Pagina 1 van 1
Re: ratio diff
Geplaatst: do 01 jan 1970, 01:00
door ToyRoverlander
Quote Re: ratio diff nieuw
Gepost door: EricRR ()
Datum: 31 januari 2011 21:03
Mijn nissan assen hebben 4.625 dus opzich moet dan 4.75 ook wel kunnen verwacht dan echter geen 160km/h meer ..
Maar de overbrengingen van de bak/tussenbak zijn anders bij jou, en het toerenbereik van jouw V8 is iets anders dan een 300tdi
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
- Toy-Rover, '65 Series IIa 112" 4deurs softtop
3B 3.4 diesel, H41 4bak, HDJ80 assen, dual E-locked, SOA, 48" voorveren, 5125series 14" Bilsteins rondom, 4:1 Orion tussenbak, 63" chevy achterveren, custom tank, Mitsu TD04L-13T turbo, Saab intercooler, Hellfire Fabworks High-steer, rolbeugel, Crow 4point harnesses. Alu radiator, 2x 24V Spal fans, OBA...En nog wat klein spul....
Rijdend en al! nu nog geluidsisolatie om het zaakje wat stiller te krijgen..
ratio diff
Geplaatst: ma 31 jan 2011, 18:26
door crazy mud
Ik denk er over om bij Ashcroft Ring en Pinions te bestellen voor mijn diffs in een disco 300tdi. Ik zou de overbrenging graag korter maken want ik heb hem vooral voor zwaar terrein en wil dan dus langzaam kunnen rijden.
Daarom mijn vraag, wat zit er standaard in een 300tdi, 23 splines met een 3.5 ratio of toch iets anders. En als ik een kortere overbrenging wil hebben krijg ik dat dan met een 4.75 ratio of wordt het dan juist langer? Of moet ik toch ook nog op zoek naar een andere tussenbak?
alvast bedankt,
Peter
Re: ratio diff
Geplaatst: ma 31 jan 2011, 18:34
door Roy Bruurs
3.54 standaard. En ja met een 4.75 krijg jij een langzamere overbrenging.
KAM heeft ook mooie setjes in hun assortiment.
ab4l87.jpg --> mod_embed_images_loadimage('97c00bca968985e34be238b3e45eee49', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi53.tinypic.com%2Fab4l87.jpg', 'http://i53.tinypic.com/ab4l87.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi53.tinypic.com%2Fab4l87.jpg', '', 13508735, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Dagelijkste auto Land Rover Freelander 1 2001 1.8i
Hobby auto Land Rover Ninety 1984 200Tdi
(Totall los) Land Rover Ninety RHD 1984 2,5N/A
Verkocht Land Rover series III 109" RHD 2,25B
Re: ratio diff
Geplaatst: ma 31 jan 2011, 20:49
door crazy mud
Dank je wel Roy, ik zal ook eens kijken bij Kam,. bedankt voor de tip.
groeten,
Peter
Re: ratio diff
Geplaatst: ma 31 jan 2011, 22:00
door ToyRoverlander
4.75 is HEEL kort!
(3.54 is standaard)
zou eerder voor 4.11 of 3.8 kiezen. Het verschil lijkt niet veel met een paar 10e, maar je merkt het goed!
Wat voor bandenmaat heb je?
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
- Toy-Rover, '65 Series IIa 112" 4deurs softtop
3B 3.4 diesel, H41 4bak, HDJ80 assen, dual E-locked, SOA, 48" voorveren, 5125series 14" Bilsteins rondom, 4:1 Orion tussenbak, 63" chevy achterveren, custom tank, Mitsu TD04L-13T turbo, Saab intercooler, Hellfire Fabworks High-steer, rolbeugel, Crow 4point harnesses. Alu radiator, 2x 24V Spal fans, OBA...En nog wat klein spul....
Rijdend en al! nu nog geluidsisolatie om het zaakje wat stiller te krijgen..
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 31/01/2011 21:00 door ToyRoverlander.
