Pagina 1 van 1

MaxxLube hydrogen systeem [waterstof]

Geplaatst: vr 04 feb 2011, 22:02
door Patrick nieuwenhuis
waterstof systeem MaxxLube op marktplaats voor landrover[onderdelenrubriek] kan tot 20% brandstof besparen ?fabeltje op reality wie weet er iets van?

Re: MaxxLeugen hydro geen systeem [waterstof]

Geplaatst: vr 04 feb 2011, 23:27
door Marc-my-Words
Patrick nieuwenhuis Schreef:
-------------------------------------------------------
> waterstof systeem MaxxLube op marktplaats voor
> landrover kan tot 20% brandstof besparen ?fabeltje
> op reality wie weet er iets van?

Als het dat vrolijke systeem is dat eerst door electrolyse waterstofgas maakt en dat toevoegt aan het brandstofsysteem ... dan is het niet alleen explosief-gevaarlijk maar ook zoiets als een electrische auto met een windmolentje op het dak, ofwel zoiets als achteruitfietsen.
Eerst de motor laten draaien, dan een dynamo laten werken en dan waterstofgas weer terugvoeren in die motor. Als het perpetuum-mobile al bestaansrecht had dan zitten hier ook nog een paar rendementsverliezen ingebakken die zelfs een perpetuum-mobile stil zetten.

Marc



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05/07/2011 12:04 door Marc-my-Words.

Re: MaxxLube hydrogen systeem [waterstof]

Geplaatst: vr 04 feb 2011, 23:34
door Patrick nieuwenhuis
ach ik dacht nog wel t ei van columbus te hebben gevonden voor onze zuipschuitjes

Re: MaxxLube hydrogen systeem [waterstof]

Geplaatst: di 05 jul 2011, 01:48
door getest
Ik heb zelf een Kit laten in bouwen en ik bespaar rond de 36% met mijn ford mustang uit 1967.
Het werkt zeer zeker aangezien de generator net zoveel vermogen van je auto vraagt als met licht aan rijden.
Aangezien je 45% meer rendement uit je benzine haalt dan dat je aan vermogen verliest door het stroom verbruik van 18 amp van de generator.
Als je het beter weet kan je natuurlijk verder reageren maar, ik denk niet dat jij een Kit in je auto heb zitten en ik wel.

Re: MaxxLube hydrogen systeem [waterstof]

Geplaatst: di 05 jul 2011, 02:36
door RoLandrover
yeah right,..


18 amp met 12V = 216W

effe googelen voor de data geeft :

Opwekking uit water met electrolyse
Via electrolyse van water is waterstof op te wekken, maar dan zijn 4 energie-eenheden fossiele brandstof nodig om één energie-eenheid waterstof te produceren.

Opwekking uit methaan
Waterstof is ook te produceren uit methaan (fossiele brandstoffen), maar de omzetting van fossiele brandstof naar methaan levert al een verlies van 32 tot 44% op. De navolgende stoombehandeling zorgt voor nog een verlies van 35% (bron).

Lage energiedichtheid per volume
De energiedichtheid per gram waterstof is zeer hoog, maar de dichtheid van waterstof is extreem laag: 1 liter benzine is 10x zo zwaar als 1 liter waterstof. Netto is de energiedichtheid per volume dus erg klein (bron). Je hebt dus in je auto een vele malen grotere tank nodig om eenzelfde afstand af te kunnen leggen. Daarnaast moet waterstof onder hoge druk gecomprimeerd worden om tot zo'n 1/15e energiedichtheid te komen (onder normale druk is de energiedichtheid 1/3000e), waarbij nog eens 15% energieverlies optreedt. Om waterstof vloeibaar te krijgen, is zelfs 30-40% extra energie nodig (bron). De tank moet tevens bestand zijn tegen de hoge druk, waardoor deze weer extra zwaar wordt en meer grondstoffen en energie kost om te produceren.

