Pagina 1 van 1

problemen op gas (LPG) RRC Weber carburateur

Geplaatst: ma 14 feb 2011, 22:59
door petertje
Hallo beste prikkers

Ik rij al ruim wat jaren met veel plezier in een RRC 3,5 voorzien van een Weber carburateur.
Op zowel benzine als gas reed hij altijd goed. Ca 2 weken geleden kreeg ik een backfire. Bij het zoeken naar de oorzaak kwam ik er achter dat er veel sluch in de leiding van de carter ontluchting zat. Deze is aangesloten op de mixer van mijn LPG wat er voor heeft gezorgd dat het niet goed ging. Alles lekker schoongemaakt en nog niets doen. Vervolgens kwam er achter dat de 2 vlotters van de carburateur geïmplodeerd waren. Geen probleem 2 nieuwe erin, nadat ze eerst goed afgesteld waren. Tevens zag ik dat de 2, verticale naalden krom waren. Ook dit geen probleem 2 nieuwe erin en wederom als een trein lopen op benzine. Nu komt het probleem.
Hij start perfect op gas. Nadat ik een km of 7 gereden heb merk ik dat hij wat onrustig gaat lopen. Na de auto even een half uurtje weggezet te hebben start hij wel maar slaat de motor na een paar km weer uit/ af, nadat hij eerst beroerd gaat lopen.
Vervolgens op benzine als een zonnetje en kan ik weer overschakelen op gas maar dan slaat hij na een paar honderd meter weer af. Ik kom er eerlijk gezegd nu niet meer uit en krijg er een beetje de balen van. Merk bv wel dat de verdamper flink warm word. Weet dat dit ook normaal zo hoort te zijn maar ik vind hem wel echt warm.
Zijn er nog prikkers met goede tips om na te kijken.

Vast bedankt

Groetjes Peter

Impco 300a mixer 10/20
Impco model E verdamper

Re: problemen op gas (LPG) RRC Weber carburateur

Geplaatst: di 15 feb 2011, 00:36
door Andrew Colville
Het kan zijn dat je verdamper ook een klap heeft gehad, maar om dit te kunnen zien moet hij open en dat is werk voor imand met verstand van verdampers of een revisie bedrijf.

Is je meng stuk goed schoon, als je hier je carter ventilatie op aan hebt gesloten dan kan ik me voorstellen dat ook deze mogelijk verstopt zit.

controleer ook of er elders nog een vacuüm lek zit ( met remmen reiniger b.v. ) en is je ontsteking in orde slechte kabels of een geoxideerde verdelerkap en/of rotor zorgt ook vaak voor problemen bij V8 motoren.

Je verdamper hoort ook goed heet te worden +- 80 graden, dit komt omdat er heet koelwater door de verdamper stroomt om het vloiebare gas uit je LPG tank ( Liqufied Petrolium Gas) om te zetten in gas vorm welk de motor verbrand. vandaar de naam "Verdamper" . als de motor warm is kun je de verdamper zeker niet lang aanraken, je kunt je er zelfs aan verbranden!

Groetjes Andrew

Re: problemen op gas (LPG) RRC Weber carburateur

Geplaatst: di 15 feb 2011, 01:54
door RRC Pierre
Hallo Peter,

Probleem komt bekend voor. Probeer zeker ook je mixer ontdoen van sludge (gas geeft bruin/zwarte sludge) deze gaat onderin je verdamper zitten en zorgt uiteindelijk voor een slechte gastoevoer. De verdamper heeft vaak een ontluchting voor de sludge. Indien deze er niet is dan kan je verdamper goed zelf uit elkaar halen. Veel foto's maken bij elke stap. Zitten geen complexe onderdelen in, wel goed in elkaar zetten en gelijk maar je membramen vervangen indien deze slijtage vertonen. Er zit vaak voor een verdamper ook nog een klein filtertje (onder de solenoid) check deze ook ff. indien vuil gelijk vervangen.

