advies chassis / rdw 109V8

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Roy

advies chassis / rdw 109V8

Bericht door Roy »

Hallo,
Voor wie het leuk vindt en goede munitie heeft, schieten graag; onze 109V8 uit '80 op gas (kenteken) is toe aan een nieuw chassis, schutbord, 2 a 3 deuren, raamgoten rondom, en vast nog wel meer als ik 'm uit elkaar bouw. Nu is er misschien een mogelijkheid om een jongere broer die al uit elkaar ligt over te nemen, waar al de nodige nieuwe onderdelen (chassis, schutbord ...) bij zitten. Nu overweeg ik van 2, 1 Land Rover Stage One te maken, maar houdt er dan dus 1, onvolledige, over. Bij dat bouwpakket zit een kenteken, maar zonder LPG. Wat is, RDW technisch gezien, wijs?
Groet, Roy
jan aart

Re: advies chassis / rdw 109V8

Bericht door jan aart »

Ga je een nieuw chassis kopen of gebruik je het donor chassis ?

gr.

Jan Aart
VincentM

Bericht door VincentM »

Hoi,

Je zou er een kunnen verkopen chassis, motor, versnellingsbak en assen.

De andere opbouwen en rijden.

LPG moet je bij inbouw laten keuren, dat zal je voor je eigen veiligheid toch willen.

Voor de RDW zal je ingeslagen nummer rechts voor op je chassis moeten laten zien.
Motor nummer moet op papieren staan. Bij een motor wissel moet je motornummer en afkomst kunnen aantonen. Om handel in gestolen onderdelen moeilijk te maken.
Afkomst door bon van bedrijf of kenteken (mag kopie zijn).

Wel raad ik je aan je plan bij de RDW te checken, door email ( levert schriftelijk bewijs ). Je weet dan, bij de goede vraagstelling, wat mag.

Succes, groet VincentM.
Roy

Bericht door Roy »

Hallo Aart,
Het donorchassis, dat dus een nieuw chassis is, gekocht door de vorige eigenaar bij zijn bouwpakket (volledige Stage One met kenteken). Dat bouwpakket heeft alleen geen LPG. Ik wel in de mijne, evenals misschien een aantal andere onderdelen die beter zijn dan die van het bouwpakket.
Groet, Roy
Marc-my-Words

Bericht door Marc-my-Words »

Roy,

Nw chassis? Hoe nieuw, en indien echt nw dan met aankooppapieren?
Dan in ieder geval met de RDW gaan praten. En ik zou daar duidelijk op de route nw chassis inzetten en de rest van het bouwpakket even buiten de discussie houden.
Het moet kunnen als de bouwpakket-man er geen zootje van gemaakt heeft. Jij maakt dan gewoon een nw bouwpakket bestaande uit het nwe chassis + jouw oude auto.
Je eigen oude chassisnr + papieren kan je dan dus niet verkopen, wel de eventuele papieren bij het restant "bouwpakket" maar dat lijkt mij snel een hellend vlak.

Marc
Plaats reactie