Netto rendement bij productie waterstof
Na compressie 10.000 psi (15% extra verlies)
Vanuit electrolyse: 25% * 85% = 21,3% rendement
Vanuit fossiele brandstof/methaan (gunstigste geval): 68% * 65% * 85% = 39,3% rendement
Vanuit fossiele brandstof/methaan (ongunstigste geval): 56% * 65% * 85% = 30,9% rendement
Vanuit fossiele brandstof/methaan (gemiddelde): 35,1% rendement

Na compressie tot vloeibare waterstof (35% extra verlies)
Vanuit electrolyse: 25% * 65% = 16,3% rendement
Vanuit fossiele brandstof/methaan (gunstigste geval): 68% * 65% * 65% = 28,7%
Vanuit fossiele brandstof/methaan (ongunstigste geval): 56% * 65% * 65% = 23,6%
Vanuit fossiele brandstof/methaan (gemiddelde): 26,1%

Netto rendement van productie waterstof inclusief omzetting tot electriciteit in brandstofcel en aandrijving wielen via electromotor
Rendement normale brandstofcel is slechts 30% (bron)
Rendement van een electromotor is ongeveer 80% (bron)
Vanuit electrolyse (10.000 psi) : 21,3% * 30% * 80% = 5,1%
Vanuit methaan (gemiddeld, 10.000 psi): 35,1% * 30% * 80% = 8,4%
Vanuit electrolyse (vloeibaar) : 16,3% * 30% * 80% = 3,9%
Vanuit methaan (gemiddeld, vloeibaar): 26,1% * 30% * 80% = 6,3%

Ter vergelijking:
Rendement benzinemotor 25%
Rendement dieselmotor 40%


En wat houden we dan nog over van die 216Watt???

noppes!!!!

bron data : [www.co2-feiten.nl]

grtn en nog meer grtn!!!!

RoLandRover

Re: MaxxLube hydrogen systeem [waterstof]

Geplaatst: di 05 jul 2011, 10:46
door Lucas van Lierop
Lekker bezig Marc en Roland :-)

Het lijkt me goed als meneer 'getest' al eens begint met zijn echte naam op te geven.

Groet
Lucas



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05/07/2011 08:46 door Lucas van Lierop.

Re: MaxxLube hydrogen systeem [waterstof]

Geplaatst: di 05 jul 2011, 11:04
door Roy Bruurs
Ja beetje raar ik zit ook niet heel de dag te zoeken op snorkel, lier oid dus hoe komt hij in 1 keer hier terecht. Misschien denk ik wel verkeerd maar in DENK van niet

Re: MaxxLube hydrogen systeem [waterstof]

Geplaatst: di 05 jul 2011, 11:07
door Geert LW79
Hij is waarschijnlijk te herkennen aan het Knight Rider lampje voor op z'n auto of als hij z'n auto roept via zijn horloge.

Geert

Re: MaxxLeugen hydro geen systeem [waterstof]

Geplaatst: di 05 jul 2011, 14:02
door Marc-my-Words
Roy B Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ja beetje raar ik zit ook niet heel de dag te
> zoeken op snorkel, lier oid dus hoe komt hij in 1
> keer hier terecht. Misschien denk ik wel verkeerd
> maar in DENK van niet


Tja, meneer "getest" is hier een beetje verdwaald met zijn Ford Mustang (wel een leuk nummertje van Serge Gainsbourg overigens).
Misschien waren het die 36% extra kilometers die "getest" hier brachten ?

Marc



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05/07/2011 12:04 door Marc-my-Words.

Re: MaxxLeugen hydro geen systeem [waterstof]

Geplaatst: di 05 jul 2011, 14:12
door Tinus
Misschien is hij gelieerd is aan een producent van genoemde kits

Tinus "90" Tiid-Rôver 200TDI

laroijsland2.jpg --> mod_embed_images_loadimage('424e421516ec33682b6350e212a3245c', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fimageshack.us%2Fa%2Fimg15%2F4281%2Flaroijsland2.jpg', 'http://imageshack.us/a/img15/4281/laroijsland2.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fimageshack.us%2Fa%2Fimg15%2F4281%2Flaroijsland2.jpg', '', 14250540, 600, 600, 'Loading image ...', false);
En Larocamper 300TDI
camper2w.jpg --> mod_embed_images_loadimage('df5657a93e5357ecc777dd636839ebe3', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fimageshack.us%2Fa%2Fimg18%2F5867%2Fcamper2w.jpg', 'http://imageshack.us/a/img18/5867/camper2w.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fimageshack.us%2Fa%2Fimg18%2F5867%2Fcamper2w.jpg', '', 14250540, 600, 600, 'Loading image ...', false);



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05/07/2011 12:13 door Tinus.

