Startprobleem 2.25 Diesel
Geplaatst: do 31 mar 2011, 16:42
Hallo,
Ik heb een startprobleem met mijn 110, 2.25 diesel 1983
Hij wil niet lekker starten de laatste tijd. Eerst dachten we dat het aan het voorgloeien lag aangezien mijn voorgloeispiraal spontaan brak toen ik hem aanraakte. Daar zit nu een nieuwe in, ook heb ik alle bougies vervangen en die werken ook allemaal. Ben met een collega aan het meten gegaan. Eerst met de bestaande situatie. Accu geeft 12.3 Volt tijdens het gloeien bij de weerstand komt 10.7 binnen en 4.2 uit alle bougies ongeveer 1.06. Nu net een dikke draad gemaakt rechtstreeks van de accu naar de weerstand. Accu geeft dan 12 volt komt 11.8 komt binnen en 5.2 gaat eruit. ongeveer 1.3 per bougie. Als ik na lang gloeien in de eerste situatie start +/- 1 minuut krijg ik de 110 wel aan maar dat kost de startmotor een keer of 10 hij draaid voor me gevoel goed rond(was toen -2 graden). De tweede siuatie met 25/30 seconden gloeien nog steeds met moeite maar wel iets minder keer of 5 de startmotor( dat was vandaag dus een stuk boven 0 graden). Mijn collega die electriciƫn is denkt dat zowel in de eerste als tweede situatie de bougies de motor wel iets opwarmen. Iemand van jullie een idee wat het kan zijn. Hij start ook niet soepel, moet mijn gas echt goed inhouden en dan een dikke rookpluim en dan gaat hij beter lopen. Dan na een halve minuut geen rook meer bij stationair draaien.
Bedankt,
Rienco
Ik heb een startprobleem met mijn 110, 2.25 diesel 1983
Hij wil niet lekker starten de laatste tijd. Eerst dachten we dat het aan het voorgloeien lag aangezien mijn voorgloeispiraal spontaan brak toen ik hem aanraakte. Daar zit nu een nieuwe in, ook heb ik alle bougies vervangen en die werken ook allemaal. Ben met een collega aan het meten gegaan. Eerst met de bestaande situatie. Accu geeft 12.3 Volt tijdens het gloeien bij de weerstand komt 10.7 binnen en 4.2 uit alle bougies ongeveer 1.06. Nu net een dikke draad gemaakt rechtstreeks van de accu naar de weerstand. Accu geeft dan 12 volt komt 11.8 komt binnen en 5.2 gaat eruit. ongeveer 1.3 per bougie. Als ik na lang gloeien in de eerste situatie start +/- 1 minuut krijg ik de 110 wel aan maar dat kost de startmotor een keer of 10 hij draaid voor me gevoel goed rond(was toen -2 graden). De tweede siuatie met 25/30 seconden gloeien nog steeds met moeite maar wel iets minder keer of 5 de startmotor( dat was vandaag dus een stuk boven 0 graden). Mijn collega die electriciƫn is denkt dat zowel in de eerste als tweede situatie de bougies de motor wel iets opwarmen. Iemand van jullie een idee wat het kan zijn. Hij start ook niet soepel, moet mijn gas echt goed inhouden en dan een dikke rookpluim en dan gaat hij beter lopen. Dan na een halve minuut geen rook meer bij stationair draaien.
Bedankt,
Rienco