulley. If the crank pulley is plain (no lip to retain the belt on the front or rear of the pulley) then it is original and needs modification. If the crank pulley has a lip on it, then some sort of modification has already been done. Likewise, on an unmodified vehicle the idler pulley will have a lip on each side, this is replaced by a plain idler pulley in the kits.

Vehicles with the modification fitted under warranty by Land Rover should have a dab of yellow paint on the timing case at least 2cm square, just under and to the right of where the aircon compressor is (or would be) fitted.

You can check a vehicle for belt wear using a bit of wire, a thin brazing rod is ideal, or any stiff thin wire, an old wire coat hanger is another option. Bend a hook into the end about 0.5 cm long, and with the engine switched off (!) poke the wire up through the drain hole in the bottom of the timing case. Shove it up as far as you can, have a good scratch around and pull it out, and do this a couple more times. If the hook has a black sooty looking fluff on the end, you have belt alignment problems. If there is a tiny bit, it is probably not too urgent – you will get a double handful of the stuff out before the belt goes ping. If you are pulling loads of it out, get it looked at asap!

Belt failure is not a catastrophic problem as it normally only bends pushrods and snaps 1 or 2 rockers but it usually happens at the most inconvenient moment. Prevention is better than cure – check it and fix it!

Don’t forget the service life of the belt is 5 years regardless of mileage, so change it according to the schedule, it will perish and eventually snap. Some people suggest that the belt is an inherent weakness; if serviced properly, there is nothing wrong with it and in fact it is a lot better than some of the “miracle cures” that are advertised to end all your belt bother.

Re: motor afgeschreven van m'n Disco 300 tdi? buikpijn!

Geplaatst: di 19 apr 2011, 13:09
door Bart van Dessel
Wiel, bedankt voor je uitleg. De STC4096K heb ik op voorraad, vorig jaar heb ik de distributie vervangen en gewoon een oud type geplaatst, dus krukastandwiel zonder randje, shame on me!! Zou het voldoende zijn om de 4096K te plaatsen? de 4095K moet ik apart bestellen en kost best een hoop geld, de 4096K ligt hier gewoon op de plank. Wat er allemaal in de set zit is me duidelijk, ik begrijp alleen niet waarom er een andere steun geplaatst moet worden voor de injectiepomp. Het viel me vanmorgen wel op dat de getande poulie van de injectiepomp iets verder naar binnen ligt t.o.v. het tandwiel van de nokkenas, zou het daar mee te maken hebben?? Ik verwacht dat plaatsing van de 4096K voldoende is. Zit alleen nog met het probleem van de spiebaan van de krukas poulie van de multiriem en de uitgeslagen krukas. Misschien dat een motorrevisie bedrijf me kan helpen, ik ben alleen niet van plan om het blok eruit te halen.

Foto-TJUG73GB.jpg --> mod_embed_images_loadimage('6d139a0744d546d1120747255069c16d', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-TJUG73GB.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-TJUG73GB.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-TJUG73GB.jpg', '', 13917431, 600, 600, 'Loading image ...', false);

Foto-XAZ37GIW.jpg --> mod_embed_images_loadimage('71ec0a05de0e855c3429a697d60f3dd4', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-XAZ37GIW.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-XAZ37GIW.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-XAZ37GIW.jpg', '', 13917431, 600, 600, 'Loading image ...', false);

Foto-J467CH3J.jpg --> mod_embed_images_loadimage('dd832d1d509343b74dbe0b2e1129e224', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-J467CH3J.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-J467CH3J.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-J467CH3J.jpg', '', 13917431, 600, 600, 'Loading image ...', false);

Foto-NYAZBSFJ.jpg --> mod_embed_images_loadimage('5748a1943f4753fde4b3040950fd9182', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-NYAZBSFJ.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-NYAZBSFJ.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-NYAZBSFJ.jpg', '', 13917431, 600, 600, 'Loading image ...', false);

Re: motor afgeschreven van m'n Disco 300 tdi? buikpijn!

Geplaatst: di 19 apr 2011, 13:42
door arthur verhalle
Bart,

Ik heb het nog erger gehad met de spiebanen (voorste spiebaan volledig weggeslagen, krukaseinde was conisch geworden) op mijn krukas en heb, teneinde raad, een nieuwe krukas gemonteerd. Dit kan met de motor op zijn plek, maar het lijkt me niet lekker werken......

Het komt helaas veel voor bij deze motoren. Het verwijderen van de poelie om het snaardeksel te kunnen lichten is echt de achilles-hiel van deze blokken. Dat zulke inventieve ingenieurs als bij LandRover en International nou niet in staat zijn een deelbaar dekseltje te bedenken....