Re: MaxxLeugen hydro geen systeem [waterstof]

Geplaatst: di 05 jul 2011, 14:26
door Art van Blondie
Dat lijkt me ook.
Ik heb overigens ook een 67'er mustang maar ben niet 'getest' en ook niet verdwaald.

Groet, Art

Re: MaxxLube hydrogen systeem [waterstof]

Geplaatst: di 05 jul 2011, 15:21
door Roy Bruurs
mooie auto hoor de mustangs vooral dat model uit die jaren

Re: MaxxLeugen >> Ford Mustang

Geplaatst: di 05 jul 2011, 17:18
door Marc-my-Words
Het nummer "Ford Mustang" is uit 1968, het is dus niet onmogelijk dat Serge Gainsbourg door een 67er geinspireerd werd.






En nog meer als je even zoekt.


Marc



3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05/07/2011 15:30 door Marc-my-Words.

Re: MaxxLeugen >> Ford Mustang

Geplaatst: di 05 jul 2011, 17:29
door Marc-my-Words
En dan hier nog een soort "Amelie Poulain" maar dan met Ford Mustang 67 !!




Marc



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05/07/2011 15:29 door Marc-my-Words.

Re: MaxxLube hydrogen systeem [waterstof]

Geplaatst: di 05 jul 2011, 20:02
door Benno
dit ding is jaren geleden al op meer plekken gesignaleerd o.a. op het VOLVO-forum . Ik heb er toen eens een simpel rekenmodelletje tegengehouden hieronder gequote. die is zelfs uitgaande van 5A belasting. ruwweg dus max. 4x zoveel gas. Echter.... het gaat om de maximale energieinhoud in het water wat je elektrolyseert en die hoeveelheid is beperkt.

---------------------------------QUOTE ----------------------------------------------------------------

Heb je al eens gekeken hoeveel gas je zo maakt met een 5A belasting. Lijkt me nl. de rekensom waard om te kijken of de 60 watt vermogen die je erin stop er ook uitkomen aan gassen. Let wel 2/3 van je gas is waterstof 1/3 zuurstof.

Lijkt me interessaant om eens door te rekenen hoeveel vermogen van je dynamo (60 watt) , lees extra brandstofverbruik, je genereert om brandbaar vermogen (lees waterstof) te maken. even een kwestie van energetisch doorrekenen of het wel slim is. De opstellingen die ik vna dit soort zaken heb gezien maken inderdaad wel mooie gasbelletjes echter de totale hoeveelheid gas was dermate laag dat het netto resultaat in alle gevallen negatief bleek.

Laat eens weten hoeveel je nu maakt


p.s. klein reknmodelletje dat ik eerder gebruikt heb ging ongeveer zo :

500 ml H20 h2 en o2

2 h2o --> 1o2 en 2 h2
-quote ---------------

Bij elkaar geeft dit een besparing van 10 tot 50 procent en wat extra vermogen. Hoeveel hangt natuurlijk af van de motor. Hoe efficiënter een motor van zichzelf al draait en hoe kleiner deze is, hoe kleiner de besparing. Bij onze oudere Volvo's met forse motoren zou dit best een aardige besparing kunnen geven. Door de betere verbranding van het benzinemengsel, zorgt deze HHO-module dus ook voor een betere uitstoot. De uitstoot van het HHO-mengsel zelf is vanzelfsprekend gewoon waterdamp. Tenzij je zo dom bent om zout bij het water te doen (wat sommigen deden om de splitsing van het water te verbeteren), want dan voeg je ook chloorionen toe aan de uitstoot en dat willen we niet. Het water in de module moet wel demiwater zijn, anders vormt zich met het bakpoeder ook zoutzuur in de module en dat is niet bevorderlijk voor de levensduur.

Om een indruk te geven van de hoeveelheid water die nodig is. Naar vermelding van gebruikers doe je met een halve liter demiwater ongeveer een maand tot zes weken. En dat zijn dan vermeldingen van Amerikanen die toch veel kilometers maken met hun 8-cilinder kolk-in-de-tank trucks.

-end quote --------------------------

Laten we eens wat stellen:

Ik rijd 36.000 km/jaar, dit is 3000 per maand = (1/10) = 300 liter benzine

volgens je stukje moet je vanuit onderzoeken en enthousiaste gebruikers eens per maand 0,5 liter demiwater vullen, laat ik je het gemakkelijk maken en dit ophogen tot 1 liter per maand.