Re: ratio diff
Geplaatst: ma 31 jan 2011, 22:03
door Eric
Mijn nissan assen hebben 4.625 dus opzich moet dan 4.75 ook wel kunnen verwacht dan echter geen 160km/h meer ..
Re: ratio diff
Geplaatst: ma 31 jan 2011, 22:19
door Rick90
Ik zou voor een 4.11 overbrenging gaan, is veruit de meest gebruikte in de challengewereld. Een 300Tdi heeft genoeg koppel om daar goed mee te kunnen tereinrijden.
Groeten Rick,
p4pb7561242.jpg --> mod_embed_images_loadimage('508f33543723e7e0741233e3ad427ac2', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Flp1.pinkbike.org%2Fp4pb7561242%2Fp4pb7561242.jpg', 'http://lp1.pinkbike.org/p4pb7561242/p4pb7561242.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Flp1.pinkbike.org%2Fp4pb7561242%2Fp4pb7561242.jpg', '', 13510313, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Foto's werkzaamheden
Re: ratio diff
Geplaatst: di 01 feb 2011, 00:25
door crazy mud
Ik rij op 36 inch Simex dus best grof.
Snelheid is voor mij geen issue kom bijna niet op de verharde weg dus 100km per uur is zat.
Vind het wel lekker om in terrein te kunnen kiezen of ik snel of langzaam rij.
maar bedankt voor de opmerking, ik zal er nog eens over nadenken of ik toch een iets hogere ratio neem.
groeten en welterusen,
Peter
Re: ratio diff
Geplaatst: di 01 feb 2011, 06:45
door Eric&Betty Boop
Is deze Ashcroft Underdrive niets voor je?
Groet.
Eric.
Foto-S36C8XEB.jpg --> mod_embed_images_loadimage('8cb2e50c3532b4dd5f2b77e7eaa3835f', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-S36C8XEB.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-S36C8XEB.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-S36C8XEB.jpg', '', 13511569, 600, 600, 'Loading image ...', false);
1tonsquash2.gif --> mod_embed_images_loadimage('5d91ed9f17ff87e5caf115f2427f19b3', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Froverlanders.bc.ca%2Froverforum%2Fimages%2Fsmilies%2F1tonsquash2.gif', 'http://roverlanders.bc.ca/roverforum/images/smilies/1tonsquash2.gif', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Froverlanders.bc.ca%2Froverforum%2Fimages%2Fsmilies%2F1tonsquash2.gif', '', 13511569, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Re: ratio diff
Geplaatst: di 01 feb 2011, 18:33
door crazy mud
Zo'n extra bak is wel mooi maar zie ik niet zitten, ik kom toch niet zo vaak op de weg en dan heb je weer iets dat kapot kan gaan.
Ik ben inmiddels op de site van Kam geweest en heb daar de elektrische difflock gezien. Heeft iemand daar ervaring mee? Ik dacht dat ARB de enige was.
Re: ratio diff
Geplaatst: di 01 feb 2011, 19:15
door Rick90
ARB werkt pneumatisch, kam elektrisch, dat is het grootste verschil.
Zoek even naar het topic over lockers dat Roy B heeft gestart, daar staat wat informatie over Kam, ARB, Detroit en Herero lockers.
Als het goed kan hij binnenkort ook ervaringen met je delen over de Kam.
Groeten Rick,
p4pb7561242.jpg --> mod_embed_images_loadimage('35bfef3f284ce859bd4cb4880e2387c7', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Flp1.pinkbike.org%2Fp4pb7561242%2Fp4pb7561242.jpg', 'http://lp1.pinkbike.org/p4pb7561242/p4pb7561242.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Flp1.pinkbike.org%2Fp4pb7561242%2Fp4pb7561242.jpg', '', 13515414, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Foto's werkzaamheden
Re: ratio diff
Geplaatst: di 01 feb 2011, 19:22
door Rick90
En dit is een handige calculator voor je diff ratios:
[www.ashcroft-transmissions.co.uk]