Arthur

Re: motor afgeschreven van m'n Disco 300 tdi? buikpijn!

Geplaatst: di 19 apr 2011, 13:46
door Bart van Dessel
Arthur, is dat ook bij een 300 tdi gebeurt? Ik dacht dat dit probleem vooral bij een 200 tdi was. Ik ga nu informeren voor evt. m'n poulie op een andere manier vast te zetten. Is inderdaad niet normaal dat dit vaker voorkomt, maar de VW/Audi tdi motoren schijnen er ook wel eens last van te hebben.

Gr, Bart

Re: motor afgeschreven van m'n Disco 300 tdi? buikpijn!

Geplaatst: di 19 apr 2011, 14:03
door Bart van Dessel
Ik heb contact gehad met JPS in Weert, hij gaat het probleem met de krukas poulie voor me oplossen, [www.jpsmotorenrevisie.nl]

Groetjes, Bart

Re: motor afgeschreven van m'n Disco 300 tdi? buikpijn!

Geplaatst: di 19 apr 2011, 14:17
door Mud Machine
Het probleem met het vreten van de riem komt door verkeerde uitlijning (tandwielen tov elkaar). Met de conversiekit is dat opgelost.
Als je echter de riem te strak spant krijg je hetzelfde fenomeen. Het geheel "buigt' waardoor de riem er naar voren af wil lopen en gaat vreten. Dat opstaande randje houd dat niet tegen.

Re: motor afgeschreven van m'n Disco 300 tdi? buikpijn!

Geplaatst: di 19 apr 2011, 14:56
door Bart van Dessel
De uitgebreidere kit (STC4095K) herstelt die ook de slechte uitlijning? Omdat er een ander steuntje voor de injectiepomp bij zit. Ik heb nog een 300 tdi automaat blok staan van een '97 Disco, misschien zit daar een ander steuntje op. Ik ga daarvan in ieder geval het distributiedeksel gebruiken. Zal in ieder geval rekening houden dat de riem niet te strak komt te liggen, in de workshop manual zal wel een aantrekkoppel staan.

gr, bart

Re: motor afgeschreven van m'n Disco 300 tdi? buikpijn!

Geplaatst: di 19 apr 2011, 17:59
door arthur verhalle
yep, was een 300tdi in mijn 1998 defender 110............


Arthur

Re: motor afgeschreven van m'n Disco 300 tdi? buikpijn!

Geplaatst: di 19 apr 2011, 18:03
door arthur verhalle
snaar wordt gespannen op zo'n 25 tot 30 Nm, zo even uit mijn hoofd.

Voor die steun moet je even goed kijken, ik heb eventueel nog een 300tdi-blok staan (in een paar stukken) daar zit alles nog bij, behalve de turbo (opgeblazen) en ik vertrouw de brandstofpomp niet (meer).


Arthur

Re: motor afgeschreven van m'n Disco 300 tdi? buikpijn!

Geplaatst: di 19 apr 2011, 18:45
door Bart van Dessel
De riem wordt geadviseerd om die op een koppel van 15 Nm aan te draaien, is wel 25 Nm geweest maar heeft LR teruggebracht naar 15, heb wat gegoogled en dit koppel schijnt LR te adviseren. Doe je dat 300 tdi blok met defecten weg? Misschien heb ik interesse, mits leuk prijsje natuurlijk Mail me maar via privé bericht, of bart.dessel apestaartje wxs.nl

Gr, Bart

Re: motor afgeschreven van m'n Disco 300 tdi? buikpijn!

Geplaatst: di 19 apr 2011, 22:13
door Mud Machine
Aanhaalmoment voor het spannen van de riem is 11Nm.

Re: motor afgeschreven van m'n Disco 300 tdi? buikpijn!

Geplaatst: wo 20 apr 2011, 13:57
door Bart van Dessel
Disco vandaag afgeleverd bij JPS, er komen 2 inbusboutjes in de poelie, ben benieuwd, hij heeft het vaker gedaan en nooit fout gegaan.

bart

Re: motor afgeschreven van m'n Disco 300 tdi? buikpijn!

Geplaatst: wo 20 apr 2011, 16:02
door arthur verhalle
Ik hoop dat dat sterk genoeg is.....

Re: motor afgeschreven van m'n Disco 300 tdi? buikpijn!

Geplaatst: wo 20 apr 2011, 16:04
door Bart van Dessel
Schijnbaar sterker dan het originele half maantje in de spiebaan, we zullen zien, anders gaat d'r een andere krukas in. Zoek nog een hobby-blokje met kapotte turbo en matige inspuitpomp....