1 liter water is 1 kg water. Atoomgewichten 0 = 8 gram h = 1 gram, water is h2o. 1 liter water geeft dan ook 2/8 * 1000 gram h2 = 250 gram h2

Energie water = Energie-inhoud vloeibare H2 (OVW) 8,5 MJ/l benzine: 33 MJ/l
gasvormig h2 = 120 MJ/kg
1 m3 gas (atmosferisch, 20 graden) weegt ongeveer 90 gram.

250 gram h2 geeft aan energie maximaal 120 Mj/kg = 30 Mj energie. Dit is ongeveer de energieinhoud van 1 liter benzine. Dit is atmosferisch dus ongeveer 3 m3 aan H2-gas.

1 liter op 300 is bij mij een besparing van 0,33 % en dan heb ik nog gerekend in het voordeel van de waterstof.

Minder gas geven levert al snel 10-15% besparing op. Dit is dan al snel een 30/45 liter benzine.
Reken maar uit wie gaat besparen. Waarschijnlijk is de behaalde winst vnl. te danken aan de placebo-effecten van de H2 generator.
Maar als je wilt geloven prima hoor. Er zijn hele religies die niets anders doen.

Ik geloof best dat de generator op zich zal werken, echter de geproduceerde hoeveelheid H2 is gewoonweg te klein om effect te hebben op de verbranding van een zo grote hoeveelheid benzine. Daarnaast moet de energie in het water gepompt worden vanuit de dynamo/accu. Schijnbaar gratis energie maar niets is minder waar. als een dynamo stroom moet leveren gaat hij meer weerstand bieden aan het systeem en dus gaat een motor ook meer verbruiken hierdoor. Heel theoretisch kost dit zelfs meer energie dan er opgewekt wordt want bij iedere omzetting gaat energie verloren.vRendement dynamo is ca. 50%. De rest wordt omgezet in warmte.

groet,

Benno



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05/07/2011 18:03 door Benno.

Re: MaxxLeugen hydro geen systeem [een luchtballon]

Geplaatst: di 05 jul 2011, 22:02
door Marc-my-Words
Benno Schreef:
-------------------------------------------------------
> dit ding is jaren geleden al op meer plekken
> gesignaleerd o.a. op het VOLVO-forum . Ik heb er
> toen eens een simpel rekenmodelletje tegengehouden
> hieronder gequote. die is zelfs uitgaande van 5A
> belasting. ruwweg dus max. 4x zoveel gas.
> Echter.... het gaat om de maximale energieinhoud
> in het water wat je elektrolyseert en die
> hoeveelheid is beperkt.
>
> --------
> --------
> --------
>
>
> groet,
>
> Benno


Goed .... maar het kan nog enorm veel eenvoudiger.

Een beetje motor levert zelfs bij een rustige kruissnelheid enkele tientallen kW.
De dynamo levert als het een wat grotere is misschien 0,1 kW 1 kW.
Electrolyse is niet verliesvrij .... maar voor het gemak verwaarlozen we de verliezen, en ook die in de dynamo en in de dynamo-riem (verliezen die overigens niet te verwaarlozen zijn, en wat betreft die dynamo ook minstens gedeeltelijk evenredig met de gevraagde vermogens).

Dus, even alle verliezen verwaarlozend en verder ook in het gunstigste geval, is de energie die je in het waterstofgas stopt en er dus ook weer uit kan halen bij de verbranding slechts ± 1 % (of minder) max. 10 % van het vermogen die je rondpompt.

(O ja, je moet wel de zuurstof ook terugpompen in je motor want anders steek je energie in de atmosfeer om ons heen ... en dat betekent weer dat je knalgas in je inlaatsysteem hebt ... en dat spul heet niet voor niks knalgas.)

En dan ... waar je echt geheel gratis verder op rijdt: Lucht, nl een beetje meer in je banden, dat verminderd de rolweerstand en kost nix.


Marc



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05/07/2011 20:50 door Marc-my-Words.

Re: MaxxLeugen hydro geen systeem [een luchtballon]

Geplaatst: di 05 jul 2011, 22:16
door Exfietser
QuoteMarc Goed .... maar het kan nog enorm veel eenvoudiger.

