Pagina 1 van 1
start niet deel 3..HELP
Geplaatst: za 09 apr 2011, 01:04
door wilco
Al eerder heb ik twee berichten geplaatst over mijn start probleem met de landrover 110 defender. Bedankt voor de tips! Ik heb het een en ander vervangen/ gerepareerd, maar hij doet het nog steeds niet...om bijna chagrijnig van te worden.
Wat had ik al gedaan?
* Massa kabel vanaf accu naar chassis op het chassis losgehaald , goed blank gemaakt en weer vastgemaakt.
* Ontluchting op brandstoffilter losgedraaid en gestart, er spuit dan diesel uit.
* Terwijl de auto op contact staat het kabeltje van de solonoid losgehaald en weer vast, hoor volgens mij een klik.
* Leidingen op alle verstuivers losgedraaid en gestart, er komt uit alle leidingen diesel, echter uit 1 met hogere druk.
* Remmenreiniger in luchtfilter gespoten, gestart en direct lopen. Nu de auto loopt kan ik gewoon gasgeven en rijden (loopt mooi). Als ik de auto nu uitzet en direct start dan slaat ie weer aan, als ik echter 10 seconden wacht en opnieuw probeer te starten lukt het niet meer.
N.a.v. de vorige tips heb ik het volgende ook nog eraan gedaaan:
*Brandstofopvoerpomp vervangen (vanmiddag opgehaald bij Bart van Dessel, nog bedankt!)
*Benzineleiding vanaf de brandstof filter vervangen (brandstof loopt niet terug, er zitten geen luchtbellen in de leiding)
*Brandstof filter vervangen
*Plunjer uit de startstop solonoid gehaald
Rest mij nog de volgende vragen:
* Hoe belangrijk is de kracht van de accu (deze is van 2008, heb wel gewoon 12 volt)
* Hoe belangrijk zijn de gloeistiften bij starten?
* Zou het aan de gloeistiften relais kunnen liggen?
Wie heeft de gouden tip voor mij?
Groet, Wilco
Re: start niet deel 3..HELP
Geplaatst: za 09 apr 2011, 01:18
door Grumpy Old Sil
Als je accu voor jouw gevoel snel genoeg de motor rondgooit (althans niet langzamer dan anders) zou dat het probleem niet mogen zijn.
Een 200 TDI start vlot zonder voorgloeien, een 300 TDI start ook zonder voorgloeien, alleen iets moeizamer, TD5 zal toch wel moeten gloeien maar doet het volgens mij ook zonder gloeien, 2,5 NA of TD weet ik zo snel effe niet. Heb ik nog niet geprobeerd. Dus afhankelijk van je motor kunnen het je gloeistiften wel of niet zijn. Je kunt de boel eens aanslepen, wil ie dan nog niet lopen is er iets anders aan de hand. Maar gezien het remmenreinigerverhaal zal aanslepen niet nodig zijn.
Succes
Wim/Sil
handtekeningserie88.jpg --> mod_embed_images_loadimage('f119b84d60ee215c4edbebf0ae87ff01', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.dewisser.nl%2Fimages%2Fhandtekeningserie88.jpg', 'http://www.dewisser.nl/images/handtekeningserie88.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.dewisser.nl%2Fimages%2Fhandtekeningserie88.jpg', '', 13872702, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Restauratie Land Rover Serie III
Re: start niet deel 3..HELP
Geplaatst: ma 11 apr 2011, 11:56
door luit88sw
Grumpy Old Sil Schreef:
-------------------------------------------------------
> Als je accu voor jouw gevoel snel genoeg de motor
> rondgooit (althans niet langzamer dan anders) zou
> dat het probleem niet mogen zijn.
> Een 200 TDI start vlot zonder voorgloeien, een 300
> TDI start ook zonder voorgloeien, alleen iets
> moeizamer, TD5 zal toch wel moeten gloeien maar
> doet het volgens mij ook zonder gloeien, 2,5 NA of
> TD weet ik zo snel effe niet. Heb ik nog niet
> geprobeerd. Dus afhankelijk van je motor kunnen
> het je gloeistiften wel of niet zijn. Je kunt de
> boel eens aanslepen, wil ie dan nog niet lopen is
> er iets anders aan de hand. Maar gezien het
> remmenreinigerverhaal zal aanslepen niet nodig
> zijn.
>
> Succes
Re: start niet deel 3..HELP
Geplaatst: ma 11 apr 2011, 12:26
door luit88sw
Voor mij geldt een zelfde probleem met een td5 van 2001 (defender 110)
Mijn verhaal, tijdens een rit begon mijn stuur zwaar te sturen, na een een ruk aan het stuur was dat wel weer over.
Daarna bleek het alarm niet meer te werken.
