Pagina 1 van 1

motor problemen 2.25 diesel problem

Geplaatst: di 25 jan 2011, 23:53
door 88driverpim
hallo allemaal,
ik rijd nu al bijna een jaar in mijn mooie 88 diesel bijna zonder problemen.
t begon allemaal toen hij niet meer gloeide. er is een stukje van een gloeispiraal in de de motor gekomen want er miste en stukje toen ik ze vervangen heb.
omdat hij toen hij niet gloeide met pijn en moeite starte heb ik ook meteen de kleppen gesteld. Dit met een speling voeler en al.
nu heb ik het voelgende probleem:
ik mis top snelheid ging eerst als hij goed warm was net 100
nu niet harder als 80 ik mis dus 20 km
ook haalde ik eerst 1 op 9 a 10 dit is nu meer 1 op 7 a 8
dit laatste is vooral een probleem want ik ben maar een arme student en diesel kost tegenwoordig bekant net zo veel als goud.
wat moet er anders afgesteld en is het nog te redden??????

Re: motor problemen 2.25 diesel problem

Geplaatst: wo 26 jan 2011, 00:14
door WillemJ
Pim,

Het is natuurlijk niet goed mogelijk dat het stukje gloeispiraal schade in de motor veroorzaakt heeft; schade aan cilinderwand of misschien wel aan een van de kleppen. Wellicht hebben we nog wat meer info nodig om je de goede richting in te helpen.
- Is je olieverbruik ook toegenomen? Zie je blauwe pluimen uit de uitlaat ook wanneer de motor warm is?
- Ben je ook trekkracht verloren?
- Laat eens compressie meten. Dit kan waarschijnlijk bij de garage in de buurt voor 'n prikkie.
- Misschien heb je wel helemaal geen schade in de motor, maar is op een of andere toevallige manier je inspuitpomp van tijd gegaan. Check eens of ie nog op tijd staat...
- Toevallig geen lichte diesellekkage bij een van de injecteurleidingen?

Succes!

Re: motor problemen 2.25 diesel problem

Geplaatst: wo 26 jan 2011, 19:43
door 88driverpim
Ik heb ook nog een verandering gedaan aan mun landrovertje ik heb de voorste aandrijf as er weer tussen gezet. reed eerst zonder omdat deze kapot was.
kan dit voor zo veel meer verbruik en vermindering van topsnelheid zorgen?

-geen extra olie verbruik. tja hij lust um wel kwa olie.
-trekkracht verloren niet egt heel merkbaar.
-diesel lekage van die koperen diesel leidingen is er een wel een beetje vochtig.
-de motor loopt wel met een iets ander geluid als eerst. knokkender??!???


De diesel pomp verstellen is dat moeilijk? speciaal gereedschap nodig?hoe moet dit?

Ik ben helaas nog niet zo thuis in het sleutelen aan motoren.

Re: motor problemen 2.25 diesel problem

Geplaatst: do 27 jan 2011, 12:59
door peter
ha pim

jullie pap vragen om te sponseren ( kan ie hendig met een v8 disco)

nee, ik denk je brandstof aanzuigleiding en filter.

vooral in een koude minter komt er veel condens in je tank'
verzamelt zich in je filter,
dus gaat er minder naar je brandstof pomp

heb ik al verschillende keren meegemaakt.
verder je leiding naar je tank ook controleren op vuil
bij een oude tank kan je zuigleiding ook verstopt zijn.

groetjes peter

Re: motor problemen 2.25 diesel problem

Geplaatst: do 27 jan 2011, 13:47
door Martin88LW
Hoi Pim,

Hoe zeker ben je ervan dat de kleppen goed gesteld zijn? Als ik zo je bericht eens lees heeft 't je de nodige moeite gekost dat te bereiken. Ik ken je natuurlijk niet, maar weet je zeker dat je dat goed gedaan hebt?
Een stukje materiaal van de gloeibougies in de cilinder is natuurlijk niet echt fijn, maar volgens mij niet zo schadelijk dat 't deze gevolgen heeft.
Is de nieuwe gloeier wel goed vast en gasdicht ingedraaid? En verder: het aanbrengen van je voorste propshaft heeft idd gevolgen voor je beschikbare vermogen, en dus op je topsnelheid (been there, heb nu vrijloopnaven)
Advies: rotzooi niet aan de injectiepomp en laat de kleppenafstelling even controleren.