Een beetje motor levert zelfs bij een rustige kruissnelheid enkele tientallen kW.
De dynamo levert als het een wat grotere is misschien 0,1 kW.
Electrolyse is niet verliesvrij .... maar voor het gemak verwaarlozen we de verliezen, en ook die in de dynamo en in de dynamo-riem (verliezen die overigens niet te verwaarlozen zijn, en wat betreft die dynamo ook minstens gedeeltelijk evenredig met de gevraagde vermogens).

Dus, even alle verliezen verwaarlozend en verder ook in het gunstigste geval, is de energie die je in het waterstofgas stopt en er dus ook weer uit kan halen bij de verbranding slechts ± 1 % (of minder) van het vermogen die je rondpompt.

En dan ... waar je echt geheel gratis verder op rijdt: Lucht, nl een beetje meer in je banden, dat verminderd de rolweerstand en kost nix.



Marc 0,1 kW = 100 Watt. Dat is wel erg weinig voor een dynamo. Mijn legerdynamo kan een nominaal vermogen van 63A x 24V = 1512 Watt of te wel 1,5 kW leveren. Toch wel iets meer dan 100 watt.

Mijn 2,25D dieselmotor kan 63pk leveren. En dat komt overeen met ongeveer 46 kW.

Arnold.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05/07/2011 20:19 door Exfietser.

Re: MaxxLeugen hydro geen systeem [een luchtballon]

Geplaatst: di 05 jul 2011, 22:53
door Marc-my-Words
Arnold,

Je hebt me betrapt op een dom dom eenhedenfoutje.
Jouw cijfers zijn overigens ook weer een tikje atypisch, grote dynamo en klein blok.
Ik heb een en ander hierboven wat realistischer weergegeven (men leze gecorrigeerd).
Om mijn domheid niet te verbergen zijn de foutjes netjes doorgehaald.

Marc

Re: MaxxLeugen hydro geen systeem [een luchtballon]

Geplaatst: di 05 jul 2011, 23:26
door Exfietser
Voor de auto wordt de dynamo ook maar een klein beetje gebruikt. Die is alleen nodig voor de verlichting en dashboardlampjes. De 2,25D is volledig mechanisch en heeft in het geheel geen stroom nodig.
Die grote dynamo werd in het leger ook voornamelijk stationair gebruikt om radio's enzo van stroom te voorzien. Daarom is de motor ook van een oliekoeler voorzien. Zonder rijwind koelt de motor nu eenmaal minder goed.

De wagen gebruikt als de verlichting brand zo'n 200 watt. Als de ruitenwissers, fan en laadstroom van de accu erbij komen wordt het iets meer. Maar met een 500 watt dynamo zou mijn wagen prima toekunnen.

Ik ben wel blij met mijn dynamo. Ik kan nu wat leuke extra electrischedingen aansluiten zonder dat ik capaciteit te kort kom.

Arnold.

Re: MaxxLube hydrogen systeem [waterstof]

Geplaatst: wo 06 jul 2011, 10:33
door badair
ik heb een jaar of drie geleden een waterstof setje in mijn freelander diesel ingebouwd, als hij werkte had ik 10% beter brandstof verbuik. Het nadeel, door dat deze bij de motor is ingebouwd, wordt de vloeistof warm gaat meer amp trekken en de zekering klapt dan.
Ik kon aan mijn brandstof verbruik zien of het systeem werkte.

het systeem werkt, of het de brandstof besparing geeft die je zou willen, ik denk het niet.

Re: MaxxLube hydrogen systeem [waterstof]

Geplaatst: wo 06 jul 2011, 20:44
door sirmartin
Waarschijnlijk had deze auto er ook een .... nou die kwam ook op allerlei verkeerde plekken terecht.

