Pagina 1 van 1

kachel blijft niet warm

Geplaatst: za 19 feb 2011, 11:20
door wim
Ik ben in bezit van een 109 met een perkins 2.0 td moto.
Hierbij heb ik van de week de slangen van de thermostaat naar de radiateur vervangen.
Weer netjes bijgevuld.
Maar je lost een probleem op en er ontstaat weer een andere.
Nu blijft mijn kachel bij stationair niet warm.
Tevens wordt er een hoop koelvloeistof in het reservoir gegooid.
Lucht zou je denken.
Kachel netjes bijgevuld via de toevoerslang, maar geen succes.
Wat zie ik nu over het hoofd?
De waterpomp is verleden jaar vervangen.

Re: kachel blijft niet warm

Geplaatst: zo 20 feb 2011, 11:39
door Frans Herlé
De procedure voor de Montego motor is vullen door de expansietank.
Motor starten en verhoogd stationair laten draaien met de dop er af.
Tijdens het draaien in de radiator slangen knijpen om de lucht uit het systeem te krijgen.
Evt. bijvullen en de dop terug plaatsen.

Zit er wel de juiste thermostaat in? Zie het plaatje.
Het is meer een driewegklep en er moet een gaatje in zitten met een drijvertje om te kunnen ontluchten.
De juiste waarde is 88 graden. Drijvertje zit bij de duim.
Ik ben benieuwd wat voor kachelkraan je gebruikt.

thermostaat.jpg --> mod_embed_images_loadimage('25cb2530de5be7ea7e31a4c5b74d80fa', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fimg.photobucket.com%2Falbums%2Fv492%2Frickman1nl%2Fthermostaat.jpg', 'http://img.photobucket.com/albums/v492/rickman1nl/thermostaat.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fimg.photobucket.com%2Falbums%2Fv492%2Frickman1nl%2Fthermostaat.jpg', '', 13615577, 600, 600, 'Loading image ...', false);

Succes, Frans Herlé Military Carawagon



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20/02/2011 10:42 door Frans Herlé.

Re: kachel blijft niet warm

Geplaatst: zo 20 feb 2011, 20:21
door Joep
er zijn volgens mij meer auto's waarbij de kachel bij stationair draaien niet op temperatuur blijft. Dat er vloeistof naar het exp. vat gaat is denk ik niet vreemd na bijvullen. Even een poos laten draaien met geopend vat zodat eventuele luchtbellen weg kunnen daarna even een flinke rit maken en controleren wat de stand is.

Joep
Ninety 2.5D County 24-01-1985
Vlijmen
Foto-L4TPFTP7.jpg --> mod_embed_images_loadimage('d2a332147ce35d3adb96556c795dbfad', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-L4TPFTP7.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-L4TPFTP7.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-L4TPFTP7.jpg', '', 13618634, 600, 600, 'Loading image ...', false);

Re: kachel blijft niet warm

Geplaatst: zo 20 feb 2011, 22:51
door Wim Janssen
Kun je een foto van boven op je motorruimte hier posten?

Met vriendelijke groeten
Wim Janssen

Land Rover 110 CSW V8 1983 "William"
Land Rover Series II 1959 "The Mrs"
[wim-janssen.fotopic.net]

Re: kachel blijft niet warm

Geplaatst: zo 20 feb 2011, 22:53
door Wim Janssen
Frans,

Ik had op mijn Perkins geen expansievat maar de standaard Land Rover setup. Werkte prima en was een geweldige warmtebron. Ik had er trouwens een Land Rover Series kraan opzitten.

Met vriendelijke groeten
Wim Janssen

Land Rover 110 CSW V8 1983 "William"
Land Rover Series II 1959 "The Mrs"
[wim-janssen.fotopic.net]