Vervangen van koppeling en LT77
Geplaatst: di 01 mar 2011, 11:31
Ik zat er al langer over te denken om mijn LT77 van mijn 90 te vervangen voor een andere (gereviseerd) ook omdat ik dacht dat er flinke speling in mn aandrijving zat (vreesde zelf de uitgaande as van de hoofdbak en ingaande tandwiel T-bak). Deze speling bleek echter uit een kruisje van mn voorste cardan as te komen, dus dat was weer een opluchting.
Deze opluchting was helaas maar van korte duur want nu heeft mijn koppeling het compleet begeven, ik vermoed dat of de schakelvork of de drukgroep kapot is. Tijdens het rijden hoorde ik een soort knalletje en ineens werd mijn pedaal keihard. Hoe dan ook moet ik dus toch de versnellingsbakken loshalen om dit op te kunnen lossen. Daarnaast lekt de achterste keerring van de krukas ook dus dan kan ik dat ook gelijk oplossen. Heb ik voor het vervangen van de keerring nog speciale gereedschappen nodig, of hebben jullie nog handige tips?
Daarnaast zit ik nog te twijfelen waar ik mijn revisiebak vandaan ga halen, ik weet dat veel mensen deze bij ashcroft bestellen maar ik kwam ook AW transmissions tegen, heeft iemand daar ervaring mee? Deze lijken namelijk iets goedkoper. En hoe hebben jullie dat trouwens met verzenden (oude bak) gedaan en wat koste dat?
wbt de koppeling, ik wilde een complete set (druklager, drukgroep en plaat) bestellen en dan ook maar gelijk een vork, zijn er daarnaast nog andere dingen die ik nodig heb? (afgezien van V-bak en krukaskeerring)
Deze opluchting was helaas maar van korte duur want nu heeft mijn koppeling het compleet begeven, ik vermoed dat of de schakelvork of de drukgroep kapot is. Tijdens het rijden hoorde ik een soort knalletje en ineens werd mijn pedaal keihard. Hoe dan ook moet ik dus toch de versnellingsbakken loshalen om dit op te kunnen lossen. Daarnaast lekt de achterste keerring van de krukas ook dus dan kan ik dat ook gelijk oplossen. Heb ik voor het vervangen van de keerring nog speciale gereedschappen nodig, of hebben jullie nog handige tips?
Daarnaast zit ik nog te twijfelen waar ik mijn revisiebak vandaan ga halen, ik weet dat veel mensen deze bij ashcroft bestellen maar ik kwam ook AW transmissions tegen, heeft iemand daar ervaring mee? Deze lijken namelijk iets goedkoper. En hoe hebben jullie dat trouwens met verzenden (oude bak) gedaan en wat koste dat?
wbt de koppeling, ik wilde een complete set (druklager, drukgroep en plaat) bestellen en dan ook maar gelijk een vork, zijn er daarnaast nog andere dingen die ik nodig heb? (afgezien van V-bak en krukaskeerring)