Pagina 1 van 1

olie keering, metaal beter dan rubber ( LW )

Geplaatst: za 09 apr 2011, 19:59
door marc lw
mede prikkers,

ik ben de voor as van een lightweight aan het demonteren en ben nu aangekomen bij de metalen oliekeerring achter de binnenste as lager

nou ik deze er uit heb zie ik dat deels plat gedrukt is en dus niet goed meer tegen het binnenste aslager aanligt kan ik deze vervangen voor een rubberen oliekeerring RTC 3510 en houd deze het binnenste aslager wel voldoende op z'n plaats.

hier een link naar de foto's www.mijnalbum.nl/Album=UXSTS4EO

groet marc lw

Re: olie keering, metaal beter dan rubber ( LW )

Geplaatst: za 09 apr 2011, 20:34
door bas88pickup
Die "metalen" keerring is een leren seal, die is beter dan een rubberen. Hoe krijg jij die platte kant eraan? En ja, die kun je vervangen voor de RTC 3510, als je even bij Paddock op de site had gekeken dan had je gezien dat ze onder elkaar staan. Edit, jij bedoelt de latere dubbele keering? Dat kan wel, maar lang zal ie niet houden.
Nog een edit, die keerring is er dus duidelijk niet om het een en ander op zijn plaats te houden, behalve olie dan.



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09/04/2011 18:39 door bas88pickup.

Re: olie keering, metaal beter dan rubber ( LW )

Geplaatst: za 09 apr 2011, 22:17
door Dennis101
De latere keerring (RTC3511) past niet, want deze heeft een andere maatvoering.
Overigens maakt het niet uit of je voor een lederen of rubber keerring kiest, want zolang het loopvlak op de asstomp in goed staat verkeert en een goede kwaliteit keerring (Corteco) wordt gebruikt gaan beiden vele jaren mee.

Dennis B

Re: olie keering, metaal beter dan rubber ( LW )

Geplaatst: za 09 apr 2011, 22:53
door bas88pickup
Eensch, voor wat betreft kwaliteit, waar zit hem die andere maatvoering in dan, ik heb in het verleden eens een rtc3511 geplaatst, zo een met een dubbele lip, en die paste wel, maar stak te ver uit, of zat te diep, anyway, hij was zo weg, en sindsdien hou ik het op de leren, die blijven dicht, en idd, als het loopvlak maar glad is anders even een ander loopvlak plaatsen.

Re: olie keering, metaal beter dan rubber ( LW )

Geplaatst: ma 18 apr 2011, 22:05
door Dennis101
Het heeft even geduurd, maar dat kwam omdat ik even geen RTC3511 op voorraad had, bij gebrek aan auto die deze keerringen gebruikt.
Vandaag even eentje kunnen lenen bij een Land Rover garage in de buurt dus die maar even vergeleken met een RTC3510.
De buitendiameter scheel zo'n 5 mm dus het is wel zeker dat geen RTC3511 hebt gemonteerd in een naaf waar een RTC3510 thuishoort.

Dennis B

Re: olie keering, metaal beter dan rubber ( LW )

Geplaatst: ma 18 apr 2011, 22:54
door bas88pickup
Beter laat dan nooit Tja, wat ik dan gemonteerd heb toendertijd, geen idee, het was zo'n dubbel gelipt geval (keerlip naar buiten en naar binnen). Niet belangrijk meer nu, de olie blijft keurig binnen nu met old fashioned parts. Maar in ieder geval bedankt voor de moeite!