Pagina 1 van 1

Toegenome brandstof verbruik

Geplaatst: zo 13 feb 2011, 12:32
door Walter Langendoen
Een paar weken geleden kwam ik met mijn Disco uit 1999 TD5, in een file terecht en ja hoor, na 5 kwartiertjes en 100 meter verder stopte de motor.
Aan de kant gezet en al snel de conclusie dat de brandstofpomp niet meer werkte. Alles nagekeken maar niet aan de gang te krijgen.
Netjes opgehaald door de ANWB en de dagen erna is er een nieuwe brandstofpomp ingeplaatst door een lokaal garage bedrijf.

Motor loopt weer netjes alleen valt me op dat de brandstofpomp altijd blijft draaien. Mijn vorige sloeg volgens mij uit zodra alles op druk was?

Wat me nu enorm verbaasd is dat het brandstof verbuik nu 1 op 6,9 is en voorheen haalde ik met gemak 1 op 10 ?????

Iemand een iedee of hier wat aan gedaan kan worden of wat de reden hiervan kan zijn?

Alvast bedankt voor enige tip.

Walter

Discovery 1999 TD5
Landrover 90 1986 3,5 V8

Re: Toegenome brandstof verbruik

Geplaatst: zo 13 feb 2011, 12:53
door RoLandrover
komt ie misschien niet meer op druk door een mogelijk lek in het systeem?

al zou dat natuurlijk snel moeten opvallen,...

grtn

RoLandRover

Re: Toegenome brandstof verbruik

Geplaatst: zo 13 feb 2011, 13:01
door Walter Langendoen
RoLandrover Schreef:
-------------------------------------------------------
> komt ie misschien niet meer op druk door een
> mogelijk lek in het systeem?
>
> al zou dat natuurlijk snel moeten opvallen,...
>
> grtn
>
> RoLandRover

Heb ik ook al naar gezocht, maar hoe dan ook kom ik negens lekkage tegen (zichtbaar) en ruiken doe ik ook niets.

Re: Toegenome brandstof verbruik

Geplaatst: ma 14 feb 2011, 01:25
door Andrew Colville
Als je een Td5 Disco of Defender op contact zet dan zal de pomp aan gaan en druk op bouwen, daarna slaat deze uit tot je gaat starten , dan springt deze weer aan en blijft hij aan tot de motor wordt stop gezet.

lekkages zou je goed moeten kunnen zien, de leidingen en filter zitten allemaal aan de rechter kant van het chassis , deze lopen over het chassis naar voren v.a. je filter ( bij rechter achter wiel ) tot aan de motor ( achter het inlaatspruitstuk )

waarom je nu een hoger verbruik hebt blijft een raadsel, heb je wel het idee dat de motor verder goed loopt ( misschien zelf beter)

Groetjes Andrew