Verder zie ik niet de connectie met een verstopte vacuumslang en een backfire; de venturi werking van je weber is bij een lopende motor sterker dan de vacuum. De symptomen lezende zou ik meer denken aan de ontsteking: staat de timing goed; werkt de vacuum-vervroeger wel goed? (vooral deze lijkt me bij jou een verdachte! pak rotor onder verdeelkap beet en trek deze los, hieronder moet een viltje zitten met olie om de ontstekingsmechanisme te smeren, indien dit niet zit kan de boel verroest zijn, veel wd40 en rammelen met de rotor kan de boel weer los maken, aan het vacuumslangetje zuigen, als er niks beweegt is de vacuumvervroeger verroest) zijn de bougies nog wel goed, niet te oud en contactafstand goed. Verder ook je bougiekabels controleren. Indien deze oud zijn dan kan spanning door de bougiekabels op je blok slaan, hierdoor krijg je backfires. Dit is bij mij ook overkomen en heeft 3 garages en veel geld gekost voordat we er achter waren...

Nou, hopelijk heb ik je een beetje geholpen, en anders heb ik je wel een berg werk bezorgt!!

Succes!

gr. Peter

Re: problemen op gas (LPG) RRC Weber carburateur

Geplaatst: di 15 feb 2011, 10:34
door G-men (gargamel)
Als het ontstaan is na de backfire; ena ls hij goed loopt op benzine, dan lijkt het erop dat je een probleem hebt met de verdamper. Misschien dat het membraam vast zit of gescheurd is door de backfire. Je krijgt dan problemen met de gastoevoer.
Even laten controleren bij de gasboer.

Gerrit

Re: problemen op gas (LPG) RRC Weber carburateur

Geplaatst: wo 16 feb 2011, 21:17
door petertje
Heren bedabkt voor de reacties.
heb zeker even de nodige dingen waar ik naar moet kijken.
Ga morgen mijn verdamper openmaken en gelijk reviseren.
Ik heb vorige week de auto al voorzien ban een nieuwe verdeelkap, rotor en bougiekabels.
Het zijn echter de standaart kabels dus weet niet of het nut heeft om naar betere kwaliteit te gaan kijken.
Hoop dat ik het ga vinden want zo rijden is niet meer leuk.

Groetjes peter

Re: problemen op gas (LPG) RRC Weber carburateur

Geplaatst: vr 18 feb 2011, 22:16
door petertje
Zo de afgelopen dagen bezig geweest met de verdamper.
Deze geheel gereviseerd en vandaag teruggeplaatst.
Daarna een stukje gereden en het zag er goed uit. Lekker vermogen en na het uitzetten starte hij meteen en bleef mooi lopen.
Later op de avond even naar de Mac gereden met de kids en jawel hoor op het moment dat ik hem wilde starten op gas liep hij weer beroert en sloeg af. Vervolgens maar weer op benzine gezet en daar liep hij al een zon op.

Zogezegd ik weet het even niet meer.
Zijn er nog tips.

Groetjes peter

Re: problemen op gas (LPG) RRC Weber carburateur

Geplaatst: za 19 feb 2011, 02:04
door Andrew Colville
Hmm je zit in ieder geval in de goede richting.

het gebruiken van originele kwaliteit onderdelen voor je ontsteking is het beste wat er te koop is voor het standaard systeem, van die snelle bougie kabels, kapjes en rotors gaat een V8 niet beter lopen.

zijn je afsluiters ook goed, de lpg tank nog vol, niks los getrild of vergeten koelvloeistof bij te vullen.

het verkrijgen van een juiste start op LPG bij koude en warme motor kan een heel karwei zijn maar als dat voor heen ging dan moet dat nu ook nog lukken, Ik denk dat je nog even wat moet stellen.

Groetjes Andrew

Re: problemen op gas (LPG) RRC Weber carburateur

Geplaatst: za 19 feb 2011, 02:04
door Andrew Colville
Dubbel gepost sorry!

Groetjes Andrew



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19/02/2011 01:12 door Andrew Colville.

Re: problemen op gas (LPG) RRC Weber carburateur

Geplaatst: ma 21 feb 2011, 22:30
door petertje
Het vreemde is dat ik vanmiddag weer een stuk gereden heb en niets aan de hand. Ik tanken en wil weer starten op gas, wat hij altijd meteen deed, en nadat hij aansloeg, en onrustig liep, ging hij ook meteen weer uit. Vervolgens starten op benzine, wat wel goed gaat, en eerst een stukje rijden. Vervolgens weer opgas overgegaan en dan merk je dat hij niet lekker loopt. Ook heeft hij de neiging om uit te slaan bij een verkeerslicht.
Nu vraag ik mij, als leek, af of dit dan wel de ontsteking kan zijn omdat hij eerst wel normaal loopt maar kennelijk als hij warm is verrot op gas en niet op benzine.
Begin er bijna moederloos van te worden.
Heb alles op het geboed van gas nagelopen en dat ziet er goed uit. Verdamper bevriest ook niet op dat moment, genoeg koelvloeistof

IK WEET HET EVEN NIET MEER

Re: problemen op gas (LPG) RRC Weber carburateur

Geplaatst: ma 21 feb 2011, 23:15
door WillemNoord
hoe is het met de afsluiter van benzine naar gas ? Als er een mengsel van benzine en gas in de carburateur zit heb je ook hommeles.

