Pagina 1 van 1

Voor remmen 109

Geplaatst: do 24 mar 2011, 14:36
door Ramon Kolk
Hallo
ik ben al een tijd bezig met mijn remmen, er blijft lucht in zitten en dan vooral voor achter, gaat goed.
is het mogelijk om de aanvoer van de rem leiding om te leggen dus in plaats van aanvoer van boven naar beneden de leiding van onder naar boven?
lucht wil namelijk naar boven en nu moet ik de lucht in de leiding naar beneden drukken.

Ramon
109 exDef 1982 2,25 N/A

IMAG0014.jpg --> mod_embed_images_loadimage('fe07db34e3326f49be40aa40214222dc', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Flh6.googleusercontent.com%2F-lvW-OvIj5nc%2FT3mWZImIk7I%2FAAAAAAAAD9Y%2FMJXWbM08Gmw%2Fs1269%2FIMAG0014.jpg', 'https://lh6.googleusercontent.com/-lvW-OvIj5nc/T3mWZImIk7I/AAAAAAAAD9Y/MJXWbM08Gmw/s1269/IMAG0014.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Flh6.googleusercontent.com%2F-lvW-OvIj5nc%2FT3mWZImIk7I%2FAAAAAAAAD9Y%2FMJXWbM08Gmw%2Fs1269%2FIMAG0014.jpg', '', 13798231, 600, 600, 'Loading image ...', false);

Re: Voor remmen 109

Geplaatst: do 24 mar 2011, 16:18
door The Dream
Ik weet niet beter of zou zo moeten zitten Ramon.
Heeft vast iemand eens verkeerd in elkaar gezet.
Toevoerleiding op de onderste remcylinder ,dan de omloopleiding naar boven en de ontluchtingsnippel ook boven.
Misschien moet je wat steuntjes omzetten of zo maar volgens mij zo uit mijn blote hoofd moet het zo.
Suk6 Willem 0653264664

Re: Voor remmen 109

Geplaatst: do 24 mar 2011, 16:54
door JustinvS
Zo horen ze zeer zeker niet te zitten.
Toevoer bovenop, koppelingsleiding tussen de 2 cilinders naar beneden en ontluchting onderop.

Het heeft ook sterk de voorkeur om dat netjes zo te laten.
Zie onder andere dit topic

Groeten,
Justin

"Rockbell", "Ninety" en "Sheska"
prikhandtekening600x176II.jpg --> mod_embed_images_loadimage('9229357ba76a009ab16b1d7d738309d4', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Flh3.googleusercontent.com%2F-KCEiw2c0Des%2FThsJ4g9hmPI%2FAAAAAAAABMs%2FO3uD7o-3mBw%2Fprikhandtekening600x176II.jpg', 'https://lh3.googleusercontent.com/-KCEiw2c0Des/ThsJ4g9hmPI/AAAAAAAABMs/O3uD7o-3mBw/prikhandtekening600x176II.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Flh3.googleusercontent.com%2F-KCEiw2c0Des%2FThsJ4g9hmPI%2FAAAAAAAABMs%2FO3uD7o-3mBw%2Fprikhandtekening600x176II.jpg', '', 13798994, 600, 600, 'Loading image ...', false);

Re: Voor remmen 109

Geplaatst: do 24 mar 2011, 17:10
door harro
Remleidingen hebben een dusdanig kleine diameter dat je luchtbellen net zo makkelijk naar beneden drukt is mij altijd verteld...
Remschoenen eraf en de cilinders helemaal ingedrukt houden zodat er geen lucht in de cilinder achterblijft zou genoeg moeten zijn...

Re: Voor remmen 109

Geplaatst: do 24 mar 2011, 17:22
door Dennis101
Als je de remschoenen volledig terug stelt is het volume in de cilinders al klein genoeg om alle lucht er gemakkelijk uit te krijgen.
De binnendiameter van de remleidingen is inderdaad zo klein dat luchtbellen hier niet in stijgen.
Het is wel zaak om bij het ontluchten de nippel ver genoeg open te draaien, zodat voldoende volumestroom ontstaat om alle lucht mee te spoelen.

Vaak worden problemen bij de 11" voorremmen ten onrechte toegeschreven aan het ontluchten, terwijl het probleem meestal in de remschoenen of trommels gezocht moet worden.
Slechte kwaliteit remschoenen en/of trommels of als de evenwijdigheid tussen schoenen en trommels niet (goed) is afgesteld blijkt meestal de echte oorzaak.

Dennis B

Re: Voor remmen 109

Geplaatst: do 24 mar 2011, 18:15
door Ramon Kolk
@Dennis
Remschoenen zijn nieuw trommel is volgens mij ook nog goed
rem slang vernieuw en ook een nieuwe hoofd cilinder.

Na een keer of 12 ontluchten wel al beter, pedaal zit diep.
Nog niet goed genoeg voor een APK.

