Pagina 1 van 1
G%$$&#*@)###!** Cilinderkop revisie of vervangen??
Geplaatst: ma 21 feb 2011, 17:02
door D&G
Daar zijn we weer.
Na maanden langen kloten is nu de ontdekking gedaan dat er een klepsteel is afgebroken van mijn 2.25 3 maal gelagerde blok.
Kop ligt nu bij een revisiebedrijf in het hoge noorden en revisie kost mij 517,23 euro.
Nu kan ik bij onze vrienden in Gouda een nieuwe cilinderkop kopen voor 650 euro en bij onze vrienden in Scheveningen een gereviseerde kop voor 350 euro...
Al met al weer een waanzinnige berg geld natuurlijk en dan heen en weer geslingerd worden tussen wat wijs is en wat niet.
Zijn er hier ervaringsdeskundigen die me een zetje in de goede richting kunnen geven?
Debbie & Gerard
90" 200tdi 1985 "Jeremy"
88" 2 liter Series 1 1958
BLRC Website
BLRC Facebook pagina
Zo langzaam als het kan, zo snel als het moet.
Re: G%$$&#*@)###!** Cilinderkop revisie of vervangen??
Geplaatst: ma 21 feb 2011, 17:05
door westfries
Gerard
Ik heb nog een lpg aangepaste kop liggen die hoeft alleen maar gevlakt te worden
Heeft ong 4000km gedraait
Als je intresse hebt mail me even westfries109@gmail.com
Re: G%$$&#*@)###!** Cilinderkop revisie of vervangen??
Geplaatst: ma 21 feb 2011, 17:10
door Rickske
Als t alleen klepsteel is, das wel prima zelf te doen. als je klepgeleider en dergelijke ook moeten, plus de zittingen gehard dan is idd mischien beter om t uit te besteden. Een nieuwe heb je natuurlijk wel fijn garantie op!!
Re: G%$$&#*@)###!** Cilinderkop revisie of vervangen??
Geplaatst: ma 21 feb 2011, 17:26
door Dennis101
Lijkt mij geen moeilijke keuze, want de beste optie is nog de goedkoopste ook.
Dennis B
Re: G%$$&#*@)###!** Cilinderkop revisie of vervangen??
Geplaatst: ma 21 feb 2011, 19:00
door Apke
Ik zou eerst even kijken of het alleen de klepsteel is die kapot is of dat er meer schade is.
Een nieuwe klep is zo gezet en ingeslepen. Als er meer schade is, dan is het een ander geval.
Gebruikte kop er op en van het overgehouden geld lekker uit eten gaan zou ik zeggen. Volgens mij zijn er genoeg cilinderkoppen te vinden.
Apke
Beheerder PrikkersWinkel
larrie-nu.jpg --> mod_embed_images_loadimage('5f2cc6ba2a7e4fb350de68e6ea59e33b', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.matteman.nl%2Fimages%2Flarrie-nu.jpg', 'http://www.matteman.nl/images/larrie-nu.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.matteman.nl%2Fimages%2Flarrie-nu.jpg', '', 13623982, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Larrie - Serie III 109 Stawag (in onderhoud)
Duck - Disco 2 TD5 (voorlopige naam)
Re: G%$$&#*@)###!** Cilinderkop revisie of vervangen??
Geplaatst: ma 21 feb 2011, 21:35
door paulus-109
de laatste optie zou ik nemen............................
Re: G%$$&#*@)###!** Cilinderkop revisie of vervangen??
Geplaatst: ma 21 feb 2011, 21:54
door richard78
Had je 2 jaar geleden niet net het blok vervangen? Althans ik kan me zoiets nog vaag herinneren
Is er een rede waarom de kop in het hoge noorden ligt? Maar ik zou ook eerst kijken wat precies de schade is. En bij te veel schade voor de nieuwe kop gaan. Of een tweede handse waar je redelijk zeker van bent. Ik heb zo links en recht vernomen dat je soms toch vraagtekens moet stellen bij gereviseerde blokken en bij het laten reviseren van je eigen blok (of je moet een betrouwbaar adres hebben natuurlijk).
Richard78
Series III 109 2.25D 1978 Viatora aka Torretje
Freelander 1.8i 2000 Reinaard de vos aka Vosje
Als er genoeg wilskracht is kan alles!
handtekening.jpg --> mod_embed_images_loadimage('c5eef6a107f8f6302ec5ce249d527870', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Frhijmer1.home.xs4all.nl%2FLandrover%2Fslides%2Fhandtekening.jpg', 'http://rhijmer1.home.xs4all.nl/Landrover/slides/handtekening.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Frhijmer1.home.xs4all.nl%2FLandrover%2Fslides%2Fhandtekening.jpg', '', 13625010, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Re: G%$$&#*@)###!** Cilinderkop revisie of vervangen??
Geplaatst: ma 21 feb 2011, 23:11
door Roy Haenen
Hi Gerard,
Eigenlijk is dit iets voor de paginamarkt maar ik ben niet zo'n handelaar.
Ik heb hier nog een 3 maal gelagerd bezine blok liggen. De verkoper heeft me verteld dat het blok lopend eruit is gehaald. De reden zou zijn ombouw naar diesel. De verkoper heeft altijd nog iets willen doen met het blok maar is er nooit aan toe gekomen en is nu te oud en ruimt alles op. Ik heb het blok erbij gekregen, het was mij te doen om de versnellingbak. Het blok mag weg voor oud ijzer prijs. Ik vind het zonde als ik zo'n blok in de oud ijzer container moet gooien. Als je er iets mee kunt laat je maar het maar horen.
Voor iedereen die meeleest en denkt dit hoort op de markt thuis:
Dat weet ik maar zoals gezegd ik wil er niets op verdienen en misschien kan ik Gerard er nog een plezier mee doen.
Groet Roy
Re: G%$$&#*@)###!** Cilinderkop revisie of vervangen??
Geplaatst: di 22 feb 2011, 11:57
door D&G
Allen bedankt voor de antwoorden.
De cilinderkop van Westfries is onderweg naar het oosten van het land.... Is momenteel de meest aantrekkelijke optie.
Roy, ik heb een maat van me op jouw blok geatendeerd. Je hoort denk ik nog van hem
Gerard
Re: G%$$&#*@)###!** Cilinderkop revisie of vervangen??
Geplaatst: za 26 feb 2011, 11:46
door berrys2a
Hallo Roy
Ik probeer je een PB te sturen over het blok maar op de een of andere manier komen ze niet aan.
Heb er wel belang bij en Gerard had al met je gesproken geloof ik.
Groet
Berry