Pagina 1 van 1
wat te doen disco 3 of late disco 2
Geplaatst: za 12 feb 2011, 22:07
door kick
Het kan zijn dat ik binnenkort veel zakelijke km moet gaan afleggen +/- 80.000 per jaar, zal eerst met de huidige Disco 1 TDI diesel automaat moeten , maar die heeft nu al de respectabele km stand van 350.000 km ! Dat gaat dus een keertje ophouden , en ik moet dus gaan sparen voor iets anders , nu kun je voor 10 a 12.000 euro natuurlijk best een Disco 2 vinden met een km stand van 125.000 a 150.000 km , maar inmiddels worden de Disco 3 ook wel betaalbaar met een beetje zoekwerk en geduld toch ook te koop voor 18 a 20000 euro en dan km 180.000 a 200.000 km!
Nu weet ik dat de TD5 mits goed onderhouden een bult km draait maar heeft al iemand hier ervaring met de Disco 3 , hoe doen die het , en niet alleen motorisch , maar ook de vele elektronica geeft dat niet een hoop ellende ??
Grt
Kick
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12/02/2011 21:07 door kick.
Re: wat te doen disco 3 of late disco 2
Geplaatst: zo 13 feb 2011, 22:47
door kick
oei oei niemand ervaring??
Re: wat te doen disco 3 of late disco 2
Geplaatst: zo 13 feb 2011, 23:20
door harro
Ik heb net een Disco II uit 2002 (net 13000 km ervaring mee) dus aan mij heb je niks
Harro
Re: wat te doen disco 3 of late disco 2
Geplaatst: zo 13 feb 2011, 23:46
door patrick nieuwenhuis
harro Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik heb net een Disco II uit 2002 (net 13000 km
> ervaring mee) dus aan mij heb je niks
>
> Harro
IK TOEVALLIG OOK EEN NOVER 2002 DISCO ,WAT EEN LUXE EN OF JE EEN BLOK BETON IN HANDEN HEB,ALLE 4X4 WAGENTJES VALLEN IN T NIETS,KAPSONES WORDT WEL GEBOREN IN ZO,N DING
Re: wat te doen disco 3 of late disco 2
Geplaatst: ma 14 feb 2011, 01:10
door Andrew Colville
Ik reed disco 2 Td5, ( nu in demontage ) ik vindt het een super auto, ze zijn redelijk eenvoudig en nog heel goed zelf te onderhouden, ook worden er steeds meer gedemonteerd voor goede delen en de prijzen vallen op een uitzondering na ook mee.
de Td5 kan een gevoelige motor zijn maar inmiddels zijn alle puntjes waar je op moet letten wel bekend.
goed onderhoud is voor elke auto belangrijk en met goed onderhoud zou je normaal geen problemen moeten verwachten.
Disco3 drie heb ik geen ervaring mee, ik meen dat Paul stroink zowel een disco 2 als een Disco 3 heeft ( gehad ) hij zal dan ook de voors en tegens kunnen melden.
Groetjes Andrew
Re: wat te doen disco 3 of late disco 2
Geplaatst: ma 14 feb 2011, 14:33
door paul stroink, One-Ten Land Rovers
Ik heb inderdaad beide gehad.
Eerst jaren probleemloos TD5 gereden. Was een superauto en ook motorisch perfect. 5 ton is geen probleem voor een TD5
Nu al weer een paar jaar Disco 3, ook al weer heel veel kilometers en tot nu toe ook probleemloos. Door het extra vermogen en extra gewicht al wel wat stabilisatierubbers en 2 wiellagers vervangen, maar dat mag ook wel na meer dan 3 ton. De Disco 2 had bij 5 ton zelfs nog de originele wiellagers en kruisjes.
Met een Nanocom kan je voor ene relatief laag bedrag zelf de diagnose doen bij de D2.
Heb net een Land Rover IDS VCM besteld, voortaan dus ook volledige diagnose voor D3 (en de rest van Land Rover/Ford/Jaguar/Mazda), alleen dit heeft een prijskaartje wat voor de hobby niet meer grappig is.
Re: wat te doen disco 3 of late disco 2
Geplaatst: di 15 feb 2011, 10:31
door serine
ah dat is bij mijn D3 ook al vervangen...plus een nieuwe compressor plus een nieuwe dynamo...en na alles wat er vervangen word krijg ik hem met nieuwe storingen terug...
dus als iemand mijn mening wil weten?...GEEN D3...maar goed dat is persoonlijk...met oog op dat het ook wel eens aan mijn garage kan liggen en niet aan de auto zelf...
en dat lieve mensen gaan wij woensdag ontdekken want dan gaat hij voor het eerst naar een andere garage..
en als hij dan gewoon storing vrij is...weten wij het antwoord...
is hij dan niet storing vrij...gaat hij weg...zo ver als mogenlijk...
Re: wat te doen disco 3 of late disco 2
Geplaatst: di 15 feb 2011, 10:32
door serine
vergeet ik nog haast erbij te tikken...hij is al aan zijn derde radio bezig..