Re: problemen op gas (LPG) RRC Weber carburateur

Geplaatst: ma 21 feb 2011, 23:45
door RoLandrover
Ik denk ook heel erg in die richting,.....

hij loopt zeer wellicht op beide!

grtn

RoLandRover

Re: problemen op gas (LPG) RRC Weber carburateur

Geplaatst: di 22 feb 2011, 00:16
door Andrew Colville
Als je op benzine hebt gereden dan zul je ( tenzij er een afsluiter op/in de webber carb zit ) eerst de benzine in je vlotter kamers moeten verbranden voor de motor op gas goed zal lopen.

van benzine moet je eigenlijk naar "geen brandstoffen" schakelen ( neutrale stand keuze schakelaar?) en dan over op gas dit om de vlotter kamers leeg te krijgen.

doe je dat niet dan wil de motor op twee verschillende brandstoffen lopen en dat doet een motor niet graag deze gaat dan heel onregelmatig lopen en klinkt alsof deze verzuipt in de brandstof, en dat doet hij dan ook.

Probeer maar eens.

Willem en Rolandrover doelen ook op deze mogelijke veroorzaker "het lopen op beide brandstoffen"

Groetjes Andrew

Re: problemen op gas (LPG) RRC Weber carburateur

Geplaatst: di 22 feb 2011, 11:23
door petertje
Mannen bedankt voor het meedenken vast.

Ik zet de schakelaar inderdaad eerst in neutraal en schakel dan pas over naar gas.
Heb er inderdaad geen aparte brandstof afsluiter op zitten. Ben het met jullie eens dat als je op beiden rijd het zeer verrot rijdt. Ik vind dan nog vreemd dat ik eerst ca 30 km (goed)op gas heb gereden en ik opnieuw start dat het dan pas begint en blijft.
Dacht 1e dat misschien de vacuüm de brandstofslang leegtrog maar dat zou na een aantal km toch ook over moeten zijn. De brandstofpomp, in de tank, staat dan uit en blokkeert de toevoer. Weet niet of een extra brandstof afsluiter nodig is.

Hoor het graag.

Groetjes peter

Re: problemen op gas (LPG) RRC Weber carburateur

Geplaatst: di 22 feb 2011, 13:59
door G-men (gargamel)
Er hoort in een LPG wagen voor beide brandstoffen een electrisch ventiel aanwezig te zijn. (anders mag ie ook niet goedgekeurd zijn.)
Ook dient er een schakeling in te zitten dan beide nooit gelijktijdig geiopend (kunnen) worden.
Doe je dat niet, dan zal er door de onderdruk die de luchtstroom in de carburateur geeft, toch benzine uit de tank aangezogen worden. Te weinig om op te rijden, maar genoeg om er een puinhoop van te maken in de verbrandingskamer......

Het uitschakelen van de benzinepomp niet hetzelfde als een afsluiter !!!!! Bij onderdruk trek je toch een beetje benzine door de pomp.

Gerrit


petertje Schreef:
-------------------------------------------------------
> Mannen bedankt voor het meedenken vast.
>
> Ik zet de schakelaar inderdaad eerst in neutraal
> en schakel dan pas over naar gas.
> Heb er inderdaad geen aparte brandstof afsluiter
> op zitten. Ben het met jullie eens dat als je op
> beiden rijd het zeer verrot rijdt. Ik vind dan nog
> vreemd dat ik eerst ca 30 km (goed)op gas heb
> gereden en ik opnieuw start dat het dan pas begint
> en blijft.
> Dacht 1e dat misschien de vacuüm de
> brandstofslang leegtrog maar dat zou na een aantal
> km toch ook over moeten zijn. De brandstofpomp, in
> de tank, staat dan uit en blokkeert de toevoer.
> Weet niet of een extra brandstof afsluiter nodig
> is.
>
> Hoor het graag.
>
> Groetjes peter