1983_delorean_dmc-12-pic-38289.jpeg --> mod_embed_images_loadimage('2e8b6b9a1b8f7f877bc7ba9caba9c393', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fstatic.cargurus.com%2Fimages%2Fsite%2F2007%2F12%2F22%2F04%2F55%2F1983_delorean_dmc-12-pic-38289.jpeg', 'http://static.cargurus.com/images/site/2007/12/22/04/55/1983_delorean_dmc-12-pic-38289.jpeg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fstatic.cargurus.com%2Fimages%2Fsite%2F2007%2F12%2F22%2F04%2F55%2F1983_delorean_dmc-12-pic-38289.jpeg', '', 14257842, 600, 600, 'Loading image ...', false);

back-to-the-future-delorean_1.jpg --> mod_embed_images_loadimage('c13b4185bf174755c040fc00fe13064a', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.geeky-gadgets.com%2Fwp-content%2Fuploads%2F2009%2F03%2Fback-to-the-future-delorean_1.jpg', 'http://www.geeky-gadgets.com/wp-content/uploads/2009/03/back-to-the-future-delorean_1.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.geeky-gadgets.com%2Fwp-content%2Fuploads%2F2009%2F03%2Fback-to-the-future-delorean_1.jpg', '', 14257842, 600, 600, 'Loading image ...', false);

Ik ga er gelijk 4 inbouwen .... tot laatteeerrrrssss....

Martin

Re: MaxxLube hydrogen systeem [waterstof]

Geplaatst: vr 08 jul 2011, 23:57
door bram
deze vergelijkingen zijn appels met peren vergelijken.
De verkregen waterstof fungeert als een "reformer" voor de verbranding. Zie het dus niet dat daar de energie uit komt, het helpt bij het efficienter verbranden.

Voordelen zijn dat je een veel schonere uitstoot krijgt en door de verhoogde octaan in de verbrandingskamer krijg je meer vermogen ook nog.
met een toevoer van ca 0,8liter per minuut heb ik op een rollenbank 5% vermogenswinst gehaald en 28% brandstofbesparing gemeten over 10000km
Hoe slechter je motor verbrandde, hoe hoger het rendement over het algemeen.

Met een lambdagestuurde benzinemotor haalden we 20% besparing inclusief de DEFI chip om de lambda waarde te foppen, anders verbruikt hij zelfs meer brandstof.

Een beproefde methode dus, er zijn veel slechte systeempjes in omloop, zorg voor platencellen van hoogwaardig materiaal als titanium, en geen rvs, die geven giftig residu.

Re: MaxxLube hydrogen systeem [waterstof]

Geplaatst: za 09 jul 2011, 00:42
door RoLandrover
DIY-Flux-Capacitor.jpg --> mod_embed_images_loadimage('1d333d9b5ae69a0ae2bd08d6314c7c89', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.instructables.com%2Fimage%2FF5T3AF7FGZEMJ4G%2FDIY-Flux-Capacitor.jpg', 'http://www.instructables.com/image/F5T3AF7FGZEMJ4G/DIY-Flux-Capacitor.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.instructables.com%2Fimage%2FF5T3AF7FGZEMJ4G%2FDIY-Flux-Capacitor.jpg', '', 14268307, 600, 600, 'Loading image ...', false);

Nee joh , die heeft net als ik een Flux-Capacitor! Die werk tenminste ook op afval met de juiste Dé-Materializer ervoor.

grtn

RoLandRover vanuit 2021

Deze mail is verzonden vanaf mijn HTC Net-Vleeze Bionic.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08/07/2011 22:43 door RoLandrover.

Re: MaxxLube hydrogen systeem [waterstof]

Geplaatst: za 09 jul 2011, 12:07
door Frans Bonnes
Maar met dit huis tuin en keuken apparaat kun je dus nooit 0.8 liter per minuut maken.
Dit ding is dus pure onzin.

Als je zoveel gas per tijdeenheid wil hebben moet je dus een eigen voorraad gas meenemen lijkt mij.

fb

Re: MaxxLube hydrogen systeem [waterstof]

Geplaatst: za 09 jul 2011, 19:41
door bram
O Makkelijk hoor.
ik gebruik een 21 platen HHO generator met titanium platen en pulsgegenereerde toevoerstroom. Dat optimaliseert de H produktie.
Die ander is 16 platen op continue 12V maar haalt op 12Amp al 1 liter HHO per minuut.
Misschien bedoel jij Waterstofgas maar het is een mix.

Op 1Amp haal je aanzienlijk minder, ca 0,1L

Het valt me op dat hier mensen zonder kennis nogal uitgesproken meningen er uit gooien na een uurtje google.
Probeer het eens uit , dan heb je in elk geval al 25% geld terugverdiend van elke liter benzine of rijden jullie fiets/trein?