Ramon
109 exDef 1982 2,25 N/A

IMAG0014.jpg --> mod_embed_images_loadimage('0de25afbdbd4c1ed26d3046fcf02999f', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Flh6.googleusercontent.com%2F-lvW-OvIj5nc%2FT3mWZImIk7I%2FAAAAAAAAD9Y%2FMJXWbM08Gmw%2Fs1269%2FIMAG0014.jpg', 'https://lh6.googleusercontent.com/-lvW-OvIj5nc/T3mWZImIk7I/AAAAAAAAD9Y/MJXWbM08Gmw/s1269/IMAG0014.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Flh6.googleusercontent.com%2F-lvW-OvIj5nc%2FT3mWZImIk7I%2FAAAAAAAAD9Y%2FMJXWbM08Gmw%2Fs1269%2FIMAG0014.jpg', '', 13799337, 600, 600, 'Loading image ...', false);

Re: Voor remmen 109

Geplaatst: do 24 mar 2011, 18:40
door Dennis101
Welk merk zijn de onderdelen die je gekocht hebt?

Dennis B

Re: Voor remmen 109

Geplaatst: do 24 mar 2011, 18:42
door Ramon Kolk
Geen idee gekocht bij landro.nl
en de slangen bij Jansen rovers.

Ramon
109 exDef 1982 2,25 N/A

IMAG0014.jpg --> mod_embed_images_loadimage('b25d5f3b8e220f1e1d3a2be4a34ae36c', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Flh6.googleusercontent.com%2F-lvW-OvIj5nc%2FT3mWZImIk7I%2FAAAAAAAAD9Y%2FMJXWbM08Gmw%2Fs1269%2FIMAG0014.jpg', 'https://lh6.googleusercontent.com/-lvW-OvIj5nc/T3mWZImIk7I/AAAAAAAAD9Y/MJXWbM08Gmw/s1269/IMAG0014.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Flh6.googleusercontent.com%2F-lvW-OvIj5nc%2FT3mWZImIk7I%2FAAAAAAAAD9Y%2FMJXWbM08Gmw%2Fs1269%2FIMAG0014.jpg', '', 13799406, 600, 600, 'Loading image ...', false);

Re: Voor remmen 109

Geplaatst: do 24 mar 2011, 19:10
door Landro
Remschoenen zijn van Mintex

Re: Voor remmen 109

Geplaatst: do 24 mar 2011, 21:20
door Rickske
Kan zijn, ik weet t niet zeker dus, dat na het op mekaar inslijten van de remonderdelen zoals nieuwe schoenen dat het beter gaat passen allemaal. Ik had 2 jaar terug ook veel problemen met de remmen wel honderd keer ontlucht en gesteld tot ik n ons woog. uiteindelijk maar tevreden met wat ik had ( vondt t mischien gewoon niet perfet genoeg). Kwam er ook prima mee door de remmentest van de APK. na een paar week nog een keer de remmen bijgesteld en ineens was t gevoel er wel. Ook dit jaar met verversen van de remolie had ik voor niet de problemen die ik eerder had gehad en was t hele verversen en bijstellen met 20 minuutjes wel klaar.

Let goed op dat de schoenen recht staan ten opzichte van de trommel & dat ze dicht genoeg bij de trommel staan om net niet aan te lopen (als je trommels na een rit heet zijn is er echt iets MIS) dat stellen doe je door eerst wiel opkrikken, halve maantjes bijstellen tot t wiel net nog rond kan draaien, keer goed hard op je pedaal staan en dan nog eens stellen , en dan nog eens, en dan nog eens. Uiteindelijk komt t dan wel goed.
Ik had wel de voorkanten van de schoen iets afgevijld zodat de schoenen niet zo happen als ze ng niet ingesleten zijn.

Re: Voor remmen 109

Geplaatst: do 24 mar 2011, 23:38
door Dennis101
Aangezien het Mintex remschoenen zijn kunnen we die alvast uitsluiten.

Dennis B

Re: Voor remmen 109

Geplaatst: vr 25 mar 2011, 10:25
door Marchel
Hoi Ramon,

Jammer dat je er niet bij vermeld of het om een 2 of 3 serie gaat. Met een 2 serie heb ik een vergelijkbaar probleem gehad (tenminste dat dacht ik). Conclusie was hier (na 4x alles los gehad te hebben) dat de rubber zuigerafdichting verkeerdom in de master cylinder zat (nieuwe master cylinder).

Zelf heb ik een remontluchter op perslucht. Deze zuigt middels vacuum het lucht er uit. hiermee kun je ook alleen remmen ontluchten.

Ramon ik kan me voorstellen dat dit een vervelend probleem is. Zelf zou ik specifiek zoeken naar plekken waar er lucht in het systeem kan komen (Roest op de remcylinders?) en eventueel (master en remcylinders aan de voorzijde vervangen).

M.vr.gr.

MArchel
blauwe land rover lightweight

Re: Voor remmen 109

Geplaatst: za 26 mar 2011, 00:02
door dirk ambu
ik ken dit probleem ook en je wordt er gek van

eerste keer heb ik de trommels voor verwijderd en de cilinders zo ver mogelijk in gedrukt
spanband om de schoenen gedaan en toen ontlucht
ik kreeg het toen wel voor elkaar

tweede keer ben ik langs een garage gegaan waar ze de rem olie er met een pomp door heen pompen
werkt erg gemakkelijk pomp er aan en nippels open draaien tot er geen lucht meer te zien was meer niet

groet dirk ambu