Re: problemen op gas (LPG) RRC Weber carburateur

Geplaatst: za 05 mar 2011, 21:52
door petertje
Heb de benzine toevoer losgekoppeld en afgedopt. ben een stuk gaan rijden eerst carb leeggereden. Na een aantal km motor uitgezet en opnieuw gestart en jammer genoeg blijft het probleem ontstaan. Vandaag met de ontsteking aan de slag gegaan.
Kon hem met de lamp niet op 14 graden vervroegt kunnen krijgen, staat niet op de poeli wat 14 precies is. Heb hem 2 streepjes vanaf het midden staan.
Ook hier blijft het hetzelfde Motor loopt koud op gas en benzine erg goed. Op het moment dat de motor warm en ik weer start loopt hij onrustig en op gas slaat hij zelfs uit. Op benzine loopt hij bij lage toeren onrustig.
Vraag me af of de amplefier, kleine zwarte kastje aan de zijkant van de ontsteking, kapot kan zijn. Heb inmiddels alles nagelopen op een nieuwe ontsteking en mixer na.

Hoop dat er iemand is die me uit de brand kan helpen want word er gek van.
Auto heeft jaren perfect gelopen maar na die backfire..

Re: problemen op gas (LPG) RRC Weber carburateur

Geplaatst: za 05 mar 2011, 23:10
door RoLandrover
Dat kleine zwarte kastje kan heel goed die problemen veroorzaken,..
een kleinen breuk in de circuits die reageert op warm en koud,...


Ik heb zo snel niet gezien waar je woont maar hier hebben we wel een paar liggen om te proberen.

grtn

RoLandRover

Re: problemen op gas (LPG) RRC Weber carburateur

Geplaatst: zo 06 mar 2011, 14:01
door G-men (Gargamel)
Ik ging er eigenlijk vanuit dat je een losse versterker had; maar de latere modellen hadden natuulijk de kleine versterker op de verdeler.
Het komt weleens voor dat er problemen ontstaan met de warmteafvoer op het printje dat erin zit. Hierdoor krijg kan een "koude las" ontstaan bij het warm worden van het spul waardoor je slecht of geen contact krijgt en dus problemen met je ontsteking.

Wel erg toevallig als dat gelijkertijd met de backfire ontstaan is; maar het is een goede mogelijkheid.
Ook wordt er soms een 12v bobine geplaats waarbij de voorschakelweerstand verwijderd wordt. Hier kunnen ze ook niet tegen, dan wordt ie te warm.
Je kunt de module los vervangen door een nieuwe. Of kiezen voor een losse versterker van luminition of RPI.
Maar als Roland er een aantal heeft liggen.....

Gerrit

petertje Schreef:
-------------------------------------------------------
> Heb de benzine toevoer losgekoppeld en afgedopt.
> ben een stuk gaan rijden eerst carb leeggereden.
> Na een aantal km motor uitgezet en opnieuw gestart
> en jammer genoeg blijft het probleem ontstaan.
> Vandaag met de ontsteking aan de slag gegaan.
> Kon hem met de lamp niet op 14 graden vervroegt
> kunnen krijgen, staat niet op de poeli wat 14
> precies is. Heb hem 2 streepjes vanaf het midden
> staan.
> Ook hier blijft het hetzelfde Motor loopt koud op
> gas en benzine erg goed. Op het moment dat de
> motor warm en ik weer start loopt hij onrustig en
> op gas slaat hij zelfs uit. Op benzine loopt hij
> bij lage toeren onrustig.
> Vraag me af of de amplefier, kleine zwarte kastje
> aan de zijkant van de ontsteking, kapot kan zijn.
> Heb inmiddels alles nagelopen op een nieuwe
> ontsteking en mixer na.
>
> Hoop dat er iemand is die me uit de brand kan
> helpen want word er gek van.
> Auto heeft jaren perfect gelopen maar na die
> backfire..

Re: problemen op gas (LPG) RRC Weber carburateur

Geplaatst: zo 06 mar 2011, 17:55
door petertje
Dag Roland.

Ik heb zelf toevallig nog 2 complete ontstekingen liggen. Ga woensdag maar de gehele ontsteking vervangen. Ik heb er trouwens 1 met 2 en 1 met 3 aansluitingen op het zwarte kastje.
Maakt dat nog verschil.

