Pagina 1 van 1
LT230 of een BW?
Geplaatst: vr 21 jan 2011, 15:28
door Arno
Lt230 of een BorgWarner !!!
Sinds die 10 jaar dat ik een RRC rij heb ik alleen maar met een Automaat en een Borgwarner gereden, nu maakt hij zo nu en dan bij het plaatsen in de achteruit een hole “Klonk” geluid. En bij het “automatisch terugschakelen van de 4e versnelling naar de 3e hoor je een lichter “klonk”. Mijn automatenbak is recentelijk nog helemaal gereviseerd dus geloof niet dat het in deze vriend zit.
Nu wil ik beginnen aan een roesteratie plan en wil dan ook direct de BorgWarner meenemen/reviseren. Of heeft iemand een uitgesproken mening over, wat beter te doen??
En zijn de aandrijfassen ook uitwisselbaar??
Groet Arno
Re: LT230 of een BW?
Geplaatst: vr 21 jan 2011, 15:54
door bram-rrc
Voorste aandrijfas is anders.
heb eerst een Borg Warner gehad, nu een LT230. Maar of ik nu verschil merk...
Re: LT230 of een BW?
Geplaatst: vr 21 jan 2011, 15:56
door Bauke 110
Is het niet mogelijk dat de "Klonk" ontstaat omdat je kruisjes versleten zijn?
ik heb die klonk ook, en dat is wanneer ik de auto te snel op laat komen dan hoor ik de "klonk" in de aandrijflijn
Oké bij mij is het een One-Ten met 2.5Na met LT77
Gr Bauke
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21/01/2011 14:57 door Bauke 110.
Re: LT230 of een BW?
Geplaatst: vr 21 jan 2011, 16:53
door Tinus 110
is het een "klonk" of een "klikkend/tikkend" geluid.
heb hetzelfde als ik doorschakel en het gas weer op laat komen dat hij dan tikt/klikt. Niet in alle versnellingen even sterk maar toch. Was vooral duidelijk toen ik vorige week even zonder cubby box en vloerplaat reed (omdat ik PTO aan het repareren was) - toen hoorde je het nog duidelijker.
[twitter.com]
web.jpg --> mod_embed_images_loadimage('be53aa8f8fe4a5d06dac667169ef4d33', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fgallery.me.com%2Ftenbroeke%2F100150%2FDSC_1260small%2Fweb.jpg%3Fver%3D12963341170001', 'http://gallery.me.com/tenbroeke/100150/DSC_1260small/web.jpg?ver=12963341170001', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fgallery.me.com%2Ftenbroeke%2F100150%2FDSC_1260small%2Fweb.jpg%3Fver%3D12963341170001', '', 13453788, 600, 600, 'Loading image ...', false);
One-Ten 200Tdi SW - momenteel kamperend op www.campingmaka.be !
Re: LT230 of een BW?
Geplaatst: za 22 jan 2011, 01:45
door Andrew Colville
als je een flinke klonk hebt dan zou ik ook even kijken naar de kogel midden op de achter as, als deze speling heeft dan hoor je dat als een klonk in de auto.
BW of 230, ik houd het wel op de LT230 ik heb veel meer problemen gezien met vast zittende viscos, gerekte kettingen , en zelfs gebroken kettingen , LT 230 blijft het gewoon doen zolang er olie inzit.
maar andere vinden het prachtig werken, het is maar net waar je van houd. overigens zijn aandrijf assen in overvloed te krijgen dus daar voor hoef je het niet te laten mocht je willen overstappen.
Groetjes Andrew
wat betekent een kloenk-geluid??
Geplaatst: di 25 jan 2011, 22:17
door Karin
Hallo allemaal,
ik lees jullie berichten over de klink en klonk geluiden. Daar heb ik een vraag over. Afgelopen periode heb ik van mijn LR de remschijven, remblokken, stuurhuis, stuurpomp en een klein onderdeel in de kogel van het voorwiel vervangen. En jullie raden het al, ik heb nu een kloenk-geluid. Dit geluid hoor ik bij het naar links en rechts sturen, en als ik in een behoorlijke vaart achteruit plots op de rem trap. Verder merk ik niets tijdens het rijden, alleen dat het een zeer irritant geluid is. Kunnen jullie mij misschien op weg helpen naar wat het zou kunnen zijn??
Re: wat betekent een kloenk-geluid??
Geplaatst: wo 26 jan 2011, 01:39
door Andrew Colville
@ Karin, dit klinkt als een rubber van de reactie stangen van voor of achter as of de panhardstang deze zit op de voor as en loopt van de as schuin omhoog naar het chassis ( als je voor onder de auto kijkt dan zie je hem zitten) ook loopt de stuur stang onder de zelfde hoek omhoog maar deze zit aan het andere uiteinde niet aan het chassis maar aan het stuurhuis.
Als je recent het genoemde werk hebt Laten uitvoeren dan zou ik zeker je reparateur de gelegenheid bieden hierna te kijken en evt te herstellen alvorens je zelf gaat proberen het te herstellen, mogelijk hebben ze een bout net niet vast genoeg gezet of heeft een rubber zich gezet na het terug plaatsen.
Groetjes Andrew