Re: motor afgeschreven van m'n Disco 300 tdi? buikpijn!

Geplaatst: wo 20 apr 2011, 22:59
door Arnoud
Bart,
Had jij soms ook al een tijdje last van een resonantie/brom bij een hoger toerental in elke versnelling? Bijv, in 5e versn tussen 90 en 110 km/h?
Let op mijn vraag: in elke versnelling bij hetzelfde hogere toerental (op gehoor vastgesteld, heb geen toerenteller)

Bij mij zijn de modificaties wel uitgevoerd bij het vervangen van de riem.

Groet,
Arnoud

Re: motor afgeschreven van m'n Disco 300 tdi? buikpijn!

Geplaatst: wo 20 apr 2011, 23:51
door Bart van Dessel
welke modificaties zijn bij jouw gedaan Arnoud? Ook steuntje van injectiepomp of alleen andere tandwiel en looprol?

gr, Bart

Re: motor afgeschreven van m'n Disco 300 tdi? buikpijn!

Geplaatst: do 21 apr 2011, 01:29
door Bart van Dessel
Dit berichtje moest hier staan:

welke modificaties zijn bij jouw gedaan Arnoud? Ook steuntje van injectiepomp of alleen andere tandwiel en looprol?

gr, Bart

Re: motor afgeschreven van m'n Disco 300 tdi? buikpijn!

Geplaatst: do 21 apr 2011, 09:53
door Arnoud
Alleen ander tandwiel en ander loopwiel.
Riem is bij autoleeftijd van 6 jaar en 12 jaar vervangen. bij Km-standen resp 75000 en 13000. Riemen zagen er bij vervangen nog perfekt uit.
De rol en tandwiel zijn bij de laatste vervangbeurt vervangen door nieuwe omdat de nieuwe looprol gewijzigd bleek. Toen, speciaal via de dealer het tandwiel moeten bestellen, wat daar naar verhouding veel kostte.
Sinds 3 maanden na vervanging is de resonantie/brom begonnen en ik kan het niet vinden waar het vandaan komt. Waterpomp en multiriemspanner heb ik vorige maand ook vervangen, maar het geluidje blijft.

Re: motor afgeschreven van m'n Disco 300 tdi? buikpijn!

Geplaatst: do 21 apr 2011, 11:02
door Bart van Dessel
Goedemorgen allen, Discovery is weer terug! Krukaspoulie is gefixt, hij heeft er 2 banen in geboort, langs de originele spiebaan waar ie mee gefixeerd wordt met het half maantje,daarna schroefdraad ingetapt zodat er inbus draadeindjes in gedraaid kunnen worden, de lengte van de inbusjes is 18 mm, er zitten er 2 in, in lengterichting van de krukas, dus ze moeten er gewoon van voor ingedraaid worden, langs de oude spiebaan. De achterkant van de poulie heeft hij een beetje afgedraaid omdat ie daar ook beschadigd was door het slingeren en er is een conus ingezet, hij sluit nu weer perfect op en staat weer thuis.:-) Werk ziet er echt netjes uit, hopelijk voor minimaal 100.000 km, ik wil toch de 6 ton volmaken.

Ben blij dat het gelukt is anders was het een andere krukas of ander blok.

Gr, Bart

Re: motor afgeschreven van m'n Disco 300 tdi? buikpijn!

Geplaatst: do 21 apr 2011, 14:27
door roony
Bart,

Heb je foto's?

Groet,

Roony

Re: motor afgeschreven van m'n Disco 300 tdi? buikpijn!

Geplaatst: do 21 apr 2011, 20:06
door laro
Hoi Bart,ik heb dit probleem ook bij mijn 200 tdi van 1990,dit komt doordat de brandstofpomp niet recht zit tegenover de andere distributiewielen,hou er maar eens een rechte strip tegenop dan zie je hoe scheef de brandstofpomp zit,ik weet ook nog niet hoe ik dit ga oplossen,een ander distributiehuis ?

Re: motor afgeschreven van m'n Disco 300 tdi? buikpijn!

Geplaatst: za 23 apr 2011, 23:55
door Bart van Dessel
Vandaag de Disco weer in elkaar gebouwd, nieuwe distributie incl. modificatie, nieuwe voorste krukas keerring, nieuwe distributiedeksel EN de gerepareerde krukaspoulie gemonteerd. Maar m'n droom viel na het starten in 1000 stukjes......flinke slinger in de poulie dus niet goed. De bout hebben we op het juiste koppel aangedraaid (80 nm + 90 graden). De laatste poging is het bestellen van een nieuwe poulie, die weer pas laten maken voor m'n ge-improviseerde borging en dan maar kijken of ie netjes zonder slinger z'n rondjes doet. Is het zo dat de poulie van een zachter materiaal is gemaakt dan de krukas? In dat geval heb ik nog enige hoop anders wordt het een andere krukas.