Vast bedankt voor het aanbod.
Woon zelf in Huizen NH.

Groetjes Peter

Re: problemen op gas (LPG) RRC Weber carburateur

Geplaatst: zo 06 mar 2011, 18:05
door petertje
Dag Gerrit.

Ik ga woensdag gewoon de gehele ontsteking vervangen.
Jij had het over een weerstandje. Bij mij zit er geen weestand op. Heb de bobine vervangen na de backfire omdat ik eerst dacht dat het daaraan lag. Wat voor weestand zou ik er tussen moeten plaatsen.

Las in een ander toppic ook al dat jij het had over versterker van luminition of RPI.
Is dit een extern kastje die je dan tussen de bobine en de ontsteking plaatst. Ik heb er een keer iets over gelezen op een engelse site maar begreep niet precies het nut ervan. Las wel dat je vervolgens een zwaardere bobine aan kon hangen.
Zou dit een reële optie zijn om een beter ontsteking te krijgen.
Wil ook nog even kijken naar goede bougiekabels. Zag ze van het merk Magnecor en pertronix maar die kosten wel een paar stuivers. Heb nu de standaard van landrover erin.

Tevens nog een vraag. Heb gisteren een poging gedaan om met een \strobos lamp de ontsteking af te stellen. Je ziet echter op de poelie niet het aantal graden staan maar alleen streepjes. Wij jij, of iemand anders, hoeveel graden dit per streepje is. Hoor verhalen van 3 en 5 graden per klein streepje.

Jullie horen wel hoe het woensdag verloopt.

Groetjes Peter

Re: problemen op gas (LPG) RRC Weber carburateur

Geplaatst: zo 06 mar 2011, 18:42
door G-men (Gargamel)
Voordeel van een externe versterker is dat ze over het algemeen wat groter zijn; en daardoor hun warmte beter kwijt kunnen.
Ik weet niet in hoeverre er een voorschakelweerstand in de wagens met EFI zit. Daar zul je even een schema voor moeten pakken.
Hoort hij er wel in; dan kun je alleen 12v bobines gebruiken die een hogere weerstand hebben. (b.v. de flamethrower1 van pertronix, deze heeft de voorschakelweerstand ingebouwd)
Doe je dat niet, dan wordt de stroom door de versterker te hoog en gaat ie hemelen. De meetse Lucas bobines zijn namelijk 9 (of 6) volt.

De verdeler kun je gewoon gebruiken, ook met externe versterker. De module wordt dan verwijderd en je gebruikt de twee aansluitingen van de HAL-sensor gewoon voor de externe versterker.

Je moet even goed uitzoeken hoe het origineel hoort te zitten, en welke componenten je er nu in hebt zitten, en welke combinatie je dus kunt maken.

Gerrit


petertje Schreef:
-------------------------------------------------------
> Dag Gerrit.
>
> Ik ga woensdag gewoon de gehele ontsteking
> vervangen.
> Jij had het over een weerstandje. Bij mij zit er
> geen weestand op. Heb de bobine vervangen na de
> backfire omdat ik eerst dacht dat het daaraan lag.
> Wat voor weestand zou ik er tussen moeten
> plaatsen.
>
> Las in een ander toppic ook al dat jij het had
> over versterker van luminition of RPI.
> Is dit een extern kastje die je dan tussen de
> bobine en de ontsteking plaatst. Ik heb er een
> keer iets over gelezen op een engelse site maar
> begreep niet precies het nut ervan. Las wel dat je
> vervolgens een zwaardere bobine aan kon hangen.
> Zou dit een reële optie zijn om een beter
> ontsteking te krijgen.
> Wil ook nog even kijken naar goede bougiekabels.
> Zag ze van het merk Magnecor en pertronix maar
> die kosten wel een paar stuivers. Heb nu de
> standaard van landrover erin.
>
> Tevens nog een vraag. Heb gisteren een poging
> gedaan om met een \strobos lamp de ontsteking af
> te stellen. Je ziet echter op de poelie niet het
> aantal graden staan maar alleen streepjes. Wij
> jij, of iemand anders, hoeveel graden dit per
> streepje is. Hoor verhalen van 3 en 5 graden per
> klein streepje.
>
> Jullie horen wel hoe het woensdag verloopt.
>
> Groetjes Peter

