Series 3 koppeling past niet?
Geplaatst: zo 27 feb 2011, 14:45
Hi prikkers,
Ik heb een Santana 109 met een series 2 versnellingsbak en een 2.25 D motor.
Helaas had ik een probleem met m'n koppeling, deze wilde niet meer ontkoppelen, ondanks dat de master cylinder en de slave cylinder goed waren. Ook geen bult in de slang.
Sterker nog, je kon zien dat de slavecylinder goed functioneerde.
Bovendien had ik sinds kort een ratel in de versnellingsbak, alleen in de eerste 3 versnellingen.
Nu ik toch genoodzaakt was om de versnellingsbak te demonteren, heb ik maar gelijk een andere series 3 bak gekocht. Ook handig als de vrouw wil rijden.
Ik heb meteen een nieuwe drukgroep, koppelingsplaat en slaveclinder gekocht, alles series 3.
Alleen nu blijkt er een dikkere drukgroep in te zitten dan een originele series 3 drukgroep. Dit heeft als gevolg dat als ik de koppelingsvork bedien (handmatig), ik nog net de drukgroep kan aantikken. Er is van ontkoppelen geen sprake. Ik kan dit zien door de opening boven in het bellhouse. De bedieningspin van de vork is helemaal ingedrukt tot het einde.
Zou het kunnen dat een santana 2.25 D een dunner vliegwiel heeft dan een originele LandRover 2.25 D?
Wie is dit probleem al eens eerder tegengekomen en kan me helpen?
Groetjes,
Roy
Ik heb een Santana 109 met een series 2 versnellingsbak en een 2.25 D motor.
Helaas had ik een probleem met m'n koppeling, deze wilde niet meer ontkoppelen, ondanks dat de master cylinder en de slave cylinder goed waren. Ook geen bult in de slang.
Sterker nog, je kon zien dat de slavecylinder goed functioneerde.
Bovendien had ik sinds kort een ratel in de versnellingsbak, alleen in de eerste 3 versnellingen.
Nu ik toch genoodzaakt was om de versnellingsbak te demonteren, heb ik maar gelijk een andere series 3 bak gekocht. Ook handig als de vrouw wil rijden.
Ik heb meteen een nieuwe drukgroep, koppelingsplaat en slaveclinder gekocht, alles series 3.
Alleen nu blijkt er een dikkere drukgroep in te zitten dan een originele series 3 drukgroep. Dit heeft als gevolg dat als ik de koppelingsvork bedien (handmatig), ik nog net de drukgroep kan aantikken. Er is van ontkoppelen geen sprake. Ik kan dit zien door de opening boven in het bellhouse. De bedieningspin van de vork is helemaal ingedrukt tot het einde.
Zou het kunnen dat een santana 2.25 D een dunner vliegwiel heeft dan een originele LandRover 2.25 D?
Wie is dit probleem al eens eerder tegengekomen en kan me helpen?
Groetjes,
Roy