Gr, Bart

Re: motor afgeschreven van m'n Disco 300 tdi? buikpijn!

Geplaatst: zo 24 apr 2011, 00:52
door BEN110
slingert de bout ook of staat die wel stil

Re: motor afgeschreven van m'n Disco 300 tdi? buikpijn!

Geplaatst: zo 24 apr 2011, 01:07
door Bart van Dessel
Bout staat gelukkig stil anders was het écht foute boel.

Re: motor afgeschreven van m'n Disco 300 tdi? buikpijn!

Geplaatst: do 29 sep 2011, 10:56
door jean pierre
Goeie morgen bart en alle anderen ik was benieuwd hoe het nu met je Disco is na montage van een nieuwe poelie want je verhaal stopt na die slingerende poelie ik dacht dat het allemaal opgelost was of heb ik toch iets niet goed gedaan ik hoor het graag vrgr jean pierre scheffers

Re: motor afgeschreven van m'n Disco 300 tdi? buikpijn!

Geplaatst: do 29 sep 2011, 13:26
door Bart van Dessel
Hoi Jean Pierre, goed dat je dit even aan het licht brengt, het is uiteindelijk allemaal goed gekomen, mijn verslag:

Discovery is nog steeds perfect rijdend (511.000 km) Krukaspoulie is gefixt, revisiebedrijf in Weert heeft er 2 "banen" in geboort, langs de originele spiebaan waar ie mee gefixeerd wordt met het half maantje,daarna schroefdraad ingetapt zodat er inbus draadeindjes in gedraaid kunnen worden, de lengte van de inbusjes is 18 mm, er zitten er 2 in, in lengterichting van de krukas, dus ze moeten er gewoon van voor ingedraaid worden, langs de oude spiebaan. De poulie is vervangen voor een gloednieuwe omdat de oude teveel slingerde en ingesleten was. Werk ziet er echt netjes uit, hopelijk voor minimaal 100.000 km, ik wil toch de 6 ton volmaken. Ben blij dat het gelukt is anders was het een andere krukas of ander blok.

Gr, Bart

Re: motor afgeschreven van m'n Disco 300 tdi? buikpijn!

Geplaatst: do 29 sep 2011, 14:11
door jean pierre (jpsmotorrevisie)
fijn te horen dat het goed is afgelopen heb ik het toch nog goed opgelost voor je je laatste bericht was over de mislukte poging dus vandaar dit berichtje nog veel plezier ermee vrgr jpsmotorenrevisie jean pierre scheffers

Re: motor afgeschreven van m'n Disco 300 tdi? buikpijn!

Geplaatst: do 29 sep 2011, 14:54
door Bart van Dessel
Verrek! Ben jij het zelf?? Leuk! Ik dacht een andere Jean Pierre.... leuk dat je hier op het forum zit tussen alle andere betweters!! Andrew zie je ook hier en daar opduiken. Ik kom vanmiddag of morgen met een 300 tdi kop voor te reinigen/afpersen en evt. vlakken. Is beetje warm geweest.

Groetjes, Bart

Re: motor afgeschreven van m'n Disco 300 tdi? buikpijn!

Geplaatst: do 29 sep 2011, 18:19
door bram-rrc
hee, hebbie al vloeistof gevonden, of toch maar wegbrengen? dat kost trouwens wel serieus geld.
U,soon bak staat wel al klaar

Re: motor afgeschreven van m'n Disco 300 tdi? buikpijn!

Geplaatst: do 29 sep 2011, 21:05
door Bart van Dessel
Ha Bram, ben er nog niet aan toe gekomen eigenlijk. Ik laat 't nog weten, dit weekend zitten we in Kortgene, misschien volgende week,

gegroet bart

Re: motor afgeschreven van m'n Disco 300 tdi? buikpijn!

Geplaatst: do 29 sep 2011, 23:32
door bram-rrc
maakt mij ook nie uit hoor .. niet te zat in Kortgene

Re: motor afgeschreven van m'n Disco 300 tdi? buikpijn!

Geplaatst: vr 30 sep 2011, 10:45
door jps
haha ja ik was het zelf ik was benieuwd hoe het was afgelopen maar ik zie je vandaag wel of volgende week kijk maar gr jean pierre