VNT op 200/300 tdi
-
Bart van Dessel
VNT op 200/300 tdi
De GT2256 VNT schijnt de ideale turbo te zijn als upgrade voor je tdi. Na even gekeken te hebben staat het hele internet hier vol van. Weet iemand welke uitvoering het beste geschikt is om passend te maken op een 200/300 tdi? Ik heb kennissen in m'n vriendenboekje staan die evt. een spruitstuk op maat kunnen maken.
Gr, Bart
Gr, Bart
-
Andrew Colville
Re: VNT op 200/300 tdi
Hey Bart,
gezien dat de turbo van een 300tdi deel uitmaakt van het spruitstuk zul je om het simpel te houden over moeten gaan naar de spruitstuk van een 200tdi deze heeft de driehoekige flens en dat zie je weer veel bij VW MB etc van de meeste turbos kun je het slakkenhuis verdraaien om de slangen weer passend te krijgen.
Ook zul je een mechanische moeten hebben of verstand hebben van de elektronische werking en regeling van de elektrisch geregelde , en iets om de turbo druk in toom tehouden, veel VNT hebben geen wastegate meer dat is best link als de turbo in staat is een 2 bar druk te geven, dat vindt die Tdi vast niet grappig
Maar had de TGV geen VNT standaard, misschien daar eentje van zoeken.
Groetjes Andrew
gezien dat de turbo van een 300tdi deel uitmaakt van het spruitstuk zul je om het simpel te houden over moeten gaan naar de spruitstuk van een 200tdi deze heeft de driehoekige flens en dat zie je weer veel bij VW MB etc van de meeste turbos kun je het slakkenhuis verdraaien om de slangen weer passend te krijgen.
Ook zul je een mechanische moeten hebben of verstand hebben van de elektronische werking en regeling van de elektrisch geregelde , en iets om de turbo druk in toom tehouden, veel VNT hebben geen wastegate meer dat is best link als de turbo in staat is een 2 bar druk te geven, dat vindt die Tdi vast niet grappig
Maar had de TGV geen VNT standaard, misschien daar eentje van zoeken.
Groetjes Andrew
-
Bart van Dessel
Ja de 2.8 HS heeft zo'n mooie turbo maar vindt die maar 's. Ik heb een 200 tdi spruitstuk met turbo liggen dus heb wel wat basisspul om wat te maken. Ik was al van plan om die turbo op een 300 tdi-blok te plaatsen vanwege de mogelijkheden tot tunen. De Iveco uitvoering van de GT2256 VNT schijnt een mechanische drukregeling te hebben. Nieuwe info is welkom!! Het gaat me niet zozeer om het vermogen maar hoofdzakelijk om meer koppel bij een lager toerental.
Gr, Bart
Gr, Bart
-
Lucas van Lierop
Aangezien ik misschien ook een keer nieuwe Turbo nodig heb luister ik graag even met Bart mee.
Groet
Lucas
Groet
Lucas
-
Bart van Dessel
Had Prins Motoren in Maasdijk een mailtje gestuurd, hebben me heel snel daarna gebeld, ze konden me uiteraard alles leveren maar qua prijs niet interessant. Ik zit nog steeds te kijken naar deze set: [cgi.ebay.co.uk] Maar een beetje te duur voor de hobby....
Gr, Bart
Gr, Bart
-
sjorsboomschors/aka/PP
geloof dat ze hier rond de 1000 GBP zijn...... ( nog duur)
linkkkkk
linkkkkk
-
Bart74
Misschien geen VNT maar ik weet dat ze in Austalie een Mitsubishi Turbo monteren. Wel meer koppel en deze past zo op het spuitstuk van de 200TDI
Bart
Bart
-
Andrew Colville
Hier Bart v D lees deze topic maar e ens
DIY VGT 300Tdi
het zijn even wat paginas maar er is te lezen hoe hij aan het klooien is geweest met verschillende veren om het variabele gedeelte van de turbo goed te laten werken, uit eindelijk heeft hij 0,6 bar druk bij 1100 toern in zijn 300 tdi en 1,3 is vol aanwezig bij 1800 toeren.
Als je niet zelf wilt klooien dan kun je ook de kant en klare set bestellen via de link hier onder, maar dan moet je wel de spaarpotten van de kids leeg roven denk ik
200/300 Tdi VNT kit.
Groetjes Andrew
DIY VGT 300Tdi
het zijn even wat paginas maar er is te lezen hoe hij aan het klooien is geweest met verschillende veren om het variabele gedeelte van de turbo goed te laten werken, uit eindelijk heeft hij 0,6 bar druk bij 1100 toern in zijn 300 tdi en 1,3 is vol aanwezig bij 1800 toeren.
Als je niet zelf wilt klooien dan kun je ook de kant en klare set bestellen via de link hier onder, maar dan moet je wel de spaarpotten van de kids leeg roven denk ik
200/300 Tdi VNT kit.
Groetjes Andrew
-
Bart van Dessel
Die kant en klare kit van Allard is prachtig maar is gewoon een hoop geld om effe als "hebbeding" te kopen, dan kijk ik idd liever uit naar een dhz setje, liever nog een compleet 2.8 TGV blok maar die kom je nauwelijks tegen. Dan toch maar even blijven dromen of wachten op de erfenis van die tante van 97.
Gr, Bart
Gr, Bart
-
Reinoud 109
als je handig bent, even een revisiesetje scoren via EBAY en onderstaande turbo, ben je voor 250 euro klaar
Garrett turbo van een Beemer
Garrett turbo van een Beemer
-
sjorsboomschors/aka/PP
revisie van een turbo zou ik niet zelf aan beginnen! ( is redelijk specefiek, en al snel een drama.... ook voor je blok)
-
Reinoud 109
Ik vond laatst een beschrijving/stappenplan, op zich stelt het weinig voor. Er word bij gemeld dat je het turbinewiel en compressor wiel op dezelfde stand op de as moet zetten al kan ik me niet voorstellen dat in de as onbalans zit en dat productie technisch beide wielen apart gebalanceerd worden.
zelf heb ik de turbodruk van mijn 200tdi 2 gangen onderuit gedraaid op de waste gate, gaat hard zat...
zelf heb ik de turbodruk van mijn 200tdi 2 gangen onderuit gedraaid op de waste gate, gaat hard zat...