Re: problemen op gas (LPG) RRC Weber carburateur

Geplaatst: zo 06 mar 2011, 21:37
door petertje
Dag gerrit

Ik heb even het haynes boek erbij gepakt..
In het schema staat aan de – zijde van de bobine de tekst wb en daarna is er een slangetje getekend in. Volgens mij betekend dat een weerstand.
Nu kan ik me herinneren dat ik altijd die standaard bobines, zwart met bruine bovenkant, gebruikt heb. Ca 2 weken geleden, na backfire, heb ik er een zilverkleurige Lucas ingebouwd. Hier zat inderdaad een weerstand op en die heb ik er afgehaald.
Kan nu niet uit het stroomschema halen of de standaard nu 12v of 6 volt is.
Ben even de schuur ingedoken. De oude bobine, de zwart bruine zeg maar, is 12 volt. Ik kan hier geen weerstand op vinden. De zilvere Lucas is ook 12V en daar hoort een 1 ohm weerstand te zitten. Tja daar gaat hij dus fout.
Ik denk dat ik van de week de oude bobine er maar inhang, ondanks dat ik niet weet of deze een weerstand heeft, en dan gelijk de gehele ontsteking vervang.
Ik kan ook kijken wat die flamethrower1 van pertronix kost want ik begrijp dat ik dan zeker goed zit.

Ik ga je op de hoogte houden. Hoop dat je nog wat tips hebt om de auto nog beter te laten lopen straks

Grt Peter

Re: problemen op gas (LPG) RRC Weber carburateur

Geplaatst: do 17 mar 2011, 22:21
door petertje
Nou het is gelukt,

Ben de afgelopen dagen veel aan het kl...n geweeest.
heb er een nieuwe ontsteking ingehangen waardoor hij veel beter ging lopen. Tevens kwam ik er achter dat de pakking tussen de carb en de gasarm niet goed was.
Alleen het afstellen is nog niet zo goed. Lastig is te lezen hoeveel graden een streepje is. heb zelf een gewone afstellamp en niet eentje met vervroeging.
Weet dus niet of hij nu op ca 10 graden vervroegd staat.
Auto rijd verder goed en trekt goed. Alleen het starten is nog een probleem als de motor koud is. Moet dan op gas lang doorstarten voordat hij wil aanslaan. Dit deed hij voor de back-fire niet en was het starten en lopen.
Hoop dat iemand hier nog een tip over heeft.


Nogmaals bedankt voor de tips en het meedenken..

gegroet

peter

Re: problemen op gas (LPG) RRC Weber carburateur

Geplaatst: vr 18 mar 2011, 11:45
door Bart van Dessel
1 streepje is 3 graden,

gr, Bart

Re: problemen op gas (LPG) RRC Weber carburateur

Geplaatst: vr 18 mar 2011, 12:22
door G-men (gargamel)
Mooi dat het gelukt is.

Afstelling voor gas is rond de 9-10 graden.
Benzine 6-7

Gerrit

petertje Schreef:
-------------------------------------------------------
> Nou het is gelukt,
>
> Ben de afgelopen dagen veel aan het kl...n
> geweeest.
> heb er een nieuwe ontsteking ingehangen waardoor
> hij veel beter ging lopen. Tevens kwam ik er
> achter dat de pakking tussen de carb en de gasarm
> niet goed was.
> Alleen het afstellen is nog niet zo goed. Lastig
> is te lezen hoeveel graden een streepje is. heb
> zelf een gewone afstellamp en niet eentje met
> vervroeging.
> Weet dus niet of hij nu op ca 10 graden vervroegd
> staat.
> Auto rijd verder goed en trekt goed. Alleen het
> starten is nog een probleem als de motor koud is.
> Moet dan op gas lang doorstarten voordat hij wil
> aanslaan. Dit deed hij voor de back-fire niet en
> was het starten en lopen.
> Hoop dat iemand hier nog een tip over heeft.
>
>
> Nogmaals bedankt voor de tips en het meedenken..
>
> gegroet
>
> peter

Re: problemen op gas (LPG) RRC Weber carburateur

Geplaatst: vr 18 mar 2011, 22:23
door WillemNoord
klopt

Re: problemen op gas (LPG) RRC Weber carburateur

Geplaatst: vr 18 mar 2011, 23:51
door bertil
hoi,

bij mij werkt t wel als je contactsleutel 2 of 3 keer op stand 2 draait en daarna pas doordraaien, volgens mij krijgt ie dan een soort van injectie ofzo.

gr bertil