Omdat ik nogal wat water kwijt raakte hebben we de koppakking vernieuwd, en gelijk de egr er tussenuit gehaald.
Gekeken waarom het alarm het niet deed, dit was gekomen door de sluitring van het stuur die men kwijt was geraakt tijdens een eerdere demontage en die had sluiting gemaakt en de richtingaanwijzer terugslag stuk gemaakt.
Daarna ging het starten steeds slechter, en daarna de volgende onderdelen vernieuwd; een nieuwe brandstofpomp, een nieuwe cilinderkop.
Als de motor loopt en aangesloten op de computer loopt de motor perfect de geeft geen probemen aan.
Nu een directe aansluiting gemaakt naar de startmotor, geen verbetering ook niet met een doorverbonden brandstofpomp.
Als de motor uiteindelijk start komt er ook geen zwarte rook uit de uitlaat. Mijn gevoel zegt dat de ejectoren geen sturing krijgen tijdens het starten en door de immobilisatie wordt tegen gehouden.
Maar hoe dat probleem op te lossen weet ik nog niet, ga nog een keer kijken of tijdens het starten de accuspanning niet te veel terugloopt.
Re: start niet deel 3..HELP
Geplaatst: ma 11 apr 2011, 12:35
door Roy Bruurs
NA en TD moeten voorgloeien omdat deze indirect ingespoten zijn.
Om wat voor motor gaat het heb je andere draadjes niet gevolgd. Heb je al is gemeten of laten meten hoeveel druk de hogedrukpomp geeft. En bij hoeveel bar je verstuivers openen in de eerste en tweede trap? Het kan namelijk zijn dat de hogedrukpomp de verstuivers niet krijgt geopend omdat deze niet genoeg druk op kan bouwen. Het is duidelijk dat je brandstof bij de verstuivers krijgt maar of deze druk ook hoog genoeg is lees ik hier nergens.
ab4l87.jpg --> mod_embed_images_loadimage('663e3ca5d6cde8ab5416dd1eb5b6992c', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi53.tinypic.com%2Fab4l87.jpg', 'http://i53.tinypic.com/ab4l87.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi53.tinypic.com%2Fab4l87.jpg', '', 13880698, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Dagelijkste auto Land Rover Freelander 1 2001 1.8i
Hobby auto Land Rover Ninety 1984 200Tdi
(Totall los) Land Rover Ninety RHD 1984 2,5N/A
Verkocht Land Rover series III 109" RHD 2,25B
Re: start niet deel 3..HELP
Geplaatst: ma 11 apr 2011, 14:33
door Dennis101
Wilco schrijft dat hij een Defender heeft, dus een 2.5 N/A of TD zal het zeker niet zijn.
Dennis B
Re: start niet deel 3..HELP
Geplaatst: ma 11 apr 2011, 15:54
door Jeroen90
Het betreft een 200 tdi. Wilco heeft afgelopen week de brandstofopvoerpomp vervangen en een leiding vanaf de filter vervangen voor een doorzichtige.
Als hij de auto start m.b.v. remmenreiniger dan start ie wel vlot en blijft dan ook netjes stationair lopen en reageert ook goed op het gaspedaal (mijn inzien niets mis met de brandstof inspuitpomp, of heb ik dit mis?).
Verder is het probleem begonnen toen hij ook een sissend geluid hoorde tijdens het starten/lopen vanuit verstuiver 1. Deze lekte lucht en vervolgens de bout aangedraaid welke met m.b.v. een plaatje de verstuiver op zijn plaats houdt.
Voordat we aan de verstuivers / brandstofinspuitpomp moeten gaan denken lijkt het mij een verstandig idee om alle brandstofleidingen na te lopen / cq vervangen en de pakkingen onder de verstuivers te vernieuwen om daarna goed te ontluchten zodat we lucht in ieder geval kunnen uitsluiten.
Wat tevens niet onbelangrijk is om te vermelden is dat als de motor wordt afgezet en binnnen 5 a 10 seconden weer wordt gestart hij dit dus ook gelijk doet. Wacht je langer dan lukt het niet meer.
Wie heeft de gouden tip en verteld ons of we op de goede weg zitten?
Gr,
Jeroen
Re: start niet deel 3..HELP
Geplaatst: ma 11 apr 2011, 17:01
door Roy Bruurs
Een auto wil ook starten met een slechte pomp alleen duurt dit vaak veel langer voordat de pomp op druk is dan normaal. Dus ik sluit het absoluut niet uit
En er zijn genoeg mensen die een serie 1 nog een defender durven te noemen (kreeg vandaag een mailtje of ik iemand kende met een defender die op de afbeelding leek dus een serie 1) Dus is dit niet zo'n gekke vraag hoor.