Re: MaxxLeugen hydro geen systeem [waterstof]

Geplaatst: do 28 jul 2011, 12:56
door Sofie
Ik denk niet dat de systemen van MaxxLube werken.
Enkel en alleen al om het feit dat je het zelf kan inbouwen..

Ik heb ook een waterstof systeem laten inbouwen in mijn wagen door Automotive Ecology.
Zij werken voornamelijk met grotere bedrijven.
Normaal gezien ging ik dat op 2 wagens doen, maar het was onmogelijk om op de ene wagen een brandstofbesparing te realiseren.
Dus blijkbaar werkt het nog niet op alle wagens, maar ze zijn wel zo eerlijk om het te zeggen

Zelf ben ik er heel tevreden over. Ik heb ongeveer 13% besparing.

Re: MaxxLeugen hydro geen systeem [waterstof]

Geplaatst: vr 29 jul 2011, 13:54
door Jip Taminiau
Sofie Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik denk niet dat de systemen van MaxxLube werken.
> Enkel en alleen al om het feit dat je het zelf kan
> inbouwen..
>
> Ik heb ook een waterstof systeem laten inbouwen in
> mijn wagen door Automotive Ecology.
> Zij werken voornamelijk met grotere bedrijven.
> Normaal gezien ging ik dat op 2 wagens doen, maar
> het was onmogelijk om op de ene wagen een
> brandstofbesparing te realiseren.
> Dus blijkbaar werkt het nog niet op alle wagens,
> maar ze zijn wel zo eerlijk om het te zeggen
>
> Zelf ben ik er heel tevreden over. Ik heb ongeveer
> 13% besparing.

Beste mensen,

Al deze oude hydrolise systemen hebben veel nadelen.
de tot de gevaarlijke stoffen behorende electrolieten zoals NaOH en KOH, zij verontreinigen de motor.
Zij zijn nodig om een elektrolise te krijgen, maar er moet ook schoongemaakt worden! Kijk uit met je huid en ogen.
Er wordt gezegd dat ze HHO leveren, dit is geen chemische formule ! Wat is het dan? Een wir war van H's, O's, K's, Na's en waterdamp. eigenlijk weten ze niet wat ze toevoegen.
Inmiddels zijn er nieuwe technologiën; PEM cellen, deze maken alleen H2 en O2 gas, die samen een enorme verbranding verbetering geven en wel werken en tot 22,7% meer kilometers per tankbeurt geven.
Voor meer info: Jip Taminiau (06-411 26 318) sinds jaren specialist in auto techniek en chemicus.[http://www.jiptaminiau.nl] ECOTEC waterstofgas systeem. Aquafuel Europe Oisterwijk.

Re: MaxxLeugen hydro geen systeem [waterstof]

Geplaatst: vr 29 jul 2011, 14:14
door Jip Taminiau
Marc-my-Words Schreef:
-------------------------------------------------------
> Patrick nieuwenhuis Schreef:
> --------------------------------------------------
> -----
> > waterstof systeem MaxxLube op marktplaats voor
> > landrover kan tot 20% brandstof besparen
> ?fabeltje
> > op reality wie weet er iets van?
>
> Als het dat vrolijke systeem is dat eerst door
> electrolyse waterstofgas maakt en dat toevoegt aan
> het brandstofsysteem ... dan is het niet alleen
> explosief-gevaarlijk maar ook zoiets als een
> electrische auto met een windmolentje op het dak,
> ofwel zoiets als achteruitfietsen.
> Eerst de motor laten draaien, dan een dynamo laten
> werken en dan waterstofgas weer terugvoeren in die
> motor. Als het perpetuum-mobile al bestaansrecht
> had dan zitten hier ook nog een paar
> rendementsverliezen ingebakken die zelfs een
> perpetuum-mobile stil zetten.
>
> Marc

Marc,
Je maakt echt een denk fout.
met 10 mp kan is 1 liter waterstof gas on-demand (alleen als de motor loopt, geen opslag) maken, bestaande uit 2 delen H2 en 1 deel O2 gas. De ontbrandingswaarde hiervan is enorm.
De lucht die aangezogen word geeft geen optimale verbranding in de motor, maar door die lucht te verbeteren en beter te laten ontbranden krijg ik die winst. Een rendementsverbetering van de motor.
10 Amp is misschien 100 Joule, maar 1 liter H2 en O2 is een veelvoud van misschien 200 Joule.
Jip