Re: wat te doen disco 3 of late disco 2
Geplaatst: di 15 feb 2011, 10:46
door Tinus_110
ik zou hem gewoon repareren. Nu je de kruisjes allemaal vervangt etc weet je wat er allemaal goed is. Je hebt waarschijnlijk de schrik van je leven gehad en mooi dat er persoonlijk niets is, maar bij een andere - of dit nu een Defender, D2 of D3 is - zul je altijd het gevoel houden wat er aan de hand is bij een trillingkje of onbalansje.
Je hebt er zoveel tijd in gestopen, in zicht van de haven deze bullet ook maar even bijten denk ik.
Re: wat te doen disco 3 of late disco 2
Geplaatst: di 15 feb 2011, 23:02
door stumpertje
goeie vraag, daar loop ik ook al ff mee rond
Ik zag wel de D3 flink zwaarder is, dus ook in de wegenbelasting wat minder vriendelijk (of nog onvriendelijker ) Maar ja, bij die kilometers maakt dat ook niet zo veel meer uit.
Re: wat te doen disco 3 of late disco 2
Geplaatst: di 15 feb 2011, 23:05
door Rogier 88 SIII
Tinus_110 Schreef:
-------------------------------------------------------
> ik zou hem gewoon repareren. Nu je de kruisjes
> allemaal vervangt etc weet je wat er allemaal goed
> is. Je hebt waarschijnlijk de schrik van je leven
> gehad en mooi dat er persoonlijk niets is, maar
> bij een andere - of dit nu een Defender, D2 of D3
> is - zul je altijd het gevoel houden wat er aan de
> hand is bij een trillingkje of onbalansje.
>
> Je hebt er zoveel tijd in gestopen, in zicht van
> de haven deze bullet ook maar even bijten denk ik.
volgens mij heb je de verkeerde topic
Re: wat te doen disco 3 of late disco 2
Geplaatst: di 15 feb 2011, 23:47
door Rick90
Sinds twee weken hebben we een zo goed als nieuwe (6.000Km gelopen) Disco 3 4.4 V8 HSE op de oprit staan en ondanks dat ik Defender liefhebber ben was ik meteen verkocht. Zo stil en soepel dat je niet kunt geloven dat je in een LR zit. Maar het blijft er wel een.. toen ik het raam open deed ging het niet meer dicht omdat het niet goed in de geleiders schoof. Het is wel een wat zwaardere auto maar desondanks toch strak en bij het stoplicht moeten de meeste VW Golfje's het afleggen.
Op mn werk heb ik wel eens wat D2's onder handen gehad en het grote voordeel daaraan vind ik dat je nog echt alles zelf kunt doen en je bijna nooit een computer nodig hebt. Een D3 blijft natuurlijk ook gewoon een auto waaraan je kunt sleutelen maar bij het oplossen van problemen en storingen komt vaker een computer kijken. Hoge kilometerstanden moeten met de Tdv6 geen probleem zijn. Kijk eens op het engelse disco3.co.uk daar staan genoeg disco's die al vele kilometers op de teller hebben staan.
Als je hem zakelijk rijdt en hem dus waarschijnlijk toch niet zelf onderhoud zou ik voor een D3 gaan. Toch net een stuk comfortabeler en stiller als je hem als zakelijke kilometer vreter moet gaan gebruiken.
Groeten Rick,
p4pb7561242.jpg --> mod_embed_images_loadimage('f44998a16b1d858e9a5b793a63e8542a', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Flp1.pinkbike.org%2Fp4pb7561242%2Fp4pb7561242.jpg', 'http://lp1.pinkbike.org/p4pb7561242/p4pb7561242.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Flp1.pinkbike.org%2Fp4pb7561242%2Fp4pb7561242.jpg', '', 13594053, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Foto's werkzaamheden
Re: wat te doen disco 3 of late disco 2
Geplaatst: wo 16 feb 2011, 00:40
door eddy
Disco3, gewoon een hele fijne auto om mee te rijden. Heb zelf de diesel en je merkt het niet. Mijn vorige Land Rover was een Disco2 waarmee ik met heel veel plezier (ook onder zware omstandigheden) heb gereden. Met deze Disco2 heb ik natuurlijk ook het nodige onderhoud gehad en dat moet je ook incalculeren, dat hoort bij het autorijden. Toen ik de Disco2 inruilde heb ik met pijn in mijn hart afscheid genomen van deze auto, na een week sturen met de Disco3 was ik de hele Disco2 vergeten, wat een vooruitgang qua comfort en prestaties. Op mijn auto staat nu 180.000 km en klaag niet over reparaties, het onderhoud wordt wel uitgevoerd bij de dealer, de compressor heb ik kapot gehad en ik denk dat bij de volgende servicebeurt de ophangrubbers vervangen gaan worden. Remmen, ruitewissers en banden vindt ik normaal onderhoud en dat heb je bij elke auto. Als je het mij vraagt: neem een Disco3 en als je veel rijdt de diesel.