Grtz en suc7,
Martin

Re: motor problemen 2.25 diesel problem

Geplaatst: vr 28 jan 2011, 22:28
door wilberth
Misschien een stomme opmerking, maar staat de 4wd uitgeschakeld? Dat kan lelijk verspannen en extra vermogen/snelheid kosten.

Overigens voegt de propshaft alleen maar 2 kruisjes toe als draaiende delen. Vrijloopnaven zorgen ervoor dat ook je diff en alles in de as tot stilstand komen.
Maar in mijn ervaring maakt zelfs dat niet alle verschil.

Groet, Wilberth

Re: motor problemen 2.25 diesel problem

Geplaatst: za 16 nov 2013, 18:54
door Land(G)Rover
Beste Pim,
Hierbij wil ik graag even reageren op je "oude" post, met de vraag hoe is het afgelopen ?
------------
ik mis top snelheid ging eerst als hij goed warm was net 100
nu niet harder als 80 ik mis dus 20 km
ook haalde ik eerst 1 op 9 a 10 dit is nu meer 1 op 7 a 8
-----------

Wat was uiteindelijk het probleem, de reden dat je land rover 88, 20 km p/u miste ?

De reden waarom ik dit vraag: sinds gisteravond heb ik ook het probleem dat ik 20 km per uur mis.

Voorheen reed mijn LR 88 (1978) maximaal 97 km per uur.
Gister nog geen 77 km per uur,
Met het ingaan van de velsertunnel, heuvel af, kwam ik iets boven de 80 km p/u.
Berg op, om de tunnel uit te komen was het echt een ramp, een snelheid van krap 60 km p/u !!

In eerste instantie had ik nog zo iets van; kou. Gedurende de reis, werd het niet veel beter. Na twee stops, waarin ik de hoge en lage versnelling verzet. Heb ik bij de derde stop de auto aan de kant gezet, om vandaag de gehele dag bij gebrek aan meegenomen gereedschap (stom, stom, stom), naar de mogelijke oorzaken op internet te zoeken en vond jou post.

Wat betreft het verbruik, dat werd ook steeds meer in de voorgaande/afgelopen dagen/maanden.

Graag verneem ik van je (ervaring)

Re: motor problemen 2.25 diesel problem

Geplaatst: zo 17 nov 2013, 00:58
door elheffe
Als er iets bovenop je zuigers is terecht gekomen en je hebt dit niet eruit gehaald,
dan lijkt mij dat er toch schade is ontstaan aan je voeringen of zuigers.
De enige optie die ik denk denk dat je hebt is je cilinderkop trekken en kijken wat er aan de hand is.
Kop trekken stelt niet zo heel veel voor, maar je moet wel weten waar je mee bezig bent en de boel weer op moment vastzetten.
Heb je een werkplaatshandboek?

De groeten,

Michèl

Re: motor problemen 2.25 diesel problem

Geplaatst: zo 17 nov 2013, 01:13
door elheffe
En als je olie verbruik best hoog is duidt dit op schade aan aan je voeringen of zuigerveren.
Ik weet natuurlijk niet hoeveel rook er uit je uitlaat komt, maar als de uitlaatgassen vrij vettig zijn is dit ook al een teken.
Een vriend van mij had een porsche 924 met gebroken zuigerveren en heel de achterkant van zijn auto was vettig.
Nou zou je dat bij een Laro niet zo snel hebben aangezien ze aerodynamisch niks voorstellen en een diesel beter smeerolie verbrand als een benzinemotor.
Blok hadden we in een paar uur uit elkaar en in elkaar zetten valt ook wel mee.
Je kan ook even de slang van je carter ontluchting loshalen en kijken of je veel overdruk hebt en of er oliemist uit komt, dan weet je als het goed is genoeg.

De groeten,

Michel

Re: motor problemen 2.25 diesel problem

Geplaatst: zo 17 nov 2013, 15:09
door defendertje90
Jij reageert op de verkeerde post. die is al een aantal jaren oud. Even goed lezen en je ziet vanzelf op welke post je wel moet reageren

Re: motor problemen 2.25 diesel problem

Geplaatst: ma 18 nov 2013, 12:26
door elheffe
Ok, ik zag hem op de eerste pagina van het prikbord staan, dus ik ging ervan uit dat